Комітет з питань транспорту та інфраструктури інформує про основні підготовлені Комітетом та прийняті Верховною Радою України закони за 2023 рік
radagov 11-янв, 15:14 193 ПолитикаУ 2023 році Комітетом з питань
транспорту та інфраструктури здійснено значну роботу з опрацювання проектів
актів – загалом на розгляд надійшло 204 проекти законів і постанов, у тому
числі 178 проектів Законів (з них 20, щодо яких Комітет визначений як головний,
та 158, щодо яких Комітет не головний та має подати пропозиції) та 26 проектів
постанов.
Організовано та проведено
18 засідань Комітету, 16 засідань підкомітетів і робочих груп, десятки робочих
нарад, на яких обговорювалися законодавчі ініціативи, також забезпечено
отримання висновків і пропозицій щодо проектів актів, узагальнення поправок і
пропозицій до них, підготовлено для подання на розгляд Верховної Ради України
26 висновків до законопроектів, з яких Комітет є головний, та подано 32
висновки на законопроекти до головного комітету (Комітет не є головним).
Проведена робота
стала запорукою прийняття Верховною Радою України таких законів України:
- Про внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» щодо надання
дозволу військовослужбовцям у період дії правового режиму воєнного стану
використовувати у дорожньому русі транспортні засоби з правим розташуванням
керма (від 28.06.2023 №3164-IX).
Цим Законом вносяться зміни до Закону
України «Про дорожній рух», згідно з якими установлюється, що у період дії
воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України від 24 лютого
2022 року №64/2022, а також протягом 90 днів з дня його припинення чи
скасування транспортні засоби з правим розташуванням керма, що надходять у
військові частини та підрозділи Збройних Сил України, інших утворених
відповідно до законів України військових формувань, визначених державних
органів, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту як гуманітарна
допомога, благодійна допомога, міжнародна технічна допомога та/або за
міждержавними угодами на інших умовах:
підлягають відомчій реєстрації
відповідно до статті 34 цього Закону, в порядку, визначеному Кабінетом
Міністрів України;
не підпадають під обмеження щодо
участі у дорожньому русі транспортних засобів з правим розташуванням керма,
встановлене частиною п’ятою статті 29 цього Закону.
Реалізація Закону дозволить та
вже допомагає підвищити спроможності Сил оборони України належно та ефективно
виконувати покладені на них завдання з відсічі збройної агресії Російської
Федерації проти України шляхом забезпечення українських військових та інших
підрозділів необхідною технікою, що надходить завдяки волонтерам і нашим
міжнародним партнерам як благодійна, гуманітарна, технічна допомога, в тому
числі за рахунок автомобільної техніки з правим розташуванням керма.
Завдяки прийнятому
Закону сотні одиниць автомобільних транспортних засобів з правим розташуванням
керма, що надійшли на укомплектування військових частин Збройних Сил України,
інших військових формувань та підрозділів, були зареєстровані і задіяні у
відсічі та стримуванні збройної агресії;
- Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку
авіації загального призначення, адаптації законодавства України до
законодавства Європейського Союзу у сфері цивільної авіації, встановлення
додаткових механізмів здійснення ефективного контролю за забезпеченням безпеки
авіації та дерегуляції господарської діяльності у галузі цивільної авіації
(від 21.03.2023 №3007-IX).
Закон стосується сфери
авіаційного транспорту та спрямований на спрощення доступу на ринки авіаційних
перевезень і послуг з наземного обслуговування шляхом адаптації законодавства
України до законодавства Європейського Союзу у цій сфері, зокрема Регламенту
(ЄС) №2018/1139 від 04 липня 2018 року щодо загальних правил в галузі
цивільної авіації та створення Європейського агентства з безпеки польотів, а
також закріплення на законодавчому рівні додаткових заходів, спрямованих на
підвищення рівня безпеки авіації.
Ключові аспекти Закону:
приведення положень Повітряного
кодексу України у відповідність до вимог Закону України «Про ліцензування видів
господарської діяльності» щодо ліцензування господарської діяльності з надання
послуг з перевезення пасажирів та/або небезпечних вантажів, небезпечних
відходів повітряним транспортом;
спрощення процедури видачі
Державною авіаційною службою України сертифіката льотної придатності і дозволу
на виконання польотів для окремих імпортованих в Україну повітряних суден;
скасування державного регулювання
щодо:
- отримання прав на
експлуатацію повітряних ліній українськими авіаперевізниками з виконання
регулярних повітряних перевезень у межах України та авіаційних перевезень в
інших державах, а також українськими та іноземними авіаперевізниками на
здійснення чартерних повітряних перевезень в межах України;
- підтвердження
відповідності суб’єктів, які здійснюють наземне обслуговування в галузі
цивільної авіації, встановленим вимогам до надання таких послуг (відповідність
пропонується запровадити за декларативним принципом замість отримання
сертифіката);
- сертифікації суб’єктів, що
провадять діяльність, пов’язану з наданням послуг з продажу повітряних
перевезень вантажів, у тому числі небезпечних, та суб’єктів, що надають
агентські послуги з продажу повітряних перевезень, а також суб’єктів, що
здійснюють підготовку персоналу з організації та/або продажу повітряних
перевезень;
- необхідності отримання від
Державної авіаційної служби України дозволу на виліт цивільного повітряного
судна з аеродрому України, приліт повітряного судна до аеродрому України або на
проліт територією України;
Прийняття цього
Закону є ознакою незмінності руху до законодавчого забезпечення європейської
інтеграції у сфері транспорту;
- Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо діяльності
авіації Міністерства внутрішніх справ України (від 29.06.2023 №3184-IX).
Закон врегульовує питання
державної авіації. Законодавчі зміни забезпечили включення Міністерства
внутрішніх справ України до переліку державних органів, виконання завдань яких
класифікує авіацію як державну. Наразі МВС має у своїй системі повітряні судна,
а також установи, організації та навчальні заклади, які експлуатують повітряні
судна з метою виконання завдань із забезпечення національної безпеки і оборони
держави, захисту населення, забезпечення діяльності Національної поліції
України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної служби України
з надзвичайних ситуацій та Національної гвардії України.
Крім того, змінами передбачено
включення до складу державної авіації Служби безпеки України, оскільки
оперативно-бойові підрозділи останньої потребують використання наявних
повітряних суден для відсічі збройної агресії проти України, зокрема, для
ураження бойової техніки, особового складу ворога, швидшого переміщення особового
складу до місця проведення бойових операцій та спеціальних завдань, своєчасного
реагування на зміни в бойовій обстановці.
транспорту та інфраструктури здійснено значну роботу з опрацювання проектів
актів – загалом на розгляд надійшло 204 проекти законів і постанов, у тому
числі 178 проектів Законів (з них 20, щодо яких Комітет визначений як головний,
та 158, щодо яких Комітет не головний та має подати пропозиції) та 26 проектів
постанов.
Організовано та проведено
18 засідань Комітету, 16 засідань підкомітетів і робочих груп, десятки робочих
нарад, на яких обговорювалися законодавчі ініціативи, також забезпечено
отримання висновків і пропозицій щодо проектів актів, узагальнення поправок і
пропозицій до них, підготовлено для подання на розгляд Верховної Ради України
26 висновків до законопроектів, з яких Комітет є головний, та подано 32
висновки на законопроекти до головного комітету (Комітет не є головним).
Проведена робота
стала запорукою прийняття Верховною Радою України таких законів України:
- Про внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» щодо надання
дозволу військовослужбовцям у період дії правового режиму воєнного стану
використовувати у дорожньому русі транспортні засоби з правим розташуванням
керма (від 28.06.2023 №3164-IX).
Цим Законом вносяться зміни до Закону
України «Про дорожній рух», згідно з якими установлюється, що у період дії
воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України від 24 лютого
2022 року №64/2022, а також протягом 90 днів з дня його припинення чи
скасування транспортні засоби з правим розташуванням керма, що надходять у
військові частини та підрозділи Збройних Сил України, інших утворених
відповідно до законів України військових формувань, визначених державних
органів, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту як гуманітарна
допомога, благодійна допомога, міжнародна технічна допомога та/або за
міждержавними угодами на інших умовах:
підлягають відомчій реєстрації
відповідно до статті 34 цього Закону, в порядку, визначеному Кабінетом
Міністрів України;
не підпадають під обмеження щодо
участі у дорожньому русі транспортних засобів з правим розташуванням керма,
встановлене частиною п’ятою статті 29 цього Закону.
Реалізація Закону дозволить та
вже допомагає підвищити спроможності Сил оборони України належно та ефективно
виконувати покладені на них завдання з відсічі збройної агресії Російської
Федерації проти України шляхом забезпечення українських військових та інших
підрозділів необхідною технікою, що надходить завдяки волонтерам і нашим
міжнародним партнерам як благодійна, гуманітарна, технічна допомога, в тому
числі за рахунок автомобільної техніки з правим розташуванням керма.
Завдяки прийнятому
Закону сотні одиниць автомобільних транспортних засобів з правим розташуванням
керма, що надійшли на укомплектування військових частин Збройних Сил України,
інших військових формувань та підрозділів, були зареєстровані і задіяні у
відсічі та стримуванні збройної агресії;
- Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку
авіації загального призначення, адаптації законодавства України до
законодавства Європейського Союзу у сфері цивільної авіації, встановлення
додаткових механізмів здійснення ефективного контролю за забезпеченням безпеки
авіації та дерегуляції господарської діяльності у галузі цивільної авіації
(від 21.03.2023 №3007-IX).
Закон стосується сфери
авіаційного транспорту та спрямований на спрощення доступу на ринки авіаційних
перевезень і послуг з наземного обслуговування шляхом адаптації законодавства
України до законодавства Європейського Союзу у цій сфері, зокрема Регламенту
(ЄС) №2018/1139 від 04 липня 2018 року щодо загальних правил в галузі
цивільної авіації та створення Європейського агентства з безпеки польотів, а
також закріплення на законодавчому рівні додаткових заходів, спрямованих на
підвищення рівня безпеки авіації.
Ключові аспекти Закону:
приведення положень Повітряного
кодексу України у відповідність до вимог Закону України «Про ліцензування видів
господарської діяльності» щодо ліцензування господарської діяльності з надання
послуг з перевезення пасажирів та/або небезпечних вантажів, небезпечних
відходів повітряним транспортом;
спрощення процедури видачі
Державною авіаційною службою України сертифіката льотної придатності і дозволу
на виконання польотів для окремих імпортованих в Україну повітряних суден;
скасування державного регулювання
щодо:
- отримання прав на
експлуатацію повітряних ліній українськими авіаперевізниками з виконання
регулярних повітряних перевезень у межах України та авіаційних перевезень в
інших державах, а також українськими та іноземними авіаперевізниками на
здійснення чартерних повітряних перевезень в межах України;
- підтвердження
відповідності суб’єктів, які здійснюють наземне обслуговування в галузі
цивільної авіації, встановленим вимогам до надання таких послуг (відповідність
пропонується запровадити за декларативним принципом замість отримання
сертифіката);
- сертифікації суб’єктів, що
провадять діяльність, пов’язану з наданням послуг з продажу повітряних
перевезень вантажів, у тому числі небезпечних, та суб’єктів, що надають
агентські послуги з продажу повітряних перевезень, а також суб’єктів, що
здійснюють підготовку персоналу з організації та/або продажу повітряних
перевезень;
- необхідності отримання від
Державної авіаційної служби України дозволу на виліт цивільного повітряного
судна з аеродрому України, приліт повітряного судна до аеродрому України або на
проліт територією України;
Прийняття цього
Закону є ознакою незмінності руху до законодавчого забезпечення європейської
інтеграції у сфері транспорту;
- Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо діяльності
авіації Міністерства внутрішніх справ України (від 29.06.2023 №3184-IX).
Закон врегульовує питання
державної авіації. Законодавчі зміни забезпечили включення Міністерства
внутрішніх справ України до переліку державних органів, виконання завдань яких
класифікує авіацію як державну. Наразі МВС має у своїй системі повітряні судна,
а також установи, організації та навчальні заклади, які експлуатують повітряні
судна з метою виконання завдань із забезпечення національної безпеки і оборони
держави, захисту населення, забезпечення діяльності Національної поліції
України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної служби України
з надзвичайних ситуацій та Національної гвардії України.
Крім того, змінами передбачено
включення до складу державної авіації Служби безпеки України, оскільки
оперативно-бойові підрозділи останньої потребують використання наявних
повітряних суден для відсічі збройної агресії проти України, зокрема, для
ураження бойової техніки, особового складу ворога, швидшого переміщення особового
складу до місця проведення бойових операцій та спеціальних завдань, своєчасного
реагування на зміни в бойовій обстановці.
Новости по теме
{related-news}