Уряд визнав необхідність збалансованих тарифів на вантажні перевезення та реформи УЗ

Уряд визнав необхідність збалансованих тарифів на вантажні перевезення та реформи УЗ

Чинна система крос-субсидування Укрзалізниці фактично є податком на експортні галузі. Під час ХVІІ міжнародної конференції «Ведення агробізнесу в Україні» (DoAgro25) чиновники визнали, що стару модель тарифів на вантажні перевезення необхідно змінювати, а саму УЗ — реформувати.ВІДЕО ДНЯ
Раніше УЗ протягом кількох місяців просувала ідею підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37% — спочатку з лютого 2025 року, а пізніше e 2026 роws. Незважаючи на попередження аналітиків, що це може скоротити вантажну базу, зменшити обсяги перевезень на десятки мільйонів тонн і вдарити по ВВП та податковим надходженням набагато сильніше, ніж принесе додаткові доходи самій УЗ.
Заступник Міністра економіки, навколишнього середовища та сільського господарства Тарас Висоцький наголосив, що механічне підвищення тарифів на 37% — це шлях нікуди: «Зміна тарифів повинна базуватися на чіткій структурі собівартості, а не на простому пропорційному підвищенні».
«Для аграріїв підвищення вантажного тарифу фактично дорівнює новому податку. Ми платимо не лише за послугу, а й за те, щоб комусь було дешевше. Це спотворює конкуренцію і позначається на конкурентоспроможності українського зерна на зовнішніх ринках», — заявив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Михайло Соколов.РЕКЛАМА
На його думку, у разі ухвалення цього рішення собівартість експорту зросте, відбудеться відтік вантажообігу із залізниці на автотранспорт.
Він наголосив, що ВАР підтримує ідею збалансованого тарифу, але категорично проти збереження нинішнього дисбалансу: «Очевидно, що маршрутні перевезення для УЗ є дешевшими, ніж повагонні, і якщо маршрутні тарифи будуть нижчими — але однаковими для всіх учасників ринку, ми — за! Зрозуміло, що окремі компанії мають більше маршрутних відправлень і користуються цією моделлю частіше. Це нормально. Але тоді ті самі умови мають бути доступні всім — тільки таке тарифоутворення буде прозорим і справедливим».
Голова офісу CEO групи Метінвест Олександр Водовіз підтримав перехід до моделі, де велике навантаження на інфраструктуру означає більш високий тариф — незалежно від того, чи йдеться про руду, зерно чи будматеріали.РЕКЛАМА
Зі свого боку голова правління УЗ Олександр Перцовський заявив, що уникнути індексації тарифів не вдасться через об'єктивні фактори — обстріли, зростання цін на електроенергію та пальне тощо. Водночас визнав: час переходити від «латання дірок» до реформи моделі УЗ.
Заступник Міністра розвитку громад та територій Олексій Балеста окреслив два напрями для змін: передача безпеколвих та адміністативних функцій від монополіста на рівень держави, а також системна компенсація пасажирських перевезень з бюджету, адже саме крос-субсидування роками блокувало ухвалення нового закону та відкриття ринку.
Бізнес та профільні асоціації очікують від уряду та парламенту рішень: відмови від крос-субсидування, переходу до єдиних принципів тарифікації та запуску повноцінної реформи залізничного сектору.РЕКЛАМА Сообщает fakty.ua

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии