Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендує парламенту прийняти чергові Закони України в соціальній сфері
radagov 01-ноя, 18:14 193 Политика31 жовтня 2022 року Комітет провів чергове
засідання в умовах широкомасштабної війни росії проти України.
На початку засідання Комітет схвалив текст
порівняльної таблиці до проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих
актів України щодо визнання учасниками бойових дій осіб, які брали безпосередню
участь в здійсненні заходів необхідних для забезпечення оборони України,
захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією
Російської Федерації проти України та інших питань за реєстр. №7322 та
рекомендував Верховній Раді України прийняти його в другому читанні та в цілому
з техніко-юридичними правками.
Законопроект пропонує визнати учасниками
бойових дій осіб, які не встигли вступити до Збройних Сил України, Міністерства
внутрішніх справ України, Національної поліції, Національної гвардії України,
Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України або інших
утворених відповідно до законів України військових формувань чи правоохоронних
органів, однак брали безпосередню участь в здійсненні заходів необхідних для
забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у
зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи
безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів.
Також передбачається визначення кола осіб,
які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або
захворювання, одержаних під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для
забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у
зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України у період дії
воєнного стану при здійсненні самооборони під час виконання завдань, пов’язаних
із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану.
Востаннє зазначений законопроект обговорювався на засіданні Комітету 24 жовтня
2022 року. Тоді рішення щодо проекту Закону Комітет не прийняв, однак учасники
засідання детально обговорили норму проекту акту, яка встановлює 30-денний
період починаючи з 24 лютого 2022 року для визнання учасниками бойових дій
громадян, які брали участь в боях на захист Україну, але не увійшли до складу
Збройних Сил України, МВС, Нацполіції, Нацгвардії, СБУ, Державної прикордонної
служби України або інших відповідних формувань, утворених згідно чинного
законодавства. Відповідне рішення захистить права громадян, які в перший місяць
неспровокованого воєнного вторгнення росії на територію нашої держави
добровільно стали на захист України і не мали змоги оформити належні документи
через відсутність відповідної
нормативно-правової бази.
«Впродовж цього місяця сформувалися та
впорядкували свою діяльність добровольчі формування територіальних громад;
питаннях тих, хто бажав вступити на військову службу добровільно та тих, хто
були призвані по мобілізації, також були врегульовані», - розповідав начальник
відділу соціальної політики департаменту соціальної та гуманітарної політики
Міністерства оборони України Сергій Кучеренко. Перший заступник Міністра у
справах ветеранів України Олександр Порхун також зазначив, що у перші 30 днів
війни ситуація на фронті внормувалася. «Ми пам’ятаємо, який на початку
широкомасштабного воєнного вторгнення росії проти України був хаос. Всі
цивільні пішли захищати державу. Однак продовж місяця Міноборони розібралося і
в територіальні обороні, і безпосередньо в призначенні командирів ДФТГ в
тергромадах, які почали набирати людей для оборони цих громад», - повідомив пан
Порхун.
31 жовтня 2022 року члени Комітету знову
висловлювали думки щодо зазначеної норми законопроекту. За словами Голови
Комітету Галини Третьякової, робоча група по доопрацюванню законопроекту за
реєстр. №7322 до другого читання не змогла дійти згоди щодо обмеження терміну
можливості отримати статус УБД в 30 днів і запропонувала винести це питання на
розгляд парламенту.
За підсумками розгляду проекту Закону про
внесення змін до деяких законів України щодо виплати грошової винагороди
ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань за реєстр. №7295,
підготовленого до другого читання, Комітет схвалив текст порівняльної таблиці
до законопроекту з урахуванням пропозицій народного депутата України Михайла
Цимбалюка та рекомендував Верховній Раді України прийняти його в другому
читанні та в цілому.
Нагадаємо, що проект акту передбачає
здійснення разовоi грошовоi виплати ветеранам війни і жертвам нацистських
переслідувань до Дня Незалежностi України (24 серпня), замість здійснення
відповідної виплати до 5 травня, як це на сьогодні передбачено чинним
законодавством. «Пропозиції до законопроекту, що надійшли від час його
доопрацювання в робочій групі Комітету дають можливість вирішити наболіле
питання щодо виплати відповідного виду допомоги. Дякуємо особисто Михайлу
Михайловичу Цимбалюку та всім членам робочої групи», - зазначив під час свого
виступу заступник Міністра соціальної політики України Віталій Музиченко.
Наступне питання порядку денного засідання
Комітету стосувалося попереднього розгляду проекту Закону про казначейський
пенсійний план за реєстр. №7722. Законопроект пропонує громадянам України
здійснювати добровільні індивідуальні пенсійні накопичення в Державній
казначейській службі України, що стануть додатковим джерелом доходу у поважному
віці, окрім пенсійних виплат в солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
«У зв’язку з демографічною ситуацію, міграцією громадян у зв’язку з війною,
ситуація в солідарній системі, я вважаю, катастрофічна, - зазначила Голова Комітету
Галина Третьякова. - Солідарна система не зможе забезпечити людині більш-менш
якісне життя на старості. Потрібні нові, додаткові інструменти формування
пенсійних накопичень». За підсумками якісного експертного обговорення
законопроекту, автор законодавчої ініціативи вирішив доопрацювати проект Закону
відповідно до рекомендацій ЦОВВ з подальшим повторним винесенням на розгляд
Комітету в новій редакції.
У зв’язку з відповідним рішенням автора
законопроекту, наступні 2 питання порядку денного засідання Комітету
(попередній розгляд проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу
України щодо казначейського пенсійного плану за реєстр. №7723 та проекту Закону
про внесення змін до статті 87 Бюджетного кодексу України щодо казначейського
пенсійного плану за реєстр. №7724) не розглядалися.
Наступним Комітет розглянув проект Закону
про внесення змін до деяких законів України щодо унормування діяльності та
державної реєстрації громадських організацій за реєстр. №8084. Проект Закону за
реєстр. №8084, зокрема, запроваджує можливість здійснення громадською
організацією своєї діяльності на підставі модельного статуту; зменшує строк для
проведення державної реєстрації громадських організацій з 3 днів до 24 годин за
допомогою Єдиного порталу державних
послуг Дія; усуває дискримінаційну норму щодо заборони членства в
громадських організаціях юридичних осіб; наближає українську систему реєстрації
і регулювання громадських організацій до європейської.
За підсумками розгляду проекту Закону за
реєстр. №8084 Комітет ухвалив рішення звернутися до головного з опрацюванння
цього законопроекту Комітету - Комітету Верховної Ради України з питань
правової політики - з пропозицією рекомендувати парламенту включити його до
порядку денного та за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.
Наостанок у порядку контролю Комітет
розглянув стан готовності системи виплати громадянам житлових субсидій на
оплату житлово-комунальних послуг в зимовий період. Деталі розгляду зазначеного
питання будуть розлого висвітлені в окремій публікації Комітету за посиланням: https://komspip.rada.gov.ua/news/main_news/
.
засідання в умовах широкомасштабної війни росії проти України.
На початку засідання Комітет схвалив текст
порівняльної таблиці до проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих
актів України щодо визнання учасниками бойових дій осіб, які брали безпосередню
участь в здійсненні заходів необхідних для забезпечення оборони України,
захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією
Російської Федерації проти України та інших питань за реєстр. №7322 та
рекомендував Верховній Раді України прийняти його в другому читанні та в цілому
з техніко-юридичними правками.
Законопроект пропонує визнати учасниками
бойових дій осіб, які не встигли вступити до Збройних Сил України, Міністерства
внутрішніх справ України, Національної поліції, Національної гвардії України,
Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України або інших
утворених відповідно до законів України військових формувань чи правоохоронних
органів, однак брали безпосередню участь в здійсненні заходів необхідних для
забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у
зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи
безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів.
Також передбачається визначення кола осіб,
які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або
захворювання, одержаних під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для
забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у
зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України у період дії
воєнного стану при здійсненні самооборони під час виконання завдань, пов’язаних
із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану.
Востаннє зазначений законопроект обговорювався на засіданні Комітету 24 жовтня
2022 року. Тоді рішення щодо проекту Закону Комітет не прийняв, однак учасники
засідання детально обговорили норму проекту акту, яка встановлює 30-денний
період починаючи з 24 лютого 2022 року для визнання учасниками бойових дій
громадян, які брали участь в боях на захист Україну, але не увійшли до складу
Збройних Сил України, МВС, Нацполіції, Нацгвардії, СБУ, Державної прикордонної
служби України або інших відповідних формувань, утворених згідно чинного
законодавства. Відповідне рішення захистить права громадян, які в перший місяць
неспровокованого воєнного вторгнення росії на територію нашої держави
добровільно стали на захист України і не мали змоги оформити належні документи
через відсутність відповідної
нормативно-правової бази.
«Впродовж цього місяця сформувалися та
впорядкували свою діяльність добровольчі формування територіальних громад;
питаннях тих, хто бажав вступити на військову службу добровільно та тих, хто
були призвані по мобілізації, також були врегульовані», - розповідав начальник
відділу соціальної політики департаменту соціальної та гуманітарної політики
Міністерства оборони України Сергій Кучеренко. Перший заступник Міністра у
справах ветеранів України Олександр Порхун також зазначив, що у перші 30 днів
війни ситуація на фронті внормувалася. «Ми пам’ятаємо, який на початку
широкомасштабного воєнного вторгнення росії проти України був хаос. Всі
цивільні пішли захищати державу. Однак продовж місяця Міноборони розібралося і
в територіальні обороні, і безпосередньо в призначенні командирів ДФТГ в
тергромадах, які почали набирати людей для оборони цих громад», - повідомив пан
Порхун.
31 жовтня 2022 року члени Комітету знову
висловлювали думки щодо зазначеної норми законопроекту. За словами Голови
Комітету Галини Третьякової, робоча група по доопрацюванню законопроекту за
реєстр. №7322 до другого читання не змогла дійти згоди щодо обмеження терміну
можливості отримати статус УБД в 30 днів і запропонувала винести це питання на
розгляд парламенту.
За підсумками розгляду проекту Закону про
внесення змін до деяких законів України щодо виплати грошової винагороди
ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань за реєстр. №7295,
підготовленого до другого читання, Комітет схвалив текст порівняльної таблиці
до законопроекту з урахуванням пропозицій народного депутата України Михайла
Цимбалюка та рекомендував Верховній Раді України прийняти його в другому
читанні та в цілому.
Нагадаємо, що проект акту передбачає
здійснення разовоi грошовоi виплати ветеранам війни і жертвам нацистських
переслідувань до Дня Незалежностi України (24 серпня), замість здійснення
відповідної виплати до 5 травня, як це на сьогодні передбачено чинним
законодавством. «Пропозиції до законопроекту, що надійшли від час його
доопрацювання в робочій групі Комітету дають можливість вирішити наболіле
питання щодо виплати відповідного виду допомоги. Дякуємо особисто Михайлу
Михайловичу Цимбалюку та всім членам робочої групи», - зазначив під час свого
виступу заступник Міністра соціальної політики України Віталій Музиченко.
Наступне питання порядку денного засідання
Комітету стосувалося попереднього розгляду проекту Закону про казначейський
пенсійний план за реєстр. №7722. Законопроект пропонує громадянам України
здійснювати добровільні індивідуальні пенсійні накопичення в Державній
казначейській службі України, що стануть додатковим джерелом доходу у поважному
віці, окрім пенсійних виплат в солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
«У зв’язку з демографічною ситуацію, міграцією громадян у зв’язку з війною,
ситуація в солідарній системі, я вважаю, катастрофічна, - зазначила Голова Комітету
Галина Третьякова. - Солідарна система не зможе забезпечити людині більш-менш
якісне життя на старості. Потрібні нові, додаткові інструменти формування
пенсійних накопичень». За підсумками якісного експертного обговорення
законопроекту, автор законодавчої ініціативи вирішив доопрацювати проект Закону
відповідно до рекомендацій ЦОВВ з подальшим повторним винесенням на розгляд
Комітету в новій редакції.
У зв’язку з відповідним рішенням автора
законопроекту, наступні 2 питання порядку денного засідання Комітету
(попередній розгляд проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу
України щодо казначейського пенсійного плану за реєстр. №7723 та проекту Закону
про внесення змін до статті 87 Бюджетного кодексу України щодо казначейського
пенсійного плану за реєстр. №7724) не розглядалися.
Наступним Комітет розглянув проект Закону
про внесення змін до деяких законів України щодо унормування діяльності та
державної реєстрації громадських організацій за реєстр. №8084. Проект Закону за
реєстр. №8084, зокрема, запроваджує можливість здійснення громадською
організацією своєї діяльності на підставі модельного статуту; зменшує строк для
проведення державної реєстрації громадських організацій з 3 днів до 24 годин за
допомогою Єдиного порталу державних
послуг Дія; усуває дискримінаційну норму щодо заборони членства в
громадських організаціях юридичних осіб; наближає українську систему реєстрації
і регулювання громадських організацій до європейської.
За підсумками розгляду проекту Закону за
реєстр. №8084 Комітет ухвалив рішення звернутися до головного з опрацюванння
цього законопроекту Комітету - Комітету Верховної Ради України з питань
правової політики - з пропозицією рекомендувати парламенту включити його до
порядку денного та за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.
Наостанок у порядку контролю Комітет
розглянув стан готовності системи виплати громадянам житлових субсидій на
оплату житлово-комунальних послуг в зимовий період. Деталі розгляду зазначеного
питання будуть розлого висвітлені в окремій публікації Комітету за посиланням: https://komspip.rada.gov.ua/news/main_news/
.
Новости по теме
{related-news}