Комітет з питань інтеграції України до ЄС підтримав законопроект щодо застосування обмежувальних заходів протидії домашньому насильству
radagov 09-сен, 18:28 193 ПолитикаКомітет з
питань інтеграції України до ЄС на своєму засіданні 8 вересня розглянув проект
Закону №5629 щодо застосування обмежувальних
заходів протидії домашньому насильству. Проектом пропонується внести зміни до
кількох законодавчих актів України, щоб врегулювати застосування електронних
засобів контролю за особами, які скоїли домашнє насильство. Зокрема, дозволити
застосування електронних приладів, які відстежують чи виконує кривдник вимоги
обмежувальних приписів, які забороняють наближатися до потерпілої особи.
Наприклад, в Іспанії, Грузії, Румунії та Австрії для контролю за виконанням
приписів використовують електронні браслети для кривдників та спеціальні
електронні пристрої для постраждалих осіб, які надсилають інформацію про
наближення насильника. За висновком Комітету, проект не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
На засіданні
Комітет також розглянув проект Закону № 0121 про денонсацію Європейської
конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час
спортивних заходів, і зокрема футбольних матчів. Проект закону розроблено задля
наближення стандартів у сфері фізкультури і спорту до європейських, зокрема, в
питанні безпеки, охорони та обслуговування футбольних матчів та спортивних
заходів. Комітет ухвалив рішення підтримати законопроект та рекомендувати комітету,
визначеному головним з опрацювання законопроекту, внести його на розгляд
Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому. Водночас, члени
Комітету зважають на необхідність використати можливість, яку надає п. 4 ст. 16
Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питання безпеки, охорони та
обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, де
вказується, що під час здачі документа про ратифікацію, ухвалення або
затвердження Договірна держава може заявити, що вона продовжуватиме
застосування Європейської Конвенції про насильство до набрання чинності
Конвенцією РЄ з питань безпеки і додати відповідний припис до законопроекту про
денонсацію Європейської Конвенції про насильство.
Такий же
висновок члени Комітету ухвалили і щодо проекту закону №0122 про ратифікацію Конвенції Ради
Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під
час футбольних матчів та інших спортивних заходів.
Щодо проекту
Закону №5764 про внесення зміни до статті 3
Закону України «Про особливості забезпечення громадського порядку та
громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів», Комітет
ухвалив висновок, що проект не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням
України, однак потребує доопрацювання з метою усунення певних розбіжностей між
окремими положеннями Конвенції РЄ з питань безпеки та законодавства України.
Таким, що не
відповідає у запропонованій редакції міжнародно-правовим зобов’язанням України
у сфері європейської інтеграції Комітет назвав проект закону №3903 про внесення змін до Митного
тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України» від 04
червня 2020 року № 674-IX (про згортання національної деталізації щодо
класифікації одягу та інших виробів, що використовувалися). Проектом пропонується
запровадити єдиний митний код для всіх
товарних підкатегорій товарної позиції 6309, а саме - 6309 0000 00. Сюди
належать такі підкатегорії: взуття; одяг і додаткові речі до одягу та їхні
частини; інші вироби, крім взуття, одягу, додаткових речей до одягу та їхніх
частини, що використовувалися.
Учасники
засідання розглянули проект Закону №5528 про внесення змін до деяких
законодавчих актів України у зв'язку з ухваленням Кодексу України з процедур
банкрутства та ухвалили рішення, що він не суперечить міжнародно-правовим
зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Було розглянуто
законопроект №5575 про внесення зміни до Закону
України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо зобов’язань Фонду
гарантування вкладів фізичних осіб. Проект на законодавчому рівні закріплює
порядок перерахування Фондом коштів до Державного бюджету України, як це
передбачено Планом реструктуризації боргу Фонду гарантування вкладів фізичних
осіб. За своєю метою, як вказано у висновку Комітету, проект не суперечить
Угоді про асоціацію та узгоджується з відповідними положеннями Директиви
2014/49. Такий же висновок парламентарії ухвалили і щодо проекту Закону №5576 про внесення зміни до розділу VI
«Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо зобов'язань
Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Документом пропонується законодавчо
визначити механізм реструктуризації боргу Фонду.
Учасники
засідання розглянули законопроект №5436 щодо питання впровадження
накопичувачів енергії, яким пропонується доповнити Закон України «Про ринок
електричної енергії» поняттями накопичення енергії, накопичувач енергії та
оператор накопичувача енергії, а також запровадити нового учасника ринку
електричної енергії — оператора накопичувача енергії та встановити його права та
обов’язки. За висновком Комітету, проект не суперечить праву ЄС та Угоді про
асоціацію, однак, як і всі законопроекти у сфері енергетики, потребує висновку
Єврокомісії. Альтернативний проект Закону №5436-1 щодо забезпечення енергетичної
безпеки та розвитку систем накопичення енергії за метою не суперечить Угоді про
асоціацію, однак потребує доопрацювання задля приведення у відповідність до п.
1 статті 54 Директиви 2019/944, а також висновку Єврокомісії щодо сумісності з
правом ЄС.
Також було
розглянуто проект Закону №5436-2 про внесення змін до деяких
законів України щодо розвитку систем накопичення енергії та торгівлі на
електронних аукціонах. За рішенням Комітету, проект не суперечить праву
Європейського Союзу та Угоді про асоціацію. Водночас, потребує висновку
Єврокомісії щодо сумісності законопроекту з положеннями права ЄС.
Проект
Закону №5371 щодо спрощення регулювання
трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення
адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність у запропонованій
редакції, за висновком Комітету, послаблює рівень охорони праці, звужує обсяг
трудових прав та соціальних гарантій працівників, порівняно з чинним
національним законодавством, що суперечить зобов’язанням України відповідно до
Угоди про асоціацію та не відповідає праву Європейського Союзу. Такий же
висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроекту №5371-1.
Під час засідання
розглянуто проект Закону №5675 про внесення змін до Закону
України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори». Метою
законопроекту, як вказано у пояснювальній записці, врегулювати обіг лікарських
засобів (наркотичних засобів, психотропних речовин), що виготовлені на основі
рослин роду коноплі (Cannabis). Ці препарати є вкрай необхідними важкохворим
пацієнтам і вони завдяки ухваленим змінам зможуть отримати доступ до
необхідного лікування. Комітет ухвалив висновок, що за метою законопроект не
суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою
недопущення невідповідності статті 35 Угоди про асоціацію.
Комітет
ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити за основу та в
цілому проект Закону №0108 про ратифікацію Угоди між
Кабінетом Міністрів України та Урядом Естонської Республіки про технічне та
фінансове співробітництво.
Комітет
також ухвалив рішення звернутись, відповідно до статті 93 закону України «Про
Регламент Верховної Ради України», до Комітету з питань Регламенту,
депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України щодо підготовки
ним експертного висновку на відповідність оформлення та реєстрації проекту
Закону про ратифікацію Гарантійної угоди «Логістична мережа (Модернізація та
цифровізація Укрпошти)» між Україною та Європейським інвестиційним банком (№0012),
внесеного Президентом України, вимогам закону, Регламенту Верховної Ради
України та ухвалених відповідно до них нормативно-правових актів.
питань інтеграції України до ЄС на своєму засіданні 8 вересня розглянув проект
Закону №5629 щодо застосування обмежувальних
заходів протидії домашньому насильству. Проектом пропонується внести зміни до
кількох законодавчих актів України, щоб врегулювати застосування електронних
засобів контролю за особами, які скоїли домашнє насильство. Зокрема, дозволити
застосування електронних приладів, які відстежують чи виконує кривдник вимоги
обмежувальних приписів, які забороняють наближатися до потерпілої особи.
Наприклад, в Іспанії, Грузії, Румунії та Австрії для контролю за виконанням
приписів використовують електронні браслети для кривдників та спеціальні
електронні пристрої для постраждалих осіб, які надсилають інформацію про
наближення насильника. За висновком Комітету, проект не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
На засіданні
Комітет також розглянув проект Закону № 0121 про денонсацію Європейської
конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час
спортивних заходів, і зокрема футбольних матчів. Проект закону розроблено задля
наближення стандартів у сфері фізкультури і спорту до європейських, зокрема, в
питанні безпеки, охорони та обслуговування футбольних матчів та спортивних
заходів. Комітет ухвалив рішення підтримати законопроект та рекомендувати комітету,
визначеному головним з опрацювання законопроекту, внести його на розгляд
Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому. Водночас, члени
Комітету зважають на необхідність використати можливість, яку надає п. 4 ст. 16
Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питання безпеки, охорони та
обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, де
вказується, що під час здачі документа про ратифікацію, ухвалення або
затвердження Договірна держава може заявити, що вона продовжуватиме
застосування Європейської Конвенції про насильство до набрання чинності
Конвенцією РЄ з питань безпеки і додати відповідний припис до законопроекту про
денонсацію Європейської Конвенції про насильство.
Такий же
висновок члени Комітету ухвалили і щодо проекту закону №0122 про ратифікацію Конвенції Ради
Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під
час футбольних матчів та інших спортивних заходів.
Щодо проекту
Закону №5764 про внесення зміни до статті 3
Закону України «Про особливості забезпечення громадського порядку та
громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів», Комітет
ухвалив висновок, що проект не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням
України, однак потребує доопрацювання з метою усунення певних розбіжностей між
окремими положеннями Конвенції РЄ з питань безпеки та законодавства України.
Таким, що не
відповідає у запропонованій редакції міжнародно-правовим зобов’язанням України
у сфері європейської інтеграції Комітет назвав проект закону №3903 про внесення змін до Митного
тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України» від 04
червня 2020 року № 674-IX (про згортання національної деталізації щодо
класифікації одягу та інших виробів, що використовувалися). Проектом пропонується
запровадити єдиний митний код для всіх
товарних підкатегорій товарної позиції 6309, а саме - 6309 0000 00. Сюди
належать такі підкатегорії: взуття; одяг і додаткові речі до одягу та їхні
частини; інші вироби, крім взуття, одягу, додаткових речей до одягу та їхніх
частини, що використовувалися.
Учасники
засідання розглянули проект Закону №5528 про внесення змін до деяких
законодавчих актів України у зв'язку з ухваленням Кодексу України з процедур
банкрутства та ухвалили рішення, що він не суперечить міжнародно-правовим
зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Було розглянуто
законопроект №5575 про внесення зміни до Закону
України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо зобов’язань Фонду
гарантування вкладів фізичних осіб. Проект на законодавчому рівні закріплює
порядок перерахування Фондом коштів до Державного бюджету України, як це
передбачено Планом реструктуризації боргу Фонду гарантування вкладів фізичних
осіб. За своєю метою, як вказано у висновку Комітету, проект не суперечить
Угоді про асоціацію та узгоджується з відповідними положеннями Директиви
2014/49. Такий же висновок парламентарії ухвалили і щодо проекту Закону №5576 про внесення зміни до розділу VI
«Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо зобов'язань
Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Документом пропонується законодавчо
визначити механізм реструктуризації боргу Фонду.
Учасники
засідання розглянули законопроект №5436 щодо питання впровадження
накопичувачів енергії, яким пропонується доповнити Закон України «Про ринок
електричної енергії» поняттями накопичення енергії, накопичувач енергії та
оператор накопичувача енергії, а також запровадити нового учасника ринку
електричної енергії — оператора накопичувача енергії та встановити його права та
обов’язки. За висновком Комітету, проект не суперечить праву ЄС та Угоді про
асоціацію, однак, як і всі законопроекти у сфері енергетики, потребує висновку
Єврокомісії. Альтернативний проект Закону №5436-1 щодо забезпечення енергетичної
безпеки та розвитку систем накопичення енергії за метою не суперечить Угоді про
асоціацію, однак потребує доопрацювання задля приведення у відповідність до п.
1 статті 54 Директиви 2019/944, а також висновку Єврокомісії щодо сумісності з
правом ЄС.
Також було
розглянуто проект Закону №5436-2 про внесення змін до деяких
законів України щодо розвитку систем накопичення енергії та торгівлі на
електронних аукціонах. За рішенням Комітету, проект не суперечить праву
Європейського Союзу та Угоді про асоціацію. Водночас, потребує висновку
Єврокомісії щодо сумісності законопроекту з положеннями права ЄС.
Проект
Закону №5371 щодо спрощення регулювання
трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення
адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність у запропонованій
редакції, за висновком Комітету, послаблює рівень охорони праці, звужує обсяг
трудових прав та соціальних гарантій працівників, порівняно з чинним
національним законодавством, що суперечить зобов’язанням України відповідно до
Угоди про асоціацію та не відповідає праву Європейського Союзу. Такий же
висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроекту №5371-1.
Під час засідання
розглянуто проект Закону №5675 про внесення змін до Закону
України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори». Метою
законопроекту, як вказано у пояснювальній записці, врегулювати обіг лікарських
засобів (наркотичних засобів, психотропних речовин), що виготовлені на основі
рослин роду коноплі (Cannabis). Ці препарати є вкрай необхідними важкохворим
пацієнтам і вони завдяки ухваленим змінам зможуть отримати доступ до
необхідного лікування. Комітет ухвалив висновок, що за метою законопроект не
суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою
недопущення невідповідності статті 35 Угоди про асоціацію.
Комітет
ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити за основу та в
цілому проект Закону №0108 про ратифікацію Угоди між
Кабінетом Міністрів України та Урядом Естонської Республіки про технічне та
фінансове співробітництво.
Комітет
також ухвалив рішення звернутись, відповідно до статті 93 закону України «Про
Регламент Верховної Ради України», до Комітету з питань Регламенту,
депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України щодо підготовки
ним експертного висновку на відповідність оформлення та реєстрації проекту
Закону про ратифікацію Гарантійної угоди «Логістична мережа (Модернізація та
цифровізація Укрпошти)» між Україною та Європейським інвестиційним банком (№0012),
внесеного Президентом України, вимогам закону, Регламенту Верховної Ради
України та ухвалених відповідно до них нормативно-правових актів.
Новости по теме
{related-news}