Що можна отримати від web-студії в Україні на приклади кейсів VSolo та UNDMA в 2023 році
adminekiev 17-дек, 12:15 193 Новости УкраиныМатеріал написано на основі кейсів агентства цифрового маркетингу UNDMA (ukrainian national digital marketing agency) та Володимира Соломахи (також відомого як VSolo), який позиціонує себе як технічний консультант та радник бізнес-проектів зі спеціалізацією в сферах користувацького досвіду, веб-розробки та розбудови ефективних систем взаємодії та контролю команд стартапів і розробників.
Розробка сайтів: чи потрібен вам сайт і скільки він може коштувати
Твердження «бізнес без сайту це не бізнес» актуальне, але не для кожної сфери наявність сайту є критично важливою. Якщо не говорити про онлайн-магазини і сервісні ресурси, то для пересічної компанії сайт може бути корисним, як місце централізованого розміщення і зберігання актуальних даних про компанію: ціни, новини та акції. В той же час сайт перестав бути основним місцем комунікації з клієнтами.
Сьогодні комунікація з клієнтами більш ефективна в соціальних мережах та месенджерах з груповими чатами. Для того, щоб зрозуміти, як вибудувати стратегію просування в соціальних мережах, та як поєднати її з іншими ресурсами (зокрема сайтом), варто вивчити досвід успішних конкурентів. Перед тестуванням теорій варто проконсультуватися зі спеціалістами, які мають «свіжі» успішні кейси. Підходи, які працювали 20-15-10-5 років назад можуть нашкодити і з технічної точки зору, загнавши представництво в соціальній мережі під фільтри, і погіршити користувацький досвід.
Вартість сайту повинна формуватися виходячи з ваших цілей, особистих побажань і можливостей. Ось такі варіанти від найдешевшого до високовартісних:
- Сайт на базі сервісу «Google сайти» може бути створений представниками бізнесу особисто або сторонніми спеціалістами. Спосіб розробки – просто обрати необхідні блоки з доступних в конструкторі. Є можливість додати документи або презентацію. Достатньо скромний дизайн, але сайт можна прив’язати до точки на карті, він не потребує оплати за умови роботи на адресі, доступній на домені Google.
- Сайти на базі платних конструкторів та на базі готових шаблонів. Наступний крок, який підходить для бюджетного тестування теорій, розробки простих сайтів. Конструктори непогано підходять для сайтів які часто змінюються, готові шаблони – як правило мають кращу оптимізацію та швидкість роботи, ніж конструктори. Недоліком вибору конструкторів та шаблонів є їх обмеженість. Дешевизна в початковій розробці змінюється додатковими витратами та обмеженнями в довгостроковій перспективі. Як правило готові сайти мають функціонал який не потрібен і часто додавання нового функціоналу в них більш складне ніж написання коду з нуля. Конструктори не дозволяють втілити всі дизайнерські ідеї та побажання в реальність.
- Унікальні сайти. Розробник створює концепт, дизайн, верстку індивідуально для вашого проекту. Це сайт, який не містить лишнього і має весь необхідний вам функціонал. За умови досвідченості розробника і наявності такої кількості напрацювань, ресурсів і стандартів, яку пропонує Українське національне агентство цифрового маркетингу повного циклу UNDMA або ще кращих – це може бути ідеальним вибором з точки зору раціоналізації використання коштів і отриманого ефективного результату.
- PREMIUM сайти та сервіси. Вартість таких проектів найбільша через дорого-вартісний дизайн та складні в реалізації сервіси. В досвідчених студіях з великою кількістю напрацювань вартість таких проектів може бути нижчою, а якість – вищою, бо їх рішення протестовані часом та доопрацьовані на попередніх проектах. Як правило, саме сайти з PREMIUM-дизайном задають тренди на дизайн наступних років. Якщо говорити про кейси УНДМА, то вони випереджали загальні тренди на 2-5 років.
Розкажіть про свої цілі в довгостроковій та короткостроковій перспективі розробникові, щоб було обрано правильний варіант. Цілком можливо, що це буде розробка дешевого сайту або серії дешевих сайтів чи мультилендингу* для тестування теорій, з наступною зміною їх на більш гарний та функціональний постійний сайт, після збору зворотного зв’язку від клієнтів.
* Мультилендинг – це сайт, на якому контент та торгові пропозиції змінюються в відповідності до запиту цільової аудиторії.
Навіщо послуги консультанта та коли це корисно?
Незалежний консультант може провести аудит проекту, надати свої поради щодо досягнення цілей, вказати на проблеми, описати план розвитку, створити технічні завдання та проконтролювати їх виконання. Саме «незалежність» та зацікавленість в якнайшвидшому досягненні з використанням раціональних технологій результату в даному випадку є основною цінністю.
Надаючи послуги, технічний консультант та радник проектів VSolo, також пропонує на конкурсній та тендерній основі послуги студій, засновником яких являється. На перший погляд в даному випадку має виникати колізія, і шлях її уникнення досить цікавий. Володимир впливає на взаємодію між агентством та Замовником саме як консультант з чітким ТЗ та вимогами, а не як особа яка має зв’язок з агентством. З боку агентства основна відповідальна особа - менеджер проектів, керується вимогами внутрішньої Системи взаємодії, стандартів, методології прийняття робіт і інших документів, які створені і постійно оновлюються безпосередньо Володимиром та командою.
Залучення консультанта дозволяє:
- зменшити фінансові та часові затрати проекту;
- збільшити швидкість розвитку проекту та досягнення цілей;
- попередити, своєчасно виявити або уникнути технічних, внутрішніх та зовнішніх проблем та загроз.
Якщо говорити саме про VSolo то станом на 2023 рік серед кейсів є такі:
- Не дослухалися до попереджень та пропозицій щодо організації взаємодії членів проекту, розподілу обов’язків та введення стандартів і… проект припинив існування через внутрішні проблеми та конфлікти. Проект був на 100% готовий до запуску MVP.
- Дослухалися до рекомендацій щодо методики подачі опису проекту, оформлення Whitepaper та сайту, зібрали інвестицій на суму понад 2 000 000 доларів США та успішно запустили проект.
- Внесли зміни на сайт згідно рекомендацій, а саме до форм зворотного зв’язку, функціоналу формування замовлення, вікон інформування користувача. Затрати на виконання робіт – менше $200. Кількість заявок без зміни торгової пропозиції виросла в 8.5 разів.
- Внесли зміни на сайт в рамках рекомендацій щодо SEO-оптимізації сайту та виконали кілька рекомендацій поза сайтом. Досягнуто поставлені цілі щодо появи відображення сайту в пошуковій видачі. Зараз сайтом продовжують займатися спеціалісти з боку власників проекту і динаміка результатів радує.
- Коротка двогодинна консультація по SEO. Результат виконання рекомендацій: ефективність просування підвищено, бюджети на закупівлю посилань – скорочено, кількість сторінок в видачі збільшилася, позиції – ростуть.
- Звернення стосовно проблем з підтвердженням місцезнаходження представництва на картах Google, яке не могли підтвердити вже кілька місяців поспіль. Результат – підтверджено протягом 36 годин з моменту звернення. Оплачуваний час консультанта – 3 години.
Чи варто звертатися до консультанта? Все залежить від Ваших особистих переконань. Консультант та радник дозволяє зекономити власний час та кошти, захистити проект від багатьох загроз та пришвидшити його розвиток. Але далеко не кожен Власник та Керівник бізнесу готовий морально до фінансових затрат на консультанта, і ще менше представників бізнесу – готові виконувати рекомендації. Тож якщо Ви не готові дослухатися до думки спеціалістів – дійсно не слід витрачати свій і їх час.
Кожен спеціаліст говорить про те, що звернутися до нього буде прекрасним вибором. Звертайте увагу на відгуки про співпрацю, особливо на негативні та ті, достовірність яких можна в першу чергу перевірити. Завжди звертайте увагу на минулі кейси. Обережно ставтесь до випадків, коли експерт гарантує те, що об’єктивно гарантувати неможливо, або дає обіцянки, які неможливо виконати.
А у вас був досвід співпраці з консультантами та студіями, про які хотілось би поділитися?
Розкажіть про них в коментарях до цієї публікації!