Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому законопроект щодо Національного військового меморіального кладовища
radagov 17-дек, 21:00 193 ПолитикаКомітет розглянув підготовлений до другого читання проекту Закону "Про
внесення змін до деяких законів України щодо Національного військового меморіального
кладовища", №4225, на
засіданні 1 грудня.
Прийнятим Верховною Радою за основу 3 березня 2021 року законопроектом пропонується
визначити основні аспекти розміщення, будівництва, утримання і охорони
Національного військового меморіального кладовища для увічнення пам'яті і
почесних поховань загиблих (померлих) осіб, які захищали незалежність,
суверенітет та територіальну цілісність України, забезпечували виконання
службових обов'язків та присяги на вірність народу України.
Зокрема, у Законі України "Про поховання та похоронну справу"
пропонується визначити: поняття "Національного військового меморіального
кладовища"; категорії загиблих (померлих) осіб, увічнення пам'яті та
почесне поховання яких може здійснюватися на Національному військовому
меморіальному кладовищі; правові, організаційні та фінансові аспекти щодо
розміщення, будівництва, утримання і охорони Національного військового
меморіального кладовища, а також особливості поховань та реєстрації поховань
тощо.
Під час засідання зазначалося: положеннями доопрацьованого проекту
передбачено, що на Національному військовому меморіальному кладовищі з
військовими почестями можуть бути поховані учасники бойових дій, які загинули
(померли) під час виконання бойових завдань або які померли внаслідок
поранення, контузії, каліцтва чи захворювання, одержаних безпосередньо під час
виконання бойових завдань. Національне військове меморіальне кладовище є
об’єктом права державної власності, розміщується на землях державної власності
та не підлягає приватизації або передачі в оренду. Таке кладовище як
об’ємно-просторовий об'єкт включає: військове кладовище, музейний комплекс,
ритуальну будівлю та інші необхідні споруди. Місце розташування Національного
військового меморіального кладовища визначається з урахуванням громадських
інтересів. Замовником будівництва кладовища є центральний орган виконавчої
влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері
соціального захисту ветеранів війни. Будівництво кладовища, його утримання та
охорона, почесне поховання загиблих (померлих) здійснюється за рахунок коштів
державного бюджету.
Зважаючи на те, що основні аспекти створення і функціонування Національного
військового меморіального кладовища та здійснення на ньому поховань
встановлюються законом, також прикінцевими положеннями проекту передбачено
визнати такою, що втратила чинність Постанову Верховної Ради України від 2
червня 2011 року №3459-VI "Про Національне військове меморіальне
кладовище".
Підготовку законопроекту до другого читання забезпечено підкомітетом з
питань містобудування, благоустрою та земельних відносин у межах територій
забудови. Зокрема, було проведено 4 засідання підкомітету, на яких народними
депутатами - членами підкомітету розглянуто внесені до нього відповідні
пропозиції і поправки суб’єктів права законодавчої ініціативи.
Наразі законопроект №4225 передано до відповідних структурних підрозділів
Апарату Верховної Ради України для його редакційного опрацювання та юридичної
експертизи.
внесення змін до деяких законів України щодо Національного військового меморіального
кладовища", №4225, на
засіданні 1 грудня.
Прийнятим Верховною Радою за основу 3 березня 2021 року законопроектом пропонується
визначити основні аспекти розміщення, будівництва, утримання і охорони
Національного військового меморіального кладовища для увічнення пам'яті і
почесних поховань загиблих (померлих) осіб, які захищали незалежність,
суверенітет та територіальну цілісність України, забезпечували виконання
службових обов'язків та присяги на вірність народу України.
Зокрема, у Законі України "Про поховання та похоронну справу"
пропонується визначити: поняття "Національного військового меморіального
кладовища"; категорії загиблих (померлих) осіб, увічнення пам'яті та
почесне поховання яких може здійснюватися на Національному військовому
меморіальному кладовищі; правові, організаційні та фінансові аспекти щодо
розміщення, будівництва, утримання і охорони Національного військового
меморіального кладовища, а також особливості поховань та реєстрації поховань
тощо.
Під час засідання зазначалося: положеннями доопрацьованого проекту
передбачено, що на Національному військовому меморіальному кладовищі з
військовими почестями можуть бути поховані учасники бойових дій, які загинули
(померли) під час виконання бойових завдань або які померли внаслідок
поранення, контузії, каліцтва чи захворювання, одержаних безпосередньо під час
виконання бойових завдань. Національне військове меморіальне кладовище є
об’єктом права державної власності, розміщується на землях державної власності
та не підлягає приватизації або передачі в оренду. Таке кладовище як
об’ємно-просторовий об'єкт включає: військове кладовище, музейний комплекс,
ритуальну будівлю та інші необхідні споруди. Місце розташування Національного
військового меморіального кладовища визначається з урахуванням громадських
інтересів. Замовником будівництва кладовища є центральний орган виконавчої
влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері
соціального захисту ветеранів війни. Будівництво кладовища, його утримання та
охорона, почесне поховання загиблих (померлих) здійснюється за рахунок коштів
державного бюджету.
Зважаючи на те, що основні аспекти створення і функціонування Національного
військового меморіального кладовища та здійснення на ньому поховань
встановлюються законом, також прикінцевими положеннями проекту передбачено
визнати такою, що втратила чинність Постанову Верховної Ради України від 2
червня 2011 року №3459-VI "Про Національне військове меморіальне
кладовище".
Підготовку законопроекту до другого читання забезпечено підкомітетом з
питань містобудування, благоустрою та земельних відносин у межах територій
забудови. Зокрема, було проведено 4 засідання підкомітету, на яких народними
депутатами - членами підкомітету розглянуто внесені до нього відповідні
пропозиції і поправки суб’єктів права законодавчої ініціативи.
Наразі законопроект №4225 передано до відповідних структурних підрозділів
Апарату Верховної Ради України для його редакційного опрацювання та юридичної
експертизи.
Новости по теме
{related-news}