У Комітеті з питань енергетики та житлово-комунальних послуг відбулося експертне обговорення законопроекту про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу

У Комітеті з питань енергетики та житлово-комунальних послуг відбулося експертне обговорення законопроекту про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу
У засіданні взяли участь члени Комітету, інші народні депутати, Міністр
енергетики та захисту довкілля Олексій Оржель, голова правління НАК «Нафтогаз
України» Андрій Коболєв, представники державних підприємств та компаній,
експерти.

Голова Комітету Андрій Герус, відкриваючи засідання, повідомив, що у п’ятницю
закінчується термін подачі правок до законопроекту до другого читання. Він
нагадав, що законопроект швидко було прийнято у сесійному залі, оскільки його
прийняття напрямку було пов’язано з переговорами НАК «Нафтогазу» з «Газпромом»
стосовно транспортування газу та інших питань.
А.Герус також нагадав, що було ухвалено рішення про скорочений термін
подання правок до проекту.
Учасники засідання обговорили деякі основні правки до законопроекту.
Зокрема, А.Герус нагадав, що під час доповіді з трибуни він просив народних
депутатів підтримати законопроект в редакції автора з врахуванням кількох норм,
а саме: правку, яка говорить про те, що газотранспортна система (ГТС) не можу
бути приватизованою, не може бути передана в оренду, не може бути передана в
концесію і не може бути передана в управління третім особам. Ці пропозиції
потрібно оформити у вигляді правки до законопроекту.
Крім того, необхідно також внести правку щодо того, що держава є власником 100%
акцій відповідних компаній, які здійснюють контроль, управління цією
газотранспортною системою (сьогодні це - Міністерство фінансів).
Голова правління НАК «Нафтогаз» Андрій Коболєв відповів на запитання
стосовно того, чи НАК «Нафтогаз» не заперечує проти такої концепції
законопроекту і чи це не зашкодить переговорам. Він зазначив, що «така форма
повинна задовольнити переговорні сторони».
Учасники засідання підтримали внесення таких правок до порівняльної таблиці
законопроекту.
Під час засідання також було обговорено інші запропоновані правки, зокрема,
й щодо того, що оператором газотранспортної системи, що перебуває у державній
власності і не підлягає приватизації може бути виключно суб’єкт господарювання,
власником корпоративних прав якого є виключно держава чи суб’єкт господарювання,
100 відсотків корпоративних прав якого належать державі, або держава чи суб’єкт
господарювання, 100 відсотків корпоративних прав якого належать державі, що
володіє не менше 51 відсотком корпоративних прав такого оператора, спільно з
юридичною особою (особами).
Довідково:

Законопроектом №2239-1,
прийнятим Верховною Радою 18 жовтня у першому читанні за основу, пропонується внести зміни до законодавчих актів України з
метою забезпечення реалізації вимоги відокремлення та незалежності оператора
ГТС за моделлю ISO відповідно до Закону
України «Про ринок природного газу», а також вимог щодо відокремлення та
незалежності оператора системи передачі електроенергії згідно з Законом України
«Про ринок електричної енергії» та Третього Енергетичного Пакету ЄС.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии