Найбільш знакові закони щодо організації роботи українського Парламенту прийняті за каденцію Верховною Радою України ІХ скликання

Найбільш знакові закони щодо організації роботи українського Парламенту прийняті за каденцію Верховною Радою України ІХ скликання


29 серпня 2024 виповнилося 5 років від дня першого засідання Верховної Ради України.
У зв’язку з цим зазначаємо, що протягом дев’ятого скликання Верховною Радою України прийнято 23 закони України, головним з підготовки і попереднього розгляду було визначено Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України. Серед прийнятих Верховною Радою України у поточному скликанні найбільш «знаковими» законами України варто зазначити наступні:
1. Закон України «Про внесення зміни до Регламенту Верховної Ради України щодо планування та системності законотворчої діяльності Верховної Ради України» від 03.10.2019 № 162 – IX.Цим Законом України визначено, що Верховна Рада України щорічно на початку чергової сесії затверджує план законопроектної роботи, узгоджений Погоджувальною радою депутатських фракцій (депутатських груп) з урахуванням узагальнених пропозицій комітетів Верховної Ради України, які подають пропозиції щодо питань, які потребують законодавчого врегулювання з урахуванням Програми діяльності та орієнтовного плану законопроектних робіт Кабінету Міністрів України.План законопроектної роботи Верховної Ради України враховується при формуванні та внесенні змін до порядку денного сесії Верховної Ради України та комітети у січні поточного року наприкінці чергової сесії Верховної Ради України відповідно до календарного плану роботи сесії Верховної Ради України подають до Верховної Ради України звіт про стан виконання плану законопроектної роботи Верховної Ради України за попередній рік.
2. Закон України «Про внесення зміни до статті 116 Регламенту Верховної Ради України щодо вимог до пропозицій і поправок до законопроекту, який готується до другого читання» від 03.10.2019 № 163 – IX.Змінами до статті 116 Регламенту Верховної Ради України було передбачено, що пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (розділів, глав, статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою України за основу. Головний комітет може прийняти рішення про врахування внесених пропозицій і поправок до тих структурних частин законопроекту, що не були предметом розгляду у першому читанні, якщо внесення таких пропозицій і поправок зумовлене необхідністю внесення змін до інших законів, виправлень, уточнень, усунення помилок та/або суперечностей у тексті законопроекту, який готується до другого читання.
3. Закони України «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо запровадження електронного документообігу, пов'язаного із законодавчим процесом» від 17.10.2019 № 207 – IX та «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо вдосконалення електронної форми документообігу у Верховній Раді України»16.01.2020 № 469 – IX.Законами України про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України передбачено запровадження електронного документообігу, пов’язаного із законодавчим процесом. Ці зміни пов’язані з переходом на електронний документообіг та необхідністю запровадження новітніх технологій у роботі Верховної Ради України та Апарату Верховної Ради України у сфері документообігу. Натепер у Верховній Раді України діє єдина автоматизована система та база даних нормативно-правової інформації «Законодавство України».
4. Закон України «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України» від 19.12.2019 № 400 – IX.Цим Законом України визначено правовий статус тимчасових слідчих комісій і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України, їх повноваження та організаційні основи діяльності.
5. Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про комітети Верховної Ради України» від 30.03.2020 № 543 – IX та «Про внесення змін до деяких законів України щодо роботи комітетів Верховної Ради України» № 3218-IX від 30.06.2023.Змінами до Закону України «Про комітети Верховної Ради України» передбачено, що впродовж встановленого Кабінетом Міністрів України згідно із Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб» карантину для здійснення заходів, спрямованих на запобігання поширенню, локалізації та ліквідації спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), а, згодом, і на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 30 днів після його припинення чи скасування, організація роботи комітетів може здійснюватися на основі положень цього Закону з такими особливостями, зокрема, що комітети Верховної Ради України здійснюють свою роботу у формі засідань, які можуть проводитися у режимі відеоконференції.
6. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо членства народного депутата України у тимчасових слідчих комісіях Верховної Ради України» від 09.08.2023 № 3307 – IX.Законом України № 3307 – IX було внесено зміни до законів України «Про статус народного депутата України», «Про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України», Регламенту Верховної Ради України, якими передбачено, що народний депутат України за погодженням з відповідною депутатською фракцією (групою) може бути обраний членом одного комітету Верховної Ради України і бути одночасно членом не більше двох тимчасових слідчих комісій та однієї тимчасової спеціальної комісії.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии