Комітет з питань прав людини інформує тих громадян, хто потребує евакуації та гуманітарної допомоги

Комітет з питань прав людини інформує тих громадян, хто потребує евакуації та гуманітарної допомоги

З початком широкомасштабної агресії російської федерації, захоплення нею
частини території України та ведення бойових дій гостро постало питання
евакуації населення, надання гуманітарної допомоги особам, які залишились на
тимчасово окупованих територіях, підтримка та допомога особам, які залишили
місця проживання.
Багато наших співгромадян потребують допомоги
щоб дістатись до безпечного місця, знайти помешкання, придбати необхідні
медикаменти, тощо.
Наразі створено значну кількість інформаційних
та довідкових ресурсів, які надають інформацію та повідомляють про алгоритм дій
у разі потреби в евакуації, отриманні екстреної гуманітарної допомоги, тощо.

Хто
організовує евакуацію:

обласні військово-цивільні
адміністрації;

працівники Товариства Червоного Хреста;

поліція;

Державна служба України з надзвичайних
ситуацій (ДСНС);

місцеві органи влади.

Військові повідомляють про безпечний
маршрут евакуації і забезпечують режим припинення вогню, якщо це можливо.

Як
відбувається евакуація.

На період евакуації оголошується режим
припинення вогню по всій лінії руху транспорту.

У локації, про яку повідомляють
заздалегідь, формують колону з автобусів з жителями міста або селища.

До евакуаційної колони можуть
приєднуватися і приватні автомобілі, які повинні рухатися чітко за маршрутом
колони.

У пункті призначення евакуйовані люди
отримають допомогу, житло та харчування.

Як
дізнатись про початок евакуації:

по радіо та телебаченню;

через соцмережі та месенджери;

через рухомі групи з гучномовцями на
вулицях.

Розповідають зокрема про час евакуації,
пункти збору, маршрути руху і контакти штабів евакуації.

Як
дізнатися про початок евакуації у районах, де немає зв’язку.

Варто стежити за офіційною інформацією
на радіо, у медіа або слухати оголошення пересувних гучномовців. Якщо ви
перебуваєте в укритті, слухайте сигнал “Увага всім” (сирена). Після неї
перевірте інформацію з доступних офіційних джерел, наприклад по радіо.

Якщо я не маю доступу до інформації про
початок евакуації, не зможу почути сирену, не маю можливості пересуватись
самостійно або перебуваю у заваленому бомбосховищі?

Спробуйте подзвонити на гарячу лінію Тероборони ЗСУ 0 800 507 028
або номери 101, 102 і повідомити про своє місцеперебування. Тоді місцева влада
додасть вашу адресу до переліку тих, за якими потрібна допомога з евакуацією.

В Україні створено бот для організації
евакуації населення.
Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій,
Міністерством внутрішніх справ України спільно з Координаційним центром органів
місцевого самоврядування Української асоціації районних та обласних рад розроблено
телеграм бот @Evacuation2022_bot для
організації евакуації населення, а також надання екстреної гуманітарної
допомоги у зонах бойових дій і на територіях, які перебувають під окупацією.
За допомогою телеграм бота @Evacuation2022_bot та сайту https://evacuation2022.com кожен охочий
може дізнатись всю наявну інформацію про евакуацію населення із зон бойових
дій, а також отримати гуманітарну або медичну допомогу в тому числі на
тимчасово захоплених територіях.
Як користуватися ботом?
Покрокова інструкція для громадян:

1. Скопіюйте назву бота в
телеграм-пошук.

2. Натисніть «start», щоб розпочати
діалог з ботом.

3. Натисніть «Підтвердіть свій номер
телефону» та кнопку «share».

4. Оберіть те, що вам потрібно:
«Евакуація» або «Гуманітарна/медична допомога».

Якщо
ви вибрали евакуацію, оберіть область, з якої потрібна евакуація, та район:

- Оберіть громаду. Якщо невідома назва
громади, пропустіть цей крок

- Вкажіть назву населеного пункту

- Оберіть особу, яка потребує евакуації,
- ви чи інша людина. Надайте її дані: ПІБ, рік народження, телефон, а також
адресу перебування або укриття, іншу потрібну інформацію.

Якщо ви запросили гуманітарну або
медичну допомогу, виберіть область доставки, район та населений пункт.

- Якщо допомоги потребуєте не ви, а інші
особи, надайте відомості про них (ПІБ, рік народження, телефон, а також адресу
перебування або укриття).

- Оберіть допомогу, яка вам потрібна:
«Медична допомога та ліки» або «Продуктовий набір».

- Вкажіть назви та кількість необхідних
продуктів або лікарських препаратів.

Для максимально швидкої обробки
інформації рекомендуємо додати фото укриття та надіслати геолокацію!

Більш детальну інформацію ви зможете
знайти на сайті - https://evacuation2022.com.
Ще
одним комунікаційним каналом для допомоги в евакуації є гарячі лінії:

Мінреінтеграції за номером телефона +38 044 355 1478, а також за номером
- 0 800 750 107 цілодобово.
Уповноважений Верховної Ради України з прав людини 0 800 50 17 20
цілодобово.
Сайти, проекти та волонтерські
організації, що допоможуть в евакуації:
Укрзалізниця, Міністерство цифрової трансформації та Офіс Президента
України запускають проект “Там, де вас чекають”. Проект покликаний спростити
процес евакуації, знаходження житла та отримання гуманітарної допомоги на
новому місці тим українцям, які вимушені полишати свої домівки через війну
Росії проти України.
Міністерство цифрової трансформації створило спеціальний сайт, на якому
відображається кількість місць, які кожна область може запропонувати для
безкоштовного розселення тимчасово переміщених громадян України. Також там є
номери телефонів контактних центрів в кожній області, куди можна звертатися
самостійно із відповідним запитом - місцеві органи влади супроводжуватимуть
евакуйованих українців від вокзалів до місця розселення.
На п'яти “відправляючих” вокзалах - у Києві, Харкові, Одесі, Запоріжжі
та Лозовій - стюарди реєструватимуть тих, хто евакуюється, в єдиній системі та
допомагатимуть визначитися з місцем майбутнього тимчасового поселення. На
чотирьох “приймаючих” вокзалах - у Львові, Ужгороді, Чернівцях та
Івано-Франківську - евакуйованих, які були зареєстровані, вже зустрічатимуть
інші співробітники залізниці та волонтери, які організовано передадуть їх представникам
місцевої влади. Ті, в свою чергу, доставлять евакуйованих з вокзалу до місця
поселення.
Пасажири можуть залишити заявку на евакуацію з проживанням самостійно
через контактний центр Укрзалізниці за
номером 0 800 503 111. Оператори проконсультують пасажирів з основних
питань та внесуть дані пасажира в реєстраційну форму. Тим ж, хто з якихось
причин не встиг зробити це самостійно, допомагатимуть працівники залізниці на
вокзалах та в поїздах.
Українська Волонтерська Служба у партнерстві з компанією SoftServe
розробила платформу для швидкого пошуку гуманітарної та волонтерської допомоги
в усіх областях України - Паляниця.Інфо.
На платформі Паляниця.Інфо налаштовано зручний фільтр за категоріями та
локаціями. Зокрема, можна знайти допомогу вразливим верствам населення:
внутрішньо переміщеним особам, літнім людям, дітям, а також допомогу з
евакуацією, житлом, продуктами, ліками. Пошук можна вести як по окремих
містах/селах, так і по областях та всій Україні. На платформі розміщено понад 400
організацій, які надають різну допомогу по Україні. Команда платформи постійно
працює над її доповненням та оновленням.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии