Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект про народовладдя через всеукраїнський референдум
radagov 17-июн, 22:54 193 ПолитикаЧлени Комітету розглянули проект Закону №3612 на
засіданні 17 червня.
Законопроект, внесений Президентом України і визначений ним як невідкладний
для позачергового розгляду Верховною Радою України, представив Перший заступник
Голови Верховної Ради, Представник Президента України у Верховній Раді Руслан
Стефанчук.
Представляючи законопроект, він зазначив, що багато суперечок точиться щодо
питання територіальної цілісності. За його словами, під час підготовки
законопроекту необхідно було враховувати ті обмеження і положення розділу 3
Конституції України, зокрема, що питання, які стосуються зміни території
України вирішуються тільки всеукраїнським референдумом. Тому, законопроект
розроблено відповідно до вимог Конституції України з метою врегулювання
правовідносин, пов’язаних з ініціюванням, призначенням (проголошенням),
підготовкою, проведенням, встановленням результатів та правовими наслідками
всеукраїнського референдуму.
Законопроектом передбачаються такі види всеукраїнського референдуму за
предметом: 1) затвердження закону про внесення змін до розділів І, ІІІ, XIII
Конституції України; 2) вирішення питання загальнодержавного значення; 3) зміна
території України; 4) втрата чинності законом України або окремими його
положеннями.Законопроектом пропонується розширити коло суб’єктів процесу референдуму,
які реєструються у Центральній виборчій комісії як прихильники чи опоненти
питання всеукраїнського референдуму. Ними можуть бути як політичні партії, так
і громадські організації, відповідно зареєстровані у Центральній виборчій
комісії. Це сприятиме посиленню легітимації рішень, прийнятих на
всеукраїнському референдумі, зміцненню зв’язків інститутів громадянського
суспільства з органами державної влади.
Доповідач відзначив, що ключовою новацією законопроекту, що вирізняє його
серед інших законопроектів, які реєструвалися у Верховній Раді, є визначення
можливості запровадження електронних процедур під час організації та проведення
всеукраїнського референдуму, в тому числі електронних голосувань. Це питання
розроблялося на основі вивчення зарубіжного законодавства та досвіду його
застосування щодо електронних голосувань, насамперед європейських держав.
Зарубіжні країни демонструють як позитивний, так і негативний досвід
застосування електронних голосувань на референдумах і виборах. Найскладніше тут
технічно забезпечити захист персональних даних виборців й уберегти системи для
електронних голосувань від несанкціонованих втручань. Тому у законопроекті
передбачено, що питання електронних процедур у процесі всеукраїнського
референдуму здійснюватиметься у порядку, визначеному законом.Для забезпечення організації і проведення всеукраїнського референдуму
законопроектом передбачено створення автоматизованої інформаційно-аналітичної
системи із забезпечення електронного голосування. Норми щодо введення процедур
електронних голосувань мають набути чинності з початком роботи автоматизованої
інформаційно-аналітичної системи щодо забезпечення електронного голосування
після прийняття відповідного рішення Центральною виборчою комісією та його
оприлюднення в газеті "Голос України" і на офіційному вебсайті
Центральної виборчої комісії.
Положення законопроекту узгоджено з вимогами Виборчого кодексу 2019 року для
гармонізації регулювання процедур підготовки і проведення виборів та
референдумів в Україні.
На реалізацію положень законопроекту передбачено внесення змін до Кодексу
адміністративного судочинства України, законів України "Про Конституційний
Суд України", "Про запобігання корупції", "Про політичні
партії в Україні", "Про Центральну виборчу комісію".
За результатами обговорення Комітет 18 голосами «за» при одному – «проти»
та 4, що утрималися, прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти
проект Закону №3612 за
основу у першому читанні.
засіданні 17 червня.
Законопроект, внесений Президентом України і визначений ним як невідкладний
для позачергового розгляду Верховною Радою України, представив Перший заступник
Голови Верховної Ради, Представник Президента України у Верховній Раді Руслан
Стефанчук.
Представляючи законопроект, він зазначив, що багато суперечок точиться щодо
питання територіальної цілісності. За його словами, під час підготовки
законопроекту необхідно було враховувати ті обмеження і положення розділу 3
Конституції України, зокрема, що питання, які стосуються зміни території
України вирішуються тільки всеукраїнським референдумом. Тому, законопроект
розроблено відповідно до вимог Конституції України з метою врегулювання
правовідносин, пов’язаних з ініціюванням, призначенням (проголошенням),
підготовкою, проведенням, встановленням результатів та правовими наслідками
всеукраїнського референдуму.
Законопроектом передбачаються такі види всеукраїнського референдуму за
предметом: 1) затвердження закону про внесення змін до розділів І, ІІІ, XIII
Конституції України; 2) вирішення питання загальнодержавного значення; 3) зміна
території України; 4) втрата чинності законом України або окремими його
положеннями.Законопроектом пропонується розширити коло суб’єктів процесу референдуму,
які реєструються у Центральній виборчій комісії як прихильники чи опоненти
питання всеукраїнського референдуму. Ними можуть бути як політичні партії, так
і громадські організації, відповідно зареєстровані у Центральній виборчій
комісії. Це сприятиме посиленню легітимації рішень, прийнятих на
всеукраїнському референдумі, зміцненню зв’язків інститутів громадянського
суспільства з органами державної влади.
Доповідач відзначив, що ключовою новацією законопроекту, що вирізняє його
серед інших законопроектів, які реєструвалися у Верховній Раді, є визначення
можливості запровадження електронних процедур під час організації та проведення
всеукраїнського референдуму, в тому числі електронних голосувань. Це питання
розроблялося на основі вивчення зарубіжного законодавства та досвіду його
застосування щодо електронних голосувань, насамперед європейських держав.
Зарубіжні країни демонструють як позитивний, так і негативний досвід
застосування електронних голосувань на референдумах і виборах. Найскладніше тут
технічно забезпечити захист персональних даних виборців й уберегти системи для
електронних голосувань від несанкціонованих втручань. Тому у законопроекті
передбачено, що питання електронних процедур у процесі всеукраїнського
референдуму здійснюватиметься у порядку, визначеному законом.Для забезпечення організації і проведення всеукраїнського референдуму
законопроектом передбачено створення автоматизованої інформаційно-аналітичної
системи із забезпечення електронного голосування. Норми щодо введення процедур
електронних голосувань мають набути чинності з початком роботи автоматизованої
інформаційно-аналітичної системи щодо забезпечення електронного голосування
після прийняття відповідного рішення Центральною виборчою комісією та його
оприлюднення в газеті "Голос України" і на офіційному вебсайті
Центральної виборчої комісії.
Положення законопроекту узгоджено з вимогами Виборчого кодексу 2019 року для
гармонізації регулювання процедур підготовки і проведення виборів та
референдумів в Україні.
На реалізацію положень законопроекту передбачено внесення змін до Кодексу
адміністративного судочинства України, законів України "Про Конституційний
Суд України", "Про запобігання корупції", "Про політичні
партії в Україні", "Про Центральну виборчу комісію".
За результатами обговорення Комітет 18 голосами «за» при одному – «проти»
та 4, що утрималися, прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти
проект Закону №3612 за
основу у першому читанні.
Новости по теме
{related-news}