«Штофи Миколи та Валентини Трегубових — раритети із раритетів», — колекціонерка Людмила Карпінська-Романюк

«Штофи Миколи та Валентини Трегубових — раритети із раритетів», — колекціонерка Людмила Карпінська-Романюк

Декоративні штофи цінуються у всьому світі. В них нерідко продаються елітні напої. Таким чином поєднуються мистецтво виноробства та порцеляни.
Українські митці Микола та Валентина Трегубова створили неймовірну серію декоративних штофів з колоритними українськими характерами.
У інтерв’ю «ФАКТАМ» колекціонерка вітчизняної порцеляни та дослідниця її історії, авторка книг Людмила Карпінська-Романюк розповіла про ці унікальні роботи, що є раритетними.


«Килина» Трегубових — мов квітка зі створеного ними порцелянового саду"


- Штофи подружжя митців Валентини та Миколи Трегубових, створені 1974 року на Коростенському фарфоровому заводі, втілюють поетичний світ українського народного побуту, — говорить Людмила Карпінська-Романюк. — Історія їх створення — яскрава сторінка в розвитку українського декоративно-прикладного мистецтва 1970-х років, коли художники шукали нові форми для втілення своїх ідей. ВІДЕО ДНЯ
Слово штоф походить від німецького Stoff — «пляшка, посудина для міцних напоїв». У традиційному побуті штоф був судиною для горілки чи настоянок, зазвичай об’ємом у 1/10 відра (приблизно 1,2 літра). У народному гончарстві такі форми часто набували декоративності, а з середини XX століття штофи стали своєрідним сувенірним жанром. Штофи митців Трегубових нагадують святкову пісню в фарфорі. Ось штоф «Килина» — справжній гімн жіночій красі й життєрадісності, уособлення української молодиці — гордої, вродливої, сповненої світла і любові.
Поетичний образ Килини ніби зійшов зі сторінок народних казок і пісень.РЕКЛАМА
Валентина та Микола Трегубови. Штоф «Килина» («Молодиця»). Коростенський фарфоровий завод. 1974.
— Гарно та незвичайно!
— Штоф «Килина» — не лише декоративний посуд, а метафора української жіночності, сповненої краси, щедрості та душевного тепла.РЕКЛАМА
Вона — мов квітка з порцелянового саду, створеного митцями Трегубовими. Кожен штоф розписаний у національному колориті, з перевагою кобальтово-синього, червоного, золотого й бірюзового. До речі, це «фірмові» кольори Валентини Трегубової. Синій (кобальт) символізує небо, вічність і глибину, червоний — життя, пристрасть і святковість, золото — сяйво духовності, благородство і високу майстерність. Кожен мазок — живий, рухливий, декоративно-ритмічний.


Штофи «Марічка» та «Іванко» — це порцелянова пара, у якій втілено настрій українського свята"


— Подружжя Трегубових створило ансамблі з кількох парних образів.
— Так. У них втілено гармонію пластики та настрою. Ось, наприклад, штофи «Марічка» й «Іванко» Валентини й Миколи Трегубових. Це порцелянова пара, у якій втілено настрій українського свята, в ній — поєднання декоративної експресії та поетики народного мистецтва. Обидві постаті сповнені життєрадісності та барвистої енергії, що перегукується з мотивами весільного дійства або народного ярмарку. Художники використали надглазурний розпис із кобальтовими, помаранчевими, зеленими й золотими акцентами, створивши ефект святкового сяйва. У цих роботах митців цікаво розглядати кожну деталь. Милуватися цими творами мистецтва можна нескінченно.
Валентина та Микола Трегубови. Штофи «Марічка» та «Іванко». Коростенський фарфоровий завод. 1974.


«Квіти на штофах нагадують розписи українських скринь, рушників, килимів»


— Які роботи ваші улюблені?РЕКЛАМА
— Усі вони чудові — гарні та колоритні. Мені дуже подобаються, наприклад, штофи «Соломія» та «Січовик». «Соломія» — урочиста й святкова, її силует прикрашено багатим рослинним орнаментом у червоно-золотій гамі. «Січовик» (Січовик — козак Запорізької Січі) — образ ґрунтовний, сповнений гідності. Соломія — це образ Берегині, жінки-музи, що несе у світ красу й добро. Січовик випромінює впевненість й внутрішню силу та мудрість. Образи Соломії та Січовика — символ подружньої єдності та народної гідності, утіленої через мову фарфору.
Валентина та Микола Трегубови. Штоф «Соломія». Коростенський фарфоровий завод. 1974. Валентина та Микола Трегубови. Штоф «Січовик» (Тарас Січовик). Коростенський фарфоровий завод. 1974.
В. та М. Трегубови. Штофи: «Марічка», «Іванко», «Січовик», «Соломія», «Ніжність», «Запорожець», Коростенський фарфоровий завод. 1974
Штофи митців Миколи та Валентини Трегубових — візитівка українського порцелянового мистецтва. Вони експонувалися на виставках за кордоном, а у 1991 році саме штофи «Марічка» та «Соломія» прикрасили перший художній конверт незалежної України, присвячений декоративно-прикладному мистецтву. Сьогодні роботи Миколи та Валентини Трегубових є раритетами, уособленням національного елітного сувеніра. Квіти на штофах нагадують розписи українських скринь, рушників, килимів. Троянди й півонії символізують любов і молодість. Калина — знак родини. Барвінок і листя винограду символізують безсмертя, вічність, зв’язок поколінь. Історично штофи — це посудини для напоїв, але в трактуванні Миколи та Валентини Трегубових вони набувають ще й оберегового змісту. Це предмет дому, що зберігає енергію добробуту, любові, гармонії.
— Фарфорові штофи — перлина у сервіруванні святкового стола. До речі, зараз дуже модно поєднувати сучасний посуд з вінтажним. Порцеляновий штоф не залишиться непоміченим. Він обов’язково приверне увагу гостей.
— Порцеляновий штоф — це також чудовий подарунок, адже він може стати справжньою окрасою інтер’єру. Фарфоровий штоф можна розмістити на камінній поличці, комоді або у вітринній шафі, щоб він став яскравим акцентом у дизайні оселі. Порцеляновий штоф з вишуканим розписом може стати частиною композиції, якщо його поєднати з іншими фарфоровими предметами, такими як вази, статуетки або декоративні тарілки.
До речі, запрошуємо читачів «ФАКТІВ», які є поціновувачами краси порцеляни, до першого в Україні Музею фарфорових фігур ShvetsMuseum. У колекції музею ви зможете побачити найкращі зразки світових фарфорових мануфактур. Нещодавно у музеї відкрито зал українського фарфору, де представлено чимало унікальних робіт вітчизняних майстрів-фарфористів. Неймовірна порцелянова подорож подарує вам чимало позитивних емоцій та запам’ятається на все життя!
Раніше колекціонерка та дослідниця української порцеляни, авторка книг Людмила Карпінська-Романюк розповіла про статуетки на тему урожаю у творчому доробку вітчизняних митців.

Читайте також: «Декоративні тарілки з моїм розписом є у дипломатів різних країн світу», — художниця Юлія Красна

Фото з альбому Людмили Карпінської-Романюк
Фото у заголовку: Валентина та Микола Трегубови. Штоф «Килина» («Молодиця»). Коростенський фарфоровий завод. 1974. Сообщает fakty.ua

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии