Руслан Стефанчук про парламентський форсайт: як відбувається планування та вироблення прогнозованості законотворчого процесу

Про форсайт як
інструмент стратегічного планування в Парламенті України розповів Перший
заступник Голови Верховної Ради України
Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.
під час вебінару
Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.


«Особисто для мене
це питання нерозривно пов’язане з питанням підвищення інституційної
спроможності Верховної Ради України загалом. Варто зазначити, що Парламент
України в цьому питанні виступає дуалістичним суб’єктом: з одного боку,
належить до інститутів, які здійснюють форсайтинг, а з іншого - є органом, який формує базовий нормативний
елемент форсайтингу», - зазначив Руслан
Стефанчук.

За його словами,
Верховною Радою поточного скликання вже зроблено чимало для планування як своєї
діяльності, так і вироблення прогнозованості законотворчого процесу.

«Зокрема, хочу
нагадати, що однією з перших змін до Регламенту Верховної Ради України, була
стаття 19-1, якою ми передбачили планування законодавчої діяльності. Крім
цього, вже другий рік поспіль ми приймаємо
Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.
а з цього року залучаємо до його формування
усіх суб'єктів законодавчої ініціативи. Також
разом з колегами ми розробили та подали до парламенту законопроєкт про
правотворчу діяльність, який унормує всю логіку форсайтингу на рівні розробки
нормативно-правових актів. Тому форсайтинг є важливим і невіддільним елементом
удосконалення роботи парламенту, формування сталої, ефективної та практично
застосовної функції Держави України в абсолютно різних сферах її існування», —
наголосив Перший віцеспікер Парламенту України.

Політик також
висловив свою думку щодо стратегічного «державного форсайту» та зосередив увагу
на певних науково-аналітичних центрах, на які має покладатися така функція.

«Мова, у першу
чергу, повинна йти про Національну академію наук і галузеві академії наук,
Національний інститут стратегічних досліджень України, Інститут законодавства
Верховної Ради України, невдовзі таким центром також має стати Президентський
університет. Безумовно, для повноцінного виконання завдань форсайтингу цим
інститутам необхідно ще пройти певний шлях, підвищити свою інституційну
спроможність, розвинути функціонал прогнозування, моделювання, критичного
аналізу тощо. Однак у цих установах є як відповідний потенціал, так і певні
традиції, які дадуть змогу стати потужними державними аналітичними центрами,
своєрідними державними «think tanks» з виконанням завдань стратегічного
форсайтингу», — підкреслив Руслан Стефанчук.

Джерело: Секретаріат Першого заступника Голови
Верховної Ради України

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии