Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо виплати грошової винагороди ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань

Комітет Верховної Ради України з питань
молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект
Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо виплати
грошової винагороди ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань,
(реєcтр. №7415), поданий народним депутатом України Ляшенко А.О.
Законопроектом пропонується внести зміни
до ст. 163 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців
та членів їх сімей» і передбачити, що розмір раніше призначеної одноразової
грошової допомоги, може бути будь-коли переглянутий і підвищений, у разі
погіршення стану здоров’я військовослужбовця, військовозобов’язаного або ж
резервіста, якому раніше була встановлена група інвалідності або ж ступінь
втрати працездатності, без встановлення інвалідності, через раніше отримані
поранення чи захворювання.
Подання законопроекту викликано тим, що
6 квітня 2022 року Конституційний Суд України, розглядаючи конституційну скаргу
Поліщука Сергія Олексійовича, визнав таким, що не відповідає Конституції
України (є неконституційним), пункт 4 статті 163 Закону України "Про
соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від
20 грудня 1991 року № 2011-ХІІ зі змінами.
Вказаним пунктом статті 163 Закону
України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх
сімей» передбачалося, що розмір одноразової грошової допомоги може бути
переглянутий і підвищений лише у разі, якщо погіршення стану здоров’я
військовослужбовця, військовозобов’язаного або резервіста відбулося протягом
двох років після первинного встановлення йому інвалідності або ступеня втрати
працездатності без встановлення інвалідності. Якщо зміна стану здоров’я
відбулася пізніше, наприклад протягом трьох років - то в такому разі військовослужбовець,
військовозобов’язаний чи резервіст не має права на підвищення раніше
призначеної йому допомоги.

Зазначивши, що «громадяни України, які
захищають Вітчизну, незалежність та територіальну цілісність України, виконують
конституційно значущі функції; тож держава повинна надавати їм і членам їхніх
сімей особливий статус та забезпечувати додаткові гарантії соціального захисту
відповідно до частини п'ятої статті 17 Конституції України як під час
проходження служби, так і після її закінчення», Конституційний Суд України
визнав вказані положення неконституційними. Проте, фактично це призвело до
скасування норми щодо можливості перегляду розміру одноразової грошової
допомоги взагалі.

Члени Комітету підтримали зазначену
законодавчу ініціативу, оскільки її ухвалення посилює соціальний захист
військовослужбовців, військовозобов’язаних або резервістів у разі погіршення
стану їхнього здоров’я.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии