Стан правопорядку на території міста Харкова та Харківської області щодо забезпечення безпеки на дорогах, проблеми правозастосування та напрямки удосконалення законодавчого забезпечення розглянуто під час розширеного засідання Комітету з питань правоохоро
radagov 22-ноя, 17:14 193 ПолитикаЧлени Комітету на засіданні 22 листопада, яке відбулося у режимі
відеоконференції, заслухали питання про стан правопорядку на території міста
Харкова та Харківської області щодо забезпечення безпеки на дорогах та проблеми
правозастосування та напрямки удосконалення законодавчого забезпечення.
Учасників засідання привітав ректор Національного юридичного університету
ім. Ярослава Мудрого Анатолій Гетьман. Він відзначив, що університет давно і плідно
співпрацює з парламентськими комітетами, насамперед в питаннях експертної
оцінки законопроектів, які виносяться на розгляд Верховної Ради. Лише за 2021
рік науковцями університету було проаналізовано понад 90 законопроектів, на які
надані розгорнуті висновки, зроблені пропозиції і рекомендації щодо доцільності
їх розгляду та прийняття, а також можливості їх удосконалення.
Стосовно питання, що розглядалося, Анатолій Гетьман зазначив, що «ситуація
на дорогах м. Харкова останнім часом стала максимально драматичною». Він
висловився за відверту дискусію з керівниками місцевих органів влади, органів
правопорядку, громадськістю, експертним середовищем, та напрацювання
законодавчих пропозицій, які дадуть змогу покращити стан правопорядку на
дорогах.
Члени Комітету заслухали інформацію тимчасово виконуючого обов’язки Голови
Харківської обласної державної адміністрації Олександра Скакуна, міського голови
м. Харкова Ігоря Терехова, які відзначили актуальність та гостроту теми,
винесену на обговорення парламентського Комітету. Зокрема, Міський голова Харкова
охарактеризував ситуацію, яка склалася, «як надзвичайну та таку, яка загрожує
життю і здоров’я кожного харків’янина». Він також відзначив, що останнім часом
на вулицях Харкова відбуваються резонансні ДТП, в яких травмуються і гинуть
люди. «Градус нетерпимості до винуватців цих трагедій дуже високий і потребує
невідкладної реакції з боку влади і правоохоронної системи», - наголосив Ігор
Терехов.
Голова Комітету Сергій Іонушас у вступному слові зазначив: попри те, що
Верховною Радою і органами місцевої виконавчої влади було зроблено багато щодо
створення безпечним умов для учасників дорожнього руху на наших дорогах, на
жаль, почастішали випадки масштабних дорожньо-транспортних пригод, що
спричинили загибель людей. «Причинами та умовами скоєння цих злочинів є неналежні
умови експлуатації водіями транспортних засобів, керування транспортними
засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, а також
передача управління транспортними засобами особам, які не мають або позбавлені
права керування транспортним засобом. Так, протягом останніх двох тижнів у м.
Харкові сталися резонансні та зухвалі ДТП і позачергове засідання Комітету є
певною рефлексією на необхідність розібратися на місці з причинами такої ситуації»,
- сказав він.
Голова Комітету висловив впевненість у тому, що «на місці ми разом зможемо
знайти шляхи якщо не вирішення, то точно попередження цієї проблеми».
Очільник Комітету також повідомив, що на розгляді у Комітету перебуває ряд
законопроектів, спрямованих на забезпечення унормування правил самобалансуючих
транспортних засобів, обладнаних електродвигунами, посилення адміністративної
відповідальності за перевищення швидкості руху, можливості залучення громадян до
заходів контролю за безпекою дорожнього руху та дотримання правил зупинки,
паркування транспортних засобів.
У засіданні взяла участь Генеральний прокурор Ірина Венедіктова. Вона навела
статистику кримінальних проваджень за скоєними ДТП та назвала основні причини. Так,
згідно з цими даними, за 10 місяців зареєстровано майже 11 тисяч кримінальних проваджень
за статтею 286 Кримінального кодексу, з летальними наслідками 1844 проваджень,
і ця цифра на кінець року буде більшою. «Чемпіонами» за кількістю ДТП Генеральний
прокурор назвала на першому місці Дніпропетровську область, на другому місці - Львівську,
на третьому - Харківську і на четвертому - Київську області.
Генеральний прокурор також назвала чотири топ-причини смертельних ДТП: перевищення
безпечної швидкості (понад однієї тисячі загиблих), порушення правил
маневрування, виїзд на смугу зустрічного руху і перехід пішоходів у
невстановленому місці. За її словами, ця інформація безпосередньо має бути
покладена у законопроект, щоб превентувати скоєння таких правопорушень і, щоб,
підводячи підсумки наступного року, у нас не було такої жахливої статистики.
Учасники засідання заслухали посадових осіб правоохоронних органів та органів
місцевого самоврядування про стан правопорядку на території міста Харкова та
Харківської області щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та експлуатації
транспорту.
У виступах йшлося про стан взаємодії органів місцевого самоврядування з
органами Національної поліції щодо забезпечення належних умов дорожнього руху
та експлуатації транспорту; заходи, що вживаються органами місцевого самоврядування
задля забезпечення безпеки на дорогах, належних умов експлуатації дорожнього
покриття, об’єктів дорожньої інфраструктури та транспортних засобів.
Члени Комітету та учасники засідання обговорили законодавчі ініціативи щодо
створення безпечних умов для учасників дорожнього руху, збереження життя і
здоров’я громадян і підвищення ефективності механізмів впливу на дисципліну
учасників дорожнього руху, а також законодавчі ініціативи щодо посилення
кримінальної відповідальності за правопорушення проти безпеки дорожнього руху
та експлуатації автотранспорту.
У засіданні взяли участь народні депутати, представники Державного бюро
розслідувань, управління СБУ в Харківській області, Харківської обласної
прокуратури, судових органів та органів охорони правопорядку, громадськості,
експерти.
Члени Комітету розглянули питання про включення до порядку денного шостої
сесії законопроектів.
За результатами розгляду Комітет рекомендує Верховній Раді включити до
порядку денного шостої сесії проекти законів:
- про внесення змін до статей 286 та 286-1 Кримінального кодексу України
щодо посилення відповідальності за порушення правил безпеки дорожнього руху, що
спричинило загибель людей (реєстр. №6240);
- про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо терміну позбавлення
права керувати транспортними засобами (реєстр. №6278);
- про внесення змін до статей 286 та 286-1 Кримінального кодексу України щодо
посилення відповідальності за порушення правил безпеки дорожнього руху (реєстр.
№6240-1);
- про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення
відповідальності за кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації
транспорту (реєстр. №6240-2).
відеоконференції, заслухали питання про стан правопорядку на території міста
Харкова та Харківської області щодо забезпечення безпеки на дорогах та проблеми
правозастосування та напрямки удосконалення законодавчого забезпечення.
Учасників засідання привітав ректор Національного юридичного університету
ім. Ярослава Мудрого Анатолій Гетьман. Він відзначив, що університет давно і плідно
співпрацює з парламентськими комітетами, насамперед в питаннях експертної
оцінки законопроектів, які виносяться на розгляд Верховної Ради. Лише за 2021
рік науковцями університету було проаналізовано понад 90 законопроектів, на які
надані розгорнуті висновки, зроблені пропозиції і рекомендації щодо доцільності
їх розгляду та прийняття, а також можливості їх удосконалення.
Стосовно питання, що розглядалося, Анатолій Гетьман зазначив, що «ситуація
на дорогах м. Харкова останнім часом стала максимально драматичною». Він
висловився за відверту дискусію з керівниками місцевих органів влади, органів
правопорядку, громадськістю, експертним середовищем, та напрацювання
законодавчих пропозицій, які дадуть змогу покращити стан правопорядку на
дорогах.
Члени Комітету заслухали інформацію тимчасово виконуючого обов’язки Голови
Харківської обласної державної адміністрації Олександра Скакуна, міського голови
м. Харкова Ігоря Терехова, які відзначили актуальність та гостроту теми,
винесену на обговорення парламентського Комітету. Зокрема, Міський голова Харкова
охарактеризував ситуацію, яка склалася, «як надзвичайну та таку, яка загрожує
життю і здоров’я кожного харків’янина». Він також відзначив, що останнім часом
на вулицях Харкова відбуваються резонансні ДТП, в яких травмуються і гинуть
люди. «Градус нетерпимості до винуватців цих трагедій дуже високий і потребує
невідкладної реакції з боку влади і правоохоронної системи», - наголосив Ігор
Терехов.
Голова Комітету Сергій Іонушас у вступному слові зазначив: попри те, що
Верховною Радою і органами місцевої виконавчої влади було зроблено багато щодо
створення безпечним умов для учасників дорожнього руху на наших дорогах, на
жаль, почастішали випадки масштабних дорожньо-транспортних пригод, що
спричинили загибель людей. «Причинами та умовами скоєння цих злочинів є неналежні
умови експлуатації водіями транспортних засобів, керування транспортними
засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, а також
передача управління транспортними засобами особам, які не мають або позбавлені
права керування транспортним засобом. Так, протягом останніх двох тижнів у м.
Харкові сталися резонансні та зухвалі ДТП і позачергове засідання Комітету є
певною рефлексією на необхідність розібратися на місці з причинами такої ситуації»,
- сказав він.
Голова Комітету висловив впевненість у тому, що «на місці ми разом зможемо
знайти шляхи якщо не вирішення, то точно попередження цієї проблеми».
Очільник Комітету також повідомив, що на розгляді у Комітету перебуває ряд
законопроектів, спрямованих на забезпечення унормування правил самобалансуючих
транспортних засобів, обладнаних електродвигунами, посилення адміністративної
відповідальності за перевищення швидкості руху, можливості залучення громадян до
заходів контролю за безпекою дорожнього руху та дотримання правил зупинки,
паркування транспортних засобів.
У засіданні взяла участь Генеральний прокурор Ірина Венедіктова. Вона навела
статистику кримінальних проваджень за скоєними ДТП та назвала основні причини. Так,
згідно з цими даними, за 10 місяців зареєстровано майже 11 тисяч кримінальних проваджень
за статтею 286 Кримінального кодексу, з летальними наслідками 1844 проваджень,
і ця цифра на кінець року буде більшою. «Чемпіонами» за кількістю ДТП Генеральний
прокурор назвала на першому місці Дніпропетровську область, на другому місці - Львівську,
на третьому - Харківську і на четвертому - Київську області.
Генеральний прокурор також назвала чотири топ-причини смертельних ДТП: перевищення
безпечної швидкості (понад однієї тисячі загиблих), порушення правил
маневрування, виїзд на смугу зустрічного руху і перехід пішоходів у
невстановленому місці. За її словами, ця інформація безпосередньо має бути
покладена у законопроект, щоб превентувати скоєння таких правопорушень і, щоб,
підводячи підсумки наступного року, у нас не було такої жахливої статистики.
Учасники засідання заслухали посадових осіб правоохоронних органів та органів
місцевого самоврядування про стан правопорядку на території міста Харкова та
Харківської області щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та експлуатації
транспорту.
У виступах йшлося про стан взаємодії органів місцевого самоврядування з
органами Національної поліції щодо забезпечення належних умов дорожнього руху
та експлуатації транспорту; заходи, що вживаються органами місцевого самоврядування
задля забезпечення безпеки на дорогах, належних умов експлуатації дорожнього
покриття, об’єктів дорожньої інфраструктури та транспортних засобів.
Члени Комітету та учасники засідання обговорили законодавчі ініціативи щодо
створення безпечних умов для учасників дорожнього руху, збереження життя і
здоров’я громадян і підвищення ефективності механізмів впливу на дисципліну
учасників дорожнього руху, а також законодавчі ініціативи щодо посилення
кримінальної відповідальності за правопорушення проти безпеки дорожнього руху
та експлуатації автотранспорту.
У засіданні взяли участь народні депутати, представники Державного бюро
розслідувань, управління СБУ в Харківській області, Харківської обласної
прокуратури, судових органів та органів охорони правопорядку, громадськості,
експерти.
Члени Комітету розглянули питання про включення до порядку денного шостої
сесії законопроектів.
За результатами розгляду Комітет рекомендує Верховній Раді включити до
порядку денного шостої сесії проекти законів:
- про внесення змін до статей 286 та 286-1 Кримінального кодексу України
щодо посилення відповідальності за порушення правил безпеки дорожнього руху, що
спричинило загибель людей (реєстр. №6240);
- про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо терміну позбавлення
права керувати транспортними засобами (реєстр. №6278);
- про внесення змін до статей 286 та 286-1 Кримінального кодексу України щодо
посилення відповідальності за порушення правил безпеки дорожнього руху (реєстр.
№6240-1);
- про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення
відповідальності за кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації
транспорту (реєстр. №6240-2).
Новости по теме
{related-news}