Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування підтримав проект Закону "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення захисту професійної діяльності медичних та фармацевтичних працівників"
radagov 02-апр, 11:28 193 ПолитикаКомітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та
медичного страхування на засіданні 31
березня розглянув доопрацьований проект Закону «Про внесення змін до
Кримінального кодексу України щодо удосконалення захисту професійної діяльності
медичних та фармацевтичних працівників» (№ 5124).
Законопроект передбачає внесення змін до
Кримінального кодексу України та Закону «Основи законодавства України про
охорону здоров’я». Зокрема, пропонується доповнити ККУ новою статтею 3501,
встановивши кримінальну відповідальність за погрозу або насильство щодо
медичного або фармацевтичного працівника.
Комітет підтримав проект Закону та запропонував
Комітету з питань правоохоронної діяльності, визначеному головним з підготовки
цього законопроекту, рекомендувати Верховній Раді прийняти його за основу.
Комітет переглянув своє рішення від 3 березня 2021
року стосовно проекту Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України
щодо створення державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та
науки» (№ 5073) у зв’язку з реєстрацією
альтернативного проекту Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України
щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення
деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту» (№ 5073-1).
Альтернативним законопроектом пропонується спрямувати
використання коштів, отриманих від плати за ліцензії на провадження діяльності
у сфері організації та проведення азартних ігор на соціальні потреби. Зокрема,
40% вказаних надходжень пропонується спрямувати на здійснення централізованих
закупівель лікарських засобів для забезпечення лікування ряду хвороб в рамках
забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів
програмного характеру.
Комітет ухвалив рішення запропонувати Комітету з
питань бюджету, визначеному головним з підготовки цього законопроекту,
рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду у першому читанні
прийняти за основу законопроект №5073-1, врахувавши пропозицію Комітету з
питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування: спрямувати кошти,
передбачені для закупівель лікарських засобів,
на лікування орфанних захворювань, доручивши визначення переліку таких
захворювань Міністерству охорони здоров’я.
Відповідно, Комітет пропонує головному Комітету
рекомендувати Верховній Раді відхилити законопроект №5073. Також депутати заслухали т. в. о. Голови Національної
служби здоров'я України (НСЗУ) Андрія Віленського щодо розширення переліку
лікарських засобів, які підлягають реімбурсації за програмою медичних гарантій,
в частині запровадження у 2021 році нових механізмів фінансування програми
реімбурсації інсулінів через НСЗУ.
Андрій Віленський нагадав, що з 1 липня 2021 року
адміністрування програми реімбурсації (відшкодування вартості препаратів)
інсулінів переходить до НСЗУ.
За його словами, в процесі підготовки до запровадження
нового механізму реімбурсації Міністерство охорони здоров’я та НСЗУ пропонують
змінити модель ціноутворення препаратів інсуліну і категорізацію пацієнтів, які
потребують цих препаратів. НСЗУ стане єдиним платником за програмою.
Посадовець зауважив, що у 2020 році близько 800
мільйонів гривень було спрямовано за механізмом субвенції на покриття витрат на
забезпечення інсулінами з державного бюджету і ще 400 мільйонів гривень додали
місцеві органи влади. У 2021 році тільки на шість місяців виділено 1090
мільйонів гривень.
«Не дивлячись на те, що грошей виділено більше, цього недостатньо
щоб забезпечити кожного пацієнта безперебійно бажаним типом і формою випуску
інсуліну. Проте, цього достатньо, щоб забезпечити гарантованим інуліном згідно
з визначеними категоріями, які визначалися за потребою пацієнта: тяжкістю
захворювання, наявністю ускладнень, віковою категорією», - сказав очільник НСЗУ, аргументуючи
пропоновані зміни. Зокрема, за його словами, з 2021 року пропонується запровадити
вісім категорій пацієнтів замість одинадцяти.
Комітет рекомендував МОЗ створити робочу групу для
опрацювання застережень та пропозицій представників громадськості стосовно
можливих ризиків запровадження запропонованої НСЗУ нової системи реімбурсації
інсулінів, залучивши до роботи в ній представників НСЗУ, експертів у цій сфері,
лікарів-ендокринологів, представників громадських та пацієнтських організацій,
з метою недопущення погіршення доступу людей, хворих на цукровий діабет до життєво
необхідних лікарських засобів.
Також народні депутати розглянули звернення народного
депутата Оксани Дмитрієвої щодо необхідності виділення у 2021 році додаткових
коштів Національній дитячій спеціалізованій
лікарні «Охматдит».
За її словами, лікарня профінансована на 2021 рік на
50%. Для введення в дію і обслуговування нового корпусу лікарні необхідні
додаткові кошти: на фінансування заробітних плат для набору додаткових кадрів, на
оплату комунальних послуг, на підтримку технічного центру лікарні і погашення
заборгованості, яка виникла у 2012 році і через яку заблоковані рахунки
установи.
Комітет підтримав пропозицію народного депутата про
направлення звернення до Міністерства фінансів щодо необхідності виділення
Національній дитячій спеціалізованій лікарні «Охматдит» додаткових цільових
коштів у 2021 році на загальну суму 152 мільйонів гривень.
медичного страхування на засіданні 31
березня розглянув доопрацьований проект Закону «Про внесення змін до
Кримінального кодексу України щодо удосконалення захисту професійної діяльності
медичних та фармацевтичних працівників» (№ 5124).
Законопроект передбачає внесення змін до
Кримінального кодексу України та Закону «Основи законодавства України про
охорону здоров’я». Зокрема, пропонується доповнити ККУ новою статтею 3501,
встановивши кримінальну відповідальність за погрозу або насильство щодо
медичного або фармацевтичного працівника.
Комітет підтримав проект Закону та запропонував
Комітету з питань правоохоронної діяльності, визначеному головним з підготовки
цього законопроекту, рекомендувати Верховній Раді прийняти його за основу.
Комітет переглянув своє рішення від 3 березня 2021
року стосовно проекту Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України
щодо створення державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та
науки» (№ 5073) у зв’язку з реєстрацією
альтернативного проекту Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України
щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення
деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту» (№ 5073-1).
Альтернативним законопроектом пропонується спрямувати
використання коштів, отриманих від плати за ліцензії на провадження діяльності
у сфері організації та проведення азартних ігор на соціальні потреби. Зокрема,
40% вказаних надходжень пропонується спрямувати на здійснення централізованих
закупівель лікарських засобів для забезпечення лікування ряду хвороб в рамках
забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів
програмного характеру.
Комітет ухвалив рішення запропонувати Комітету з
питань бюджету, визначеному головним з підготовки цього законопроекту,
рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду у першому читанні
прийняти за основу законопроект №5073-1, врахувавши пропозицію Комітету з
питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування: спрямувати кошти,
передбачені для закупівель лікарських засобів,
на лікування орфанних захворювань, доручивши визначення переліку таких
захворювань Міністерству охорони здоров’я.
Відповідно, Комітет пропонує головному Комітету
рекомендувати Верховній Раді відхилити законопроект №5073. Також депутати заслухали т. в. о. Голови Національної
служби здоров'я України (НСЗУ) Андрія Віленського щодо розширення переліку
лікарських засобів, які підлягають реімбурсації за програмою медичних гарантій,
в частині запровадження у 2021 році нових механізмів фінансування програми
реімбурсації інсулінів через НСЗУ.
Андрій Віленський нагадав, що з 1 липня 2021 року
адміністрування програми реімбурсації (відшкодування вартості препаратів)
інсулінів переходить до НСЗУ.
За його словами, в процесі підготовки до запровадження
нового механізму реімбурсації Міністерство охорони здоров’я та НСЗУ пропонують
змінити модель ціноутворення препаратів інсуліну і категорізацію пацієнтів, які
потребують цих препаратів. НСЗУ стане єдиним платником за програмою.
Посадовець зауважив, що у 2020 році близько 800
мільйонів гривень було спрямовано за механізмом субвенції на покриття витрат на
забезпечення інсулінами з державного бюджету і ще 400 мільйонів гривень додали
місцеві органи влади. У 2021 році тільки на шість місяців виділено 1090
мільйонів гривень.
«Не дивлячись на те, що грошей виділено більше, цього недостатньо
щоб забезпечити кожного пацієнта безперебійно бажаним типом і формою випуску
інсуліну. Проте, цього достатньо, щоб забезпечити гарантованим інуліном згідно
з визначеними категоріями, які визначалися за потребою пацієнта: тяжкістю
захворювання, наявністю ускладнень, віковою категорією», - сказав очільник НСЗУ, аргументуючи
пропоновані зміни. Зокрема, за його словами, з 2021 року пропонується запровадити
вісім категорій пацієнтів замість одинадцяти.
Комітет рекомендував МОЗ створити робочу групу для
опрацювання застережень та пропозицій представників громадськості стосовно
можливих ризиків запровадження запропонованої НСЗУ нової системи реімбурсації
інсулінів, залучивши до роботи в ній представників НСЗУ, експертів у цій сфері,
лікарів-ендокринологів, представників громадських та пацієнтських організацій,
з метою недопущення погіршення доступу людей, хворих на цукровий діабет до життєво
необхідних лікарських засобів.
Також народні депутати розглянули звернення народного
депутата Оксани Дмитрієвої щодо необхідності виділення у 2021 році додаткових
коштів Національній дитячій спеціалізованій
лікарні «Охматдит».
За її словами, лікарня профінансована на 2021 рік на
50%. Для введення в дію і обслуговування нового корпусу лікарні необхідні
додаткові кошти: на фінансування заробітних плат для набору додаткових кадрів, на
оплату комунальних послуг, на підтримку технічного центру лікарні і погашення
заборгованості, яка виникла у 2012 році і через яку заблоковані рахунки
установи.
Комітет підтримав пропозицію народного депутата про
направлення звернення до Міністерства фінансів щодо необхідності виділення
Національній дитячій спеціалізованій лікарні «Охматдит» додаткових цільових
коштів у 2021 році на загальну суму 152 мільйонів гривень.
Новости по теме
{related-news}