Автоматична система фотовідеофіксації порушень ПДР
npuekievua 12-мар, 15:27 193 ПроисшествияСистема автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху запрацює в штатному режимі з 1 травня 2020 року
Передумови створення системи
На сьогодні в нашій державі склалася катастрофічна ситуація у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Масштаби дорожньо-транспортного травматизму в Україні значно випереджають аналогічні показники більшості держав світу. За наявними статистичними даними, у середньому в Україні щодоби внаслідок ДТП гине 9 осіб, 90 осіб зазнають тілесних ушкоджень. Однією з основних причин дорожньо-транспортних пригод є перевищення максимально дозволеної швидкості руху транспортного засобу
Попри всі перестороги, заперечення і несприйняття цієї системи з боку окремих політиків та представників громадськості, найбільш дієвим, ефективним та безальтернативним механізмом контролю за швидкісним режимом на дорогах держави буде запровадження системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху. Така система на сьогодні працює в більшості країн Європейського Союзу та розвинутих країн світу, причому їх досвід свідчить, що запровадження цієї системи радикально змінило ситуацію з безпеки на дорогах у кращий бік. Наприклад, у сусідній Польщі після запровадження системи автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху кількість ДТП по державі зменшилася на 30%!
Робота системи автофіксації та розміщення приладів контролю
Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі (далі – Система) на початковому етапі буде фіксувати лише такий вид порушень Правил дорожнього руху, як перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів.
Фіксувати зазначені правопорушення будуть комплекси автоматичної фіксації - технічні засоби (прилади контролю) що дають змогу в автоматичному режимі здійснювати виявлення та фотозйомку або відеозапис подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Встановлення стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) буде здійснюватись на аварійно-небезпечних місцях (ділянках) та місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення вулиць і доріг у містах та інших населених пунктах за погодженням із відповідним уповноваженим підрозділом Національної поліції.
На початок запуску системи буде встановлено 50 приладів контролю, із них:
20 приладів у місті Києві
30 приладів на дорогах державного значення Київської області
Визначено підрозділ Національної поліції та проведено підготовки поліцейських, які прийматимуть рішення по зафіксованих в автоматичному режимі порушеннях. Відповідно до вимог Правил дорожнього руху у населених пунктах дозволена швидкість руху не більше 50 км/год, а в місцях де створені дорожні умови, що дають можливість рухатися з більш високою швидкістю, дозволена швидкість руху, за рішенням власників доріг за погодженням з Національною поліцією, може бути збільшена. На автомобільних дорогах за межами населених пунктів дозволена швидкість руху транспортних засобів – не більше 90 км/год, на автомобільних дорогах з розділювальною смугою – не більше 110 км/год, на автомагістралях – не більше 130 км/год. В місті Києві рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 50 км/год. Порушенням швидкісного режиму буде рахуватись – 50+20+3 км/год =73 км/год (де 3 км/год – це спеціально закладена похибка в роботі приладу). А відповідно до рішення КМДА з 1 квітня до 1 листопада на відповідних автодорогах міста Києва (наприклад Проспект Бажана в сторону міста Бориспіль) – буде дозволено рухатись по окремим смугам зі швидкістю 80 км/год. Тобто перевищенням швидкості буде рахуватись 80+20+3 км/год = 103 км/год. Максимально допустима похибка приладів контролю не перевищує ±3 км/год.
Після фіксації події Системою інформація буде надходити до центру обробки даних автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху Департаменту патрульної поліції, де розглядається уповноваженим поліцейським, з врахуванням відомостей отриманих з відповідних баз даних (реєстрів), необхідних для винесення постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (далі – Постанова)
Адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, несе відповідальна особа:
фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб
належний користувач відповідного транспортного засобу, якщо відповідні дані внесено в Єдиний державний реєстр транспортних засобів
У разі якщо транспортний засіб зареєстровано за межами території України до адміністративної відповідальності притягається особа, яка ввезла такий транспортний засіб на територію України. Постанова може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Після винесення Постанова друкується на паперовому бланку із спеціальними елементами захисту та протягом трьох днів надсилається відповідальній особі рекомендованим листом з повідомленням на адресу місця реєстрації (проживання) фізичної особи (місцезнаходження юридичної особи) або вручається особі, яка ввезла транспортний засіб (іноземна реєстрація) на територію України, відповідними підрозділами Державної прикордонної служби України. Постанова набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення.
Куди звертатись, для отримання інформації, посилання на кабінет водія, і сайт де можна побачити порушення
За посиланням, яке міститься на лицьовому боці Постанови можна перейти на адресу веб-сайту в мережі Інтернет для ознайомлення із зображенням чи відеозаписом транспортного засобу в момент вчинення адміністративного правопорушення та Постановою в електронній формі. Сервіс перевірки подій з ознаками адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху доступний за посиланням - https://bdr.mvs.gov.ua/, а також в електронному кабінеті водія - https://e-driver.hsc.gov.ua/accounts/login/?next=/
Що потрібно зробити власнику, якщо авто керує не він
Враховуючи особливості накладення стягнення при розгляді справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, рекомендується своєчасно внести відомості про належного користувача до Єдиного державного реєстру транспортних засобів через:
01. територіальні органи з надання сервісних послуг МВС;
02. веб-додаток, розміщений на офіційному веб-сайті Головного сервісного центру МВС.
У разі, якщо відносно відповідальної особи або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, вже винесено Постанову, законом передбачено звільнення від адміністративної відповідальності, якщо протягом 20 календарних днів з дня вчинення відповідного правопорушення, або з дня набрання Постановою законної сили:
особа, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення зазначеного правопорушення, звернулася особисто до уповноваженого підрозділу Національної поліції, із заявою про визнання зазначеного факту адміністративного правопорушення та надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності, а також надала документ (квитанцію) про сплату відповідного штрафу.
Заява також може бути подана через офіційний веб-сайт МВС за умови електронної ідентифікації особи з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Оплата штрафу, або оскарження постанови
Для здійснення оплати штрафу можна перейти за посиланням по QR-коду, який зазначено на лицьовому боці Постанови, скористатися платіжними інструментами в електронному кабінеті водія або в застосунку "Дія", а також платіжними системами та сервісами, які функціонують в України на законних підставах, в тому числі послугами банків України. Відповідно КУпАП перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на 20 км/год, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 255 грн., а у разі перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на 50 км/год – 510 грн.
У разі сплати штрафу протягом 10 днів з дня набрання законної сили Постанови, сплата буде становити 50% від загальної суми, тобто 122,5 грн, та Постанова буде вважатись виконаною. Загальний строк оплати штрафу – 30 днів з набрання законної сили Постановою. Скаргу на Постанову може бути подано протягом десяти днів з дня набрання Постановою законної сили у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України. Кошти від штрафів порушень Правил дорожнього руху, які зафіксовані в автоматичному режимі будуть направлятись виключно в двох напрямках: – фінансування та покращення дорожньої інфраструктури та на безпеку дорожнього руху.
Нормативні підстави винесення штрафу
Кодекс України про адміністративні правопорушення;
Закон України «Про дорожній рух»;
Закон України «Про Національну поліцію»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 року №833 «Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306 «Про Правила дорожнього руху»
Порядок вручення і невручення Постанови
Днем отримання Постанови є дата, зазначена в поштовому повідомленні про вручення її відповідальній особі або повнолітньому члену сім’ї такої особи. У разі якщо відповідальна особа відмовляється від отримання Постанови, днем отримання постанови є день проставлення в поштовому повідомленні відмітки про відмову в її отриманні. У разі невручення Постанови адресату днем отримання постанови вважається день повернення поштового відправлення з позначкою про невручення до центру обробки даних автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху Департаменту патрульної поліції. Постанови, які винесені відносно осіб, які ввезли транспортні засоби (іноземна реєстрація) на територію України, вручаються при перетині державного кордону України представниками підрозділів Державної прикордонної служби України.
Інформація на офіційних сайтах
На офіційних веб-сайтах МВС та Національної поліції можна буде дізнатися наступну інформацію щодо функціонування Системи та пов’язаних із цим питань:
Типовий зразок заяви про визнання факту правопорушення та надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності;
Адреси місць розміщення приладів контролю;
Реквізити для оплати штрафу за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі;
Бланки заяв щодо зміни належного користувача транспортних засобів.
Інформацію про розміщення приладів контролю, з якою швидкістю і по якій смузі дозволено керувати.
Інформація про розміщенні приладів контролю публікується на офіційних веб-сайтах МВС та Національної поліції. В місця розміщення приладів контролю встановлюються відповідні інформаційно-вказівні дорожні знаки. Станом на 10.03.2020 у місті Києві встановлено 20 приладів за такими адресами:
МАПА ТУТ
Вул. Олени Теліги, 39
Набережне шосе, 4 (навпроти)
Дніпровська набережна, перехрестя з вулицею Причальна
Вулиця Братиславська, 18
Чоколівський бульвар, 24
Північний міст (в напрямку лівого берегу)
Північний міст (в напрямку правого берегу)
Броварський проспект. (м. Лівобережна)
Броварський проспект/ вул. Будівельників
Південний міст (в напрямку лівого берегу)
Південний міст ( в напрямку правого берегу)
Проспект Героїв Сталінграда, 25
Проспект Володимира Маяковського, 56
Проспект Володимира Маяковського, 65
Дружби народів бульвар, 27
Дружби народів бульвар, 36
Столичне шосе, 58 в напрямку м. Київ
Столичне шосе 58, в напрямку м. Обухів
Харківська площа / проспект Миколи Бажана
Харківська площа / проспект Миколи Бажана
Триває робота по розміщенню та проведенню оцінки відповідності 30 приладів вимогам технічних регламентів, повіркою в експлуатацію, які будуть розміщені на автомобільних дорогах загального користування Київської області до 10 квітня 2020 року.
Інші заходи щодо фіксації швидкісного режиму
Крім цього, патрульна поліція і надалі буде використовувати лазерні вимірювачі швидкості TruCAM, а також «фантомні камери», які дозволяють вимірювати швидкість руху зустрічного автотранспорту.
Передумови створення системи
На сьогодні в нашій державі склалася катастрофічна ситуація у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Масштаби дорожньо-транспортного травматизму в Україні значно випереджають аналогічні показники більшості держав світу. За наявними статистичними даними, у середньому в Україні щодоби внаслідок ДТП гине 9 осіб, 90 осіб зазнають тілесних ушкоджень. Однією з основних причин дорожньо-транспортних пригод є перевищення максимально дозволеної швидкості руху транспортного засобу
Попри всі перестороги, заперечення і несприйняття цієї системи з боку окремих політиків та представників громадськості, найбільш дієвим, ефективним та безальтернативним механізмом контролю за швидкісним режимом на дорогах держави буде запровадження системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху. Така система на сьогодні працює в більшості країн Європейського Союзу та розвинутих країн світу, причому їх досвід свідчить, що запровадження цієї системи радикально змінило ситуацію з безпеки на дорогах у кращий бік. Наприклад, у сусідній Польщі після запровадження системи автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху кількість ДТП по державі зменшилася на 30%!
Робота системи автофіксації та розміщення приладів контролю
Система фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі (далі – Система) на початковому етапі буде фіксувати лише такий вид порушень Правил дорожнього руху, як перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів.
Фіксувати зазначені правопорушення будуть комплекси автоматичної фіксації - технічні засоби (прилади контролю) що дають змогу в автоматичному режимі здійснювати виявлення та фотозйомку або відеозапис подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Встановлення стаціонарних технічних засобів (приладів контролю) буде здійснюватись на аварійно-небезпечних місцях (ділянках) та місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення вулиць і доріг у містах та інших населених пунктах за погодженням із відповідним уповноваженим підрозділом Національної поліції.
На початок запуску системи буде встановлено 50 приладів контролю, із них:
20 приладів у місті Києві
30 приладів на дорогах державного значення Київської області
Визначено підрозділ Національної поліції та проведено підготовки поліцейських, які прийматимуть рішення по зафіксованих в автоматичному режимі порушеннях. Відповідно до вимог Правил дорожнього руху у населених пунктах дозволена швидкість руху не більше 50 км/год, а в місцях де створені дорожні умови, що дають можливість рухатися з більш високою швидкістю, дозволена швидкість руху, за рішенням власників доріг за погодженням з Національною поліцією, може бути збільшена. На автомобільних дорогах за межами населених пунктів дозволена швидкість руху транспортних засобів – не більше 90 км/год, на автомобільних дорогах з розділювальною смугою – не більше 110 км/год, на автомагістралях – не більше 130 км/год. В місті Києві рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 50 км/год. Порушенням швидкісного режиму буде рахуватись – 50+20+3 км/год =73 км/год (де 3 км/год – це спеціально закладена похибка в роботі приладу). А відповідно до рішення КМДА з 1 квітня до 1 листопада на відповідних автодорогах міста Києва (наприклад Проспект Бажана в сторону міста Бориспіль) – буде дозволено рухатись по окремим смугам зі швидкістю 80 км/год. Тобто перевищенням швидкості буде рахуватись 80+20+3 км/год = 103 км/год. Максимально допустима похибка приладів контролю не перевищує ±3 км/год.
Після фіксації події Системою інформація буде надходити до центру обробки даних автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху Департаменту патрульної поліції, де розглядається уповноваженим поліцейським, з врахуванням відомостей отриманих з відповідних баз даних (реєстрів), необхідних для винесення постанови про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (далі – Постанова)
Адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, несе відповідальна особа:
фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб
належний користувач відповідного транспортного засобу, якщо відповідні дані внесено в Єдиний державний реєстр транспортних засобів
У разі якщо транспортний засіб зареєстровано за межами території України до адміністративної відповідальності притягається особа, яка ввезла такий транспортний засіб на територію України. Постанова може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Після винесення Постанова друкується на паперовому бланку із спеціальними елементами захисту та протягом трьох днів надсилається відповідальній особі рекомендованим листом з повідомленням на адресу місця реєстрації (проживання) фізичної особи (місцезнаходження юридичної особи) або вручається особі, яка ввезла транспортний засіб (іноземна реєстрація) на територію України, відповідними підрозділами Державної прикордонної служби України. Постанова набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення.
Куди звертатись, для отримання інформації, посилання на кабінет водія, і сайт де можна побачити порушення
За посиланням, яке міститься на лицьовому боці Постанови можна перейти на адресу веб-сайту в мережі Інтернет для ознайомлення із зображенням чи відеозаписом транспортного засобу в момент вчинення адміністративного правопорушення та Постановою в електронній формі. Сервіс перевірки подій з ознаками адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху доступний за посиланням - https://bdr.mvs.gov.ua/, а також в електронному кабінеті водія - https://e-driver.hsc.gov.ua/accounts/login/?next=/
Що потрібно зробити власнику, якщо авто керує не він
Враховуючи особливості накладення стягнення при розгляді справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, рекомендується своєчасно внести відомості про належного користувача до Єдиного державного реєстру транспортних засобів через:
01. територіальні органи з надання сервісних послуг МВС;
02. веб-додаток, розміщений на офіційному веб-сайті Головного сервісного центру МВС.
У разі, якщо відносно відповідальної особи або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, вже винесено Постанову, законом передбачено звільнення від адміністративної відповідальності, якщо протягом 20 календарних днів з дня вчинення відповідного правопорушення, або з дня набрання Постановою законної сили:
особа, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення зазначеного правопорушення, звернулася особисто до уповноваженого підрозділу Національної поліції, із заявою про визнання зазначеного факту адміністративного правопорушення та надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності, а також надала документ (квитанцію) про сплату відповідного штрафу.
Заява також може бути подана через офіційний веб-сайт МВС за умови електронної ідентифікації особи з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Оплата штрафу, або оскарження постанови
Для здійснення оплати штрафу можна перейти за посиланням по QR-коду, який зазначено на лицьовому боці Постанови, скористатися платіжними інструментами в електронному кабінеті водія або в застосунку "Дія", а також платіжними системами та сервісами, які функціонують в України на законних підставах, в тому числі послугами банків України. Відповідно КУпАП перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на 20 км/год, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 255 грн., а у разі перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на 50 км/год – 510 грн.
У разі сплати штрафу протягом 10 днів з дня набрання законної сили Постанови, сплата буде становити 50% від загальної суми, тобто 122,5 грн, та Постанова буде вважатись виконаною. Загальний строк оплати штрафу – 30 днів з набрання законної сили Постановою. Скаргу на Постанову може бути подано протягом десяти днів з дня набрання Постановою законної сили у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України. Кошти від штрафів порушень Правил дорожнього руху, які зафіксовані в автоматичному режимі будуть направлятись виключно в двох напрямках: – фінансування та покращення дорожньої інфраструктури та на безпеку дорожнього руху.
Нормативні підстави винесення штрафу
Кодекс України про адміністративні правопорушення;
Закон України «Про дорожній рух»;
Закон України «Про Національну поліцію»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 року №833 «Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі»;
Постанова Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306 «Про Правила дорожнього руху»
Порядок вручення і невручення Постанови
Днем отримання Постанови є дата, зазначена в поштовому повідомленні про вручення її відповідальній особі або повнолітньому члену сім’ї такої особи. У разі якщо відповідальна особа відмовляється від отримання Постанови, днем отримання постанови є день проставлення в поштовому повідомленні відмітки про відмову в її отриманні. У разі невручення Постанови адресату днем отримання постанови вважається день повернення поштового відправлення з позначкою про невручення до центру обробки даних автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху Департаменту патрульної поліції. Постанови, які винесені відносно осіб, які ввезли транспортні засоби (іноземна реєстрація) на територію України, вручаються при перетині державного кордону України представниками підрозділів Державної прикордонної служби України.
Інформація на офіційних сайтах
На офіційних веб-сайтах МВС та Національної поліції можна буде дізнатися наступну інформацію щодо функціонування Системи та пов’язаних із цим питань:
Типовий зразок заяви про визнання факту правопорушення та надання згоди на притягнення до адміністративної відповідальності;
Адреси місць розміщення приладів контролю;
Реквізити для оплати штрафу за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі;
Бланки заяв щодо зміни належного користувача транспортних засобів.
Інформацію про розміщення приладів контролю, з якою швидкістю і по якій смузі дозволено керувати.
Інформація про розміщенні приладів контролю публікується на офіційних веб-сайтах МВС та Національної поліції. В місця розміщення приладів контролю встановлюються відповідні інформаційно-вказівні дорожні знаки. Станом на 10.03.2020 у місті Києві встановлено 20 приладів за такими адресами:
МАПА ТУТ
Вул. Олени Теліги, 39
Набережне шосе, 4 (навпроти)
Дніпровська набережна, перехрестя з вулицею Причальна
Вулиця Братиславська, 18
Чоколівський бульвар, 24
Північний міст (в напрямку лівого берегу)
Північний міст (в напрямку правого берегу)
Броварський проспект. (м. Лівобережна)
Броварський проспект/ вул. Будівельників
Південний міст (в напрямку лівого берегу)
Південний міст ( в напрямку правого берегу)
Проспект Героїв Сталінграда, 25
Проспект Володимира Маяковського, 56
Проспект Володимира Маяковського, 65
Дружби народів бульвар, 27
Дружби народів бульвар, 36
Столичне шосе, 58 в напрямку м. Київ
Столичне шосе 58, в напрямку м. Обухів
Харківська площа / проспект Миколи Бажана
Харківська площа / проспект Миколи Бажана
Триває робота по розміщенню та проведенню оцінки відповідності 30 приладів вимогам технічних регламентів, повіркою в експлуатацію, які будуть розміщені на автомобільних дорогах загального користування Київської області до 10 квітня 2020 року.
Інші заходи щодо фіксації швидкісного режиму
Крім цього, патрульна поліція і надалі буде використовувати лазерні вимірювачі швидкості TruCAM, а також «фантомні камери», які дозволяють вимірювати швидкість руху зустрічного автотранспорту.
Новости по теме
{related-news}