Комітет з питань молоді і спорту підтримує законопроект щодо створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки
radagov 24-мар, 15:00 193 ПолитикаЧлени Комітет на засіданні 17 березня розглянули проект Закону про внесення
змін до Бюджетного кодексу щодо створення Державного фонду підтримки медицини,
спорту, освіти, культури та науки №5073 та альтернативний
проект про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрямування
надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі
медицини, освіти та науки, культури та спорту №5073-1.
Під час засідання зазначалося, що обидва проекти спрямовані на доповнення
Бюджетного кодексу відповідними нормами для спрямування коштів, отриманих як
платежі за ліцензії на організацію та проведення азартних ігор та на випуск і
проведення лотерей на соціальні цілі.
Законопроект №5073 розроблено з метою реалізації Закону України «Про
державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор»
(від 14 липня 2020 року №768-IX), пунктом 8 розділу ХІ «Прикінцевих та
перехідних положень» якого передбачено Кабінету Міністрів подати до Верховної
Ради пропозиції стосовно внесення змін до Бюджетного кодексу щодо спрямування
відрахувань коштів, отриманих від ліцензійних платежів у сфері азартних ігор,
до Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки.
Проектом передбачається:
створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та
науки за рахунок коштів, отриманих від плат за ліцензії на провадження
діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на
випуск та проведення лотерей;
визначення джерел формування такого фонду;
спрямування коштів цього фонду на фінансування охорони здоров’я, спорту,
освіти, культури, наукової і науково-технічної діяльності.
Члени Комітету звернули увагу на те, що в законопроекті не визначено який
саме відсоток буде йти на ту чи іншу сферу, тобто Кабінет Міністрів має
визначити порядок використання коштів Державного фонду підтримки медицини,
спорту, освіти, культури та науки.
На відміну від основного законопроекту, що має на меті створити Державний
фонд підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки, в альтернативному
законопроекті запропоновано без створення такого Фонду зараховувати кошти,
отримані від плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та
проведення азартних ігор, до спеціального фонду Державного бюджету України з
подальшим спрямуванням їх на такі соціальні цілі:
здійснення централізованих закупівель лікарських засобів для забезпечення
лікування осіб, хворих на хворобу Паркінсона, м’язову дистрофію Дюшена та
хворобу Крона, в рамках забезпечення медичних заходів окремих державних програм
та комплексних заходів програмного характеру (40 відсотків вказаних
надходжень);
реалізацію програм та заходів у сфері освіти та науки (40 відсотків
вказаних надходжень);
розвиток спорту (10 відсотків вказаних надходжень);
державну підтримку сфери культури (10 відсотків вказаних надходжень).
Члени Комітету за результатами обговорення підтримали проект №5073.
Водночас, народні депутати Комітету зазначили, що конструктивні пропозиції
альтернативного проекту №5073-1 можуть бути враховані Комітетом з питань
бюджету під час доопрацювання основного законопроекту до другого читання, у
разі його прийняття за основу. Зокрема, на думку членів Комітету, правильніше
було би зафіксувати в Законі конкретний відсоток відрахування таких коштів на
ту чи іншу сферу.
Крім того, члени Комітету, запропонували Комітету з питань бюджету, під час
доопрацювання законопроекту №5073 до другого читання, у разі його прийняття за
основу, внести відповідні зміни до зазначеного проекту Закону, передбачивши
спрямування коштів від ліцензій на провадження діяльності у сфері організації
та проведення азартних ігор і від ліцензій на випуск та проведення лотерей
спочатку до відповідного Фонду, а потім розподіляти такі кошти у відсотках на
відповідні соціальні цілі.
Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді проект Закону №5073
прийняти за основу із врахуванням пропозицій Комітету, а проект Закону № 5073-1
повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Відповідний висновок Комітету надіслано до Комітету з питань бюджету.
змін до Бюджетного кодексу щодо створення Державного фонду підтримки медицини,
спорту, освіти, культури та науки №5073 та альтернативний
проект про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо спрямування
надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі
медицини, освіти та науки, культури та спорту №5073-1.
Під час засідання зазначалося, що обидва проекти спрямовані на доповнення
Бюджетного кодексу відповідними нормами для спрямування коштів, отриманих як
платежі за ліцензії на організацію та проведення азартних ігор та на випуск і
проведення лотерей на соціальні цілі.
Законопроект №5073 розроблено з метою реалізації Закону України «Про
державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор»
(від 14 липня 2020 року №768-IX), пунктом 8 розділу ХІ «Прикінцевих та
перехідних положень» якого передбачено Кабінету Міністрів подати до Верховної
Ради пропозиції стосовно внесення змін до Бюджетного кодексу щодо спрямування
відрахувань коштів, отриманих від ліцензійних платежів у сфері азартних ігор,
до Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки.
Проектом передбачається:
створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та
науки за рахунок коштів, отриманих від плат за ліцензії на провадження
діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на
випуск та проведення лотерей;
визначення джерел формування такого фонду;
спрямування коштів цього фонду на фінансування охорони здоров’я, спорту,
освіти, культури, наукової і науково-технічної діяльності.
Члени Комітету звернули увагу на те, що в законопроекті не визначено який
саме відсоток буде йти на ту чи іншу сферу, тобто Кабінет Міністрів має
визначити порядок використання коштів Державного фонду підтримки медицини,
спорту, освіти, культури та науки.
На відміну від основного законопроекту, що має на меті створити Державний
фонд підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки, в альтернативному
законопроекті запропоновано без створення такого Фонду зараховувати кошти,
отримані від плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та
проведення азартних ігор, до спеціального фонду Державного бюджету України з
подальшим спрямуванням їх на такі соціальні цілі:
здійснення централізованих закупівель лікарських засобів для забезпечення
лікування осіб, хворих на хворобу Паркінсона, м’язову дистрофію Дюшена та
хворобу Крона, в рамках забезпечення медичних заходів окремих державних програм
та комплексних заходів програмного характеру (40 відсотків вказаних
надходжень);
реалізацію програм та заходів у сфері освіти та науки (40 відсотків
вказаних надходжень);
розвиток спорту (10 відсотків вказаних надходжень);
державну підтримку сфери культури (10 відсотків вказаних надходжень).
Члени Комітету за результатами обговорення підтримали проект №5073.
Водночас, народні депутати Комітету зазначили, що конструктивні пропозиції
альтернативного проекту №5073-1 можуть бути враховані Комітетом з питань
бюджету під час доопрацювання основного законопроекту до другого читання, у
разі його прийняття за основу. Зокрема, на думку членів Комітету, правильніше
було би зафіксувати в Законі конкретний відсоток відрахування таких коштів на
ту чи іншу сферу.
Крім того, члени Комітету, запропонували Комітету з питань бюджету, під час
доопрацювання законопроекту №5073 до другого читання, у разі його прийняття за
основу, внести відповідні зміни до зазначеного проекту Закону, передбачивши
спрямування коштів від ліцензій на провадження діяльності у сфері організації
та проведення азартних ігор і від ліцензій на випуск та проведення лотерей
спочатку до відповідного Фонду, а потім розподіляти такі кошти у відсотках на
відповідні соціальні цілі.
Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді проект Закону №5073
прийняти за основу із врахуванням пропозицій Комітету, а проект Закону № 5073-1
повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Відповідний висновок Комітету надіслано до Комітету з питань бюджету.
Новости по теме
{related-news}