Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу розглянув законопроекти про ратифікацію міжнародних угод

Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу розглянув законопроекти про ратифікацію міжнародних угод
31 березня в режимі відеоконференції відбулося
засідання Комітету з питань інтеграції України до Європейського Союзу.

Учасники засідання розглянули проект Закону №3758. Проектом пропонується встановити
вимоги щодо дотримання академічної доброчесності для керівників закладів освіти
та осіб, які претендують на посади в Кабінеті Міністрів України та на державну
службу. Ухвалення проекту, на думку авторів, унеможливить потрапляння на суспільно
важливі посади осіб, чиї етичні принципи та професіоналізм викликають сумніви.
Комітет ухвалив висновок, що проект не суперечить міжнародно-правовим
зобов’язанням України.

Комітет також розглянув законопроекти щодо ратифікації міжнародних угод.
Члени Комітету рекомендують Верховній Раді ухвалити за основу та в цілому проект
Закону №0094 про приєднання України до Конвенції про
Європейський інститут лісу — організації, створеної європейськими державами. Її
мета — проводити, поглиблювати та мобілізувати дослідження і досвід задля
вирішення проблем лісів та ефективного лісоуправління.

Ще один законопроект, який Комітет вирішив підтримати та рекомендувати для
ухвалення за основу та в цілому — проект Закону №0096. Він стосується ратифікації Протоколу
щодо приєднання України до Угоди про заснування Консультаційного центру з
питань права СОТ. Консультаційний центр з питань права СОТ надає правову
допомогу країнам, що розвиваються, щоб допомогти їм належно реалізувати їхні
права та інтереси як членів Світової організації торгівлі.

Такими, що не суперечать праву ЄС,
Комітет назвав такі проекти законів:


Законопроект №2713-д про внесення змін до Податкового кодексу України щодо
оподаткування доходів від діяльності з організації та проведення азартних ігор
та лотерей. Документ пропонує встановити єдину ставку податку на валовий
ігровий дохід від організації та проведення будь-яких азартних ігор у розмірі
18% та 30% ставку податку на дохід від випуску та проведення лотерей. Положення
проекту, за висновком Комітету, не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням
України у сфері європейської інтеграції.

За своєю метою не суперечить Угоді про
асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до
зазначених норм Директиви 2011/92 проект Закону №4344 щодо стимулювання розвитку нафтогазовидобувної галузі.

Проект Закону №4630. Законопроект має на меті усунути дискримінацію людей з
інвалідністю страховими компаніями, а також посилити контролюючі функції
уповноваженого органу, що займається ліцензуванням страхової діяльності. Цей
орган зобов’язаний буде перевіряти правила страхування та визначати ступінь
відповідальності за порушення вимог до згаданих правил. За своєю метою
законопроект не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання з
метою приведення у відповідність до зазначених норм Директиви 2009/138.

Законопроект №4328 про токенізовані активи та криптоактиви. Проект визначає
правовий режим токенізованих активів і криптоактивів, а також створює основи
правового регулювання відносин, що виникають у сфері застосування віртуальних
активів. За своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України
у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання, зокрема, в частині
приведення у відповідність до Рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів
боротьби з відмиванням грошей (FATF) та усунення правової невизначеності.


Проект Закону №4187 щодо підтримки розвитку вітчизняних галузей
надрокористування. Документ передбачає створення «Інтерактивної карти
користування надрами та геології України» — єдиної інформаційної системи, що
відображає відомості про надра та родовища корисних копалин України. Він також
передбачає обмеження права бути надрокористувачем для громадян держави-агресора
або юридичних осіб, які зареєстровані на території держави-агресора. Документ
не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської
інтеграції.

Проект Закону №4503 щодо імплементації положень законодавства Європейського
Союзу про доброчесність, прозорість та запобігання спотворенню конкуренції на
оптових ринках. Комітет ухвалив висновок, що законопроект потребує
доопрацювання з метою врахування норм Регламенту 1227/2011 Європейського
Парламенту та Ради від 25 жовтня 2011 року, висловлених зауважень та
рекомендацій Енергетичного Співтовариства. До того ж, як і всі проекти законів
у сфері енергетики, №4503 потребує висновку Європейської Комісії щодо
відповідності з положеннями права ЄС. Консультації з Єврокомісією треба
провести терміново.

Проект Закону №4396. Він пропонує встановити єдині правила державного нагляду
і контролю за ідентифікацією та реєстрацією тварин. За висновком Комітету, проект
не суперечить положенням Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання.

Проект Закону №5134 щодо посилення кримінальної відповідальності за торгівлю
людьми. Документ пропонує збільшити мінімальний строк позбавлення волі за
торгівлю людьми до 6 років, що виключить підстави для звільнення винних від відбування
ними покарання. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням
України у сфері європейської інтеграції.

Альтернативний проект №5134-1 щодо забезпечення гармонізації кримінального законодавства
з положеннями міжнародного права в частині регулювання кримінальної
відповідальності за торгівлю людьми, за висновком Комітету, також не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Він,
однак, потребує доопрацювання з метою врахування положень Римського статуту
міжнародного кримінального суду.

Не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції
, за висновком Комітету, проект Закону №4537 щодо вдосконалення та підвищення прозорості
ефективного управління майновими правами правовласників у сфері авторського
права і (або) суміжних прав. Метою проекту, як вказано в пояснювальній записці,
є встановлення прозорого механізму розподілу зібраного доходу організаціями
колективного управління між правовласниками. Однак у запропонованій редакції
права правовласників цей проект навпаки звужує. Він, зокрема, пропонує
виключити репрографічне відтворення творів та їхніх частин (уривків) з
обов’язкового колективного управління об’єктами авторського права і (або)
суміжних прав та скасувати виплату винагороди за репрографічне відтворення.
Варто зазначити, що право на відтворення авторського твору є виключним правом
автора, а обмеження щодо відтворення твору без згоди автора поширюється на
репрографічне відтворення твору лише за умови отримання автором справедливої
винагороди. Отже, положення проекту Закону, якими скасовується виплата винагороди
авторам за репрографічне відтворення їхніх творів та виключення репрографічного
відтворення творів та їхніх частин з обов’язкового колективного управління
об’єктами авторського права і (або) суміжних прав, не відповідають статтям 2 та
5 Директиви 2001/29/ЄС. Представники Української Асоціації Музичної Індустрії
та Платформи Музичних Видавців України на засіданні Комітету висловили
застереження проти ухвалення цього проекту як такого, що порушує права авторів.
Із зверненням до Верховної Ради щодо негативного ставлення кінематографістів до
проекту Закону №4537 зверталася також Національна спілка кінематографістів
України. У спілці вважають, що "ухвалення проекту Закону №4537 призведе до
знищення системи захисту авторського права та суміжних прав в Україні". Представники Американської торговельної палати та
Європейської бізнес асоціації, навпаки, підтримали законопроект і вважають, що
його ухвалення позитивно позначилося б на сфері авторських і суміжних прав в
Україні.

Суперечить нормам acquis Європейського
Союзу законопроект №3516епро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
харчових продуктів, що імітують молоко та молочні продукти. Він зобов’язує
виробників псевдо-молочних продуктів чесно маркувати свої вироби. За висновком
Комітету, положення законопроекту суперечать праву ЄС, зокрема, Регламенту
Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1308/2013 від 17 грудня 2013 року про
спільну організацію ринків сільськогосподарських продуктів та скасування
регламентів Ради (ЄЕС) № 922/72, (ЄЕС) № 234/79, (ЄС) № 1037/2001 і (ЄС) №
1234/2007.
Комітет також розглянув проект Закону
№5175. Він пропонує зміни до Закону України «Про внесення змін
до деяких законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на
внутрішньому ринку». Проект пропонує продовжити на 5 років дію експортного мита
на відходи та брухт чорних металів зі ставкою 58 євро/т. Комітет дійшов
висновку, що встановлення Україною ставок експортного мита на брухт чорних
металів, вищих ніж передбачені Угодою про асоціацію та зобов’язаннями України в
рамках СОТ не може бути запроваджено без дотримання процедур, передбачених щодо
їхнього застосування. А для ухвалення рішення щодо відповідності таких заходів
міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції необхідно
врахувати узгоджену позицію Кабінету Міністрів України щодо правових підстав
для застосування захисних заходів відповідно до пункту (iii) Статті XXI(b) ГАТТ
та дотримання процедури запровадження таких заходів відповідно до Додатку I-D
Угоди про асоціацію.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии