«Створення гіпсових аромадифузорів з ботанічним декором потребує ювелірної точності», — майстриня Тетяна Яловець
fakty 26-окт, 11:14 193 Культура
Хендмейд цінується у всі часи. Це ручна робота, яка випускається не масово. Вона потребує не тільки особливої майстерності, але й креативності. Майстер вкладає у річ тепло своєї душі, а це дуже цінно.
Попри війну та всупереч їй, українські майстри створюють неймовірно гарні іграшки, прикраси, інтер’єрний декор…
Ботанічні барельєфи, які створює Тетяна Яловець, мають поціновувачів не тільки в Україні, а й у Великобританії, Болгарії, Чехії, Японії, США… Її роботи дарують особливий настрій. Вони неначе вітальні листівки від природи, які радують у будь-яку пору року та погоду.
У інтерв’ю «ФАКТАМ» майстриня із Чернігова Тетяна Яловець розповіла про секрети створення речей, які перетворюють простір на зону комфорту.
«Гіпс чудово поглинає ефірні олії та парфуми»
— Аромадифузори з’явились ще в давнину: ефірні олії випаровували в глиняних лампадах, щоб очистити повітря, а можливо, і заспокоїти думки, — говорить Тетяна Яловець. — Згодом це переросло в ароматерапію — науку і мистецтво впливу ароматів на стан людини. Аромати можуть заспокоювати, сприяти концентрації, надихати… Гіпс — пористий матеріал, наче губка. Завдяки цій властивості він чудово поглинає ефірні олії та парфуми.ВІДЕО ДНЯ
Мої аромадифузори являють собою невеликі барельєфи, де я зафіксувала ніжність природи: витончений вигин пелюстки, графіку прожилок листка… Ці речі не займають багато місця в оселі, але приносять чимало радості. Таку красу можна підвісити на лампу біля ліжка, щоб ранковий аромат допомагав прокидатися, або біля дзеркала, щоб кожна мить догляду за собою була наповнена насолодою. Це більше ніж запах — це ваш особистий, тихий, ароматний оберіг. Краса ховається в дрібницях — і мої гіпсові мініатюри є тому доказом.

— У чому особливість створення гіпсових аромадифузорів?
— Принцип створення дифузорів такий, як і ботанічних картин-барельєфів. Все починається з глини — я розкачую її, як тісто для домашньої випічки. Намічаю формат майбутньої роботи, розкладаю рослини згідно зі своїм задумом і притискаю їх. Потім рослини видаляються, а сліди від них залишаються в глині. Далі роблю опалубку (тимчасову конструкцію) з тієї ж глини чи дерев’яних планок і заливаю гіпс. І через годину маю застиглу гіпсову плиту, що зберігає рельєф рослин.
Але через невеликі розміри дифузора рослини доводиться підбирати особливо ретельно, щоб вони поєднали компактність і виразність. А ще в такій мініатюрі як на долоні видно всі неточності, тому я ставлю до себе найвищі вимоги щодо чіткості відбитка. І ще важливо не забути про маленьку деталь — отвір для шнурка.РЕКЛАМА
— Що у створенні такого аромадифузора найскладніше?
— Справжній виклик для мене — це колір. Білий гіпс сам по собі чистий і елегантний, і я його обожнюю, бо він ідеально підкреслює рельєф і гру світла і тіні. Спроби втрутитись в цю магію з пігментами й тонуванням вимагають справжньої сміливості, бо одне неправильне рішення може вбити графіку рельєфу, а не підкреслити її. Отож, найскладніше — досягти ідеальної гармонії форми і кольору, ювелірної досконалості.
Деякі роботи тонуються ще на етапі створення — вони одразу відливаються з тонованого в масі гіпсу, деякі розписуються аквареллю, поки гіпс мокрий, або акрилом, коли гіпс сухий. Кожен дизайн цікавий. Ось мініатюри з листям. Вони — про час і історію, про те, що досвід може перетворити все на тлін, а може стати позолотою. Я прагнула уникнути «гламурної» ідеальної зелені й тому додала життя через теплі медові відтінки.

А ось інший дизайн, де вся площина — текстура.
Я хотіла перенести в побут не просто малюнок листка, а саму його тактильність. Ми щодня торкаємось пластику, дерева, текстилю. Але рослини мають не менш, а можливо і більш цікаві та глибокі текстури. Ці дифузори — спроба додати унікальну тактильну глибину до звичного простору.

«Мої улюблені аромати мають природне походження. Це лаванда, полин, кедр»
— Як користуватись аромадифузором?
— Слід врахувати, що такий аромадекор все ж залишається гіпсом, з його сильними і слабкими моментами. Лицьовий бік і торці я обов’язково захищаю лаком. Для нанесення ароматних речовин слугує зворотна сторона, вона не покривається лаком і готова вбирати олії чи парфуми.
— Які запахи ваші улюблені?
— Мої улюблені аромати мають природне походження, це лаванда, полин, кедр. Але гіпс з вдячністю прийме і сучасну високу парфумерію з її складними композиціями.
— Кому можна дарувати такі дифузори?
— Вони ідеальні як щирий подарунок для дорогої людини, що символізує увагу до її особистого простору. До речі, дифузори не обов’язково мають зображувати квіти. Пелюстки можна замінити на гілочку ялівцю чи дубове листя, а аромат троянди на димні чи пряні ноти, і у такому випадку акцент вийде дуже мужній і стильний. Отож, таку мініатюру можна сміливо дарувати чоловікові. Кожен мій дифузор неповторний. Це робить роботу дуже особистим, особливим подарунком.

— Чи правильно я розумію, що для кожного аромату варто мати окремий дифузор? Чи можна мити дифузор, щоб використовувати його для нанесення іншого аромату?
— Мити гіпсовий дифузор не раджу, разом з запахом він може втратити і вигляд. Краще дати старій олії вивітритись і просто нанести нову.
— Які ще прикладні речі можна створювати у такій техніці?
— З гіпсу можна створювати безліч речей — від барельєфів і панелей для меблевих фасадів до ялинкових прикрас і магнітів на холодильник. Мені було б цікаво спробувати себе у виготовленні ажурних плафонів, але поки що це лише плани.
— Що плануєте створити до Різдва?
— Хочу зробити лімітовану колекцію мініатюр з зимовими мотивами, з хвоєю і прянощами. Думаю, такі речі допоможуть створити в оселі справжній святковий різдвяний настрій.
Раніше полтавська майстриня Юлія Котова, яка займається лаковою мініатюрою, розповіла свою серію жіночих прикрас-кулонів «Дикі кішки».
Читайте також: «Я створюю не просто сумки, а історії — про тепло, мрії та казки», — майстриня Катерина Кудрявцева
Фото з альбому Тетяни Яловець Сообщает fakty.ua
Новости по теме
{related-news}

