Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування проводить круглий стіл на тему: "Реформування законодавства, що регулює місцеві вибори"
radagov 10-мар, 14:27 193 ПолитикаУ заході беруть участь народні депутати, представники органів державної
влади та органів місцевого самоврядування, неурядових організацій та експерти з
питань реформування виборчого законодавства.
У круглому столі взяв участь Перший заступник Голови Верховної Ради України
Руслан Стефанчук.
Р.Стефанчук повідомив, що минулого тижня робоча група, створена у Верховній
Раді, яка опікується питанням законодавства, пов’язаного з народовладдям,
завершила перший етап своєї діяльності. «Результатом цього стало створення
проекту Закону про всеукраїнський референдум, який вже оприлюднено на сайті Верховної
Ради і він відкритий для обговорення, для дискусії з однією метою, щоб 18
березня цього року провести круглий стіл, на якому обговорити ті питання, які можуть
виникнути до цього проекту, та дати відповідь на запитання: чи всі механізми,
закладені у ньому, є життєдайні, чи відповідають вони меті, яка на них
покладається», - зазначив він.«Коли ми говорили про систему народовладдя, ми вийшли на чотири основних
базові речі, які повинні бути вже зараз в Україні. Перше - це питання
всеукраїнського референдуму, законопроект щодо якого буде внесений у стіни
Верховної Ради. Це також питання місцевих референдумів, що корелюється з
тематикою цього круглого столу. Третє питання - це так зване формування
адженти, тобто формування порядку денного від громадянського суспільства для
влади, яким чином: електронні петиції та інші речі. І четвертий рівень, це так
звана система відкликань. На рівні формування місцевої влади це буде
надзвичайно важливо, тому що у нас є певний механізм, але наскільки він
відповідає тим реаліям, які на нього покладаються, є питання. Тому це теж має
бути предметом дискусії», - підкреслив Р.Стефанчук.Перший заступник Голови Верховної Ради закликав учасників обговорити, як на
місцевому рівні визначити ту проблематику, яка буде найбільш активною, найбільш
повно сприятиме розвитку права, передбаченого ст. 5 Конституції.
Р.Стефанчук також запевнив учасників заходу, що «будь-яка здорова думка,
яка буде народжена в результаті цієї дискусії, буде підтримана, обговорена і, я
глибоко переконаний, внесена на розгляд Верховної Ради».Голова Комітету Верховної Ради України з питань організації державної
влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування
Андрій Клочко повідомив, що Комітет завершує роботу над Виборчим кодексом, розглянувши
пропозиції Президента України В.Зеленського до нього.
«Давайте говорити відверто, у попередньої влади не було ані бажання, ані
політичної волі ухвалити Кодекс, який забезпечував би рівні права та можливості
учасникам виборчого процесу, гарантував вільн6е волевиявлення та демократичний
контроль над виборчим процесом. Лише під політичним тиском всередині країни, а
також за наполяганням наших міжнародних партнерів Виборчий кодекс було ухвалено
в редакції, що фактично унеможливлювала його реальне правозастосування. Тому
Президентом України Виборчий кодекс було ветовано і 11 вересня 2019 р. в
парламент подано пропозиції до нього. Президент звернув увагу, що Кодекс
містить положення, які не відповідають Конституції України, не враховують останні
позитивні зміни до виборчого законодавства, не узгоджується із законодавчими
актами, які є базовими у відповідній сфері, не забезпечує належної регламентації
та організації виборчого процесу, ефективного контролю за здійсненням виборчих
процедур.Голова Комітет також повідомив, що Президент України надіслав 17 предметних
пропозицій до Виборчого кодексу, які Комітет опрацьовував понад три місяці.
Робоча група, яка була створена у Комітеті провела три засідання, дві робочі
наради у Центральній виборчій комісії та Міністерстві юстиції, десять засідань
підкомітету з питань виборів та референдумів, та інших форм безпосередньої
демократії, п’ять засідань Комітету, за результатом яких підготовлено остаточний
текст Виборчого кодексу. «Але ми розуміємо. що положення даного кодексу потребують
суттєвого доопрацювання. Документ не є ідеальний. Тому ми зібрали цей круглий
стіл, щоб більш глибоко і предметно подискутувати його окремі положення», -
зазначив він.Під час дискусійних панелей учасники круглого столу обговорять найбільш
проблемні аспекти законодавчого регулювання виборчого процесу з місцевих
виборів, а також напрацюють спільне бачення політиків, експертного середовища
та міжнародної спільноти стосовно напрямів подальшого вдосконалення законодавства
про місцеві вибори та напрями його застосування.
Круглий стіл відбувається за сприяння та підтримки Офісу Координатора
проектів ОБСЄ в Україні, Всеукраїнської громадської організації «Громадянська
мережа «ОПОРА», Міжнародної фундації виборчих систем (IFES) в Україні та Офісу
Ради Європи в Україні.
влади та органів місцевого самоврядування, неурядових організацій та експерти з
питань реформування виборчого законодавства.
У круглому столі взяв участь Перший заступник Голови Верховної Ради України
Руслан Стефанчук.
Р.Стефанчук повідомив, що минулого тижня робоча група, створена у Верховній
Раді, яка опікується питанням законодавства, пов’язаного з народовладдям,
завершила перший етап своєї діяльності. «Результатом цього стало створення
проекту Закону про всеукраїнський референдум, який вже оприлюднено на сайті Верховної
Ради і він відкритий для обговорення, для дискусії з однією метою, щоб 18
березня цього року провести круглий стіл, на якому обговорити ті питання, які можуть
виникнути до цього проекту, та дати відповідь на запитання: чи всі механізми,
закладені у ньому, є життєдайні, чи відповідають вони меті, яка на них
покладається», - зазначив він.«Коли ми говорили про систему народовладдя, ми вийшли на чотири основних
базові речі, які повинні бути вже зараз в Україні. Перше - це питання
всеукраїнського референдуму, законопроект щодо якого буде внесений у стіни
Верховної Ради. Це також питання місцевих референдумів, що корелюється з
тематикою цього круглого столу. Третє питання - це так зване формування
адженти, тобто формування порядку денного від громадянського суспільства для
влади, яким чином: електронні петиції та інші речі. І четвертий рівень, це так
звана система відкликань. На рівні формування місцевої влади це буде
надзвичайно важливо, тому що у нас є певний механізм, але наскільки він
відповідає тим реаліям, які на нього покладаються, є питання. Тому це теж має
бути предметом дискусії», - підкреслив Р.Стефанчук.Перший заступник Голови Верховної Ради закликав учасників обговорити, як на
місцевому рівні визначити ту проблематику, яка буде найбільш активною, найбільш
повно сприятиме розвитку права, передбаченого ст. 5 Конституції.
Р.Стефанчук також запевнив учасників заходу, що «будь-яка здорова думка,
яка буде народжена в результаті цієї дискусії, буде підтримана, обговорена і, я
глибоко переконаний, внесена на розгляд Верховної Ради».Голова Комітету Верховної Ради України з питань організації державної
влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування
Андрій Клочко повідомив, що Комітет завершує роботу над Виборчим кодексом, розглянувши
пропозиції Президента України В.Зеленського до нього.
«Давайте говорити відверто, у попередньої влади не було ані бажання, ані
політичної волі ухвалити Кодекс, який забезпечував би рівні права та можливості
учасникам виборчого процесу, гарантував вільн6е волевиявлення та демократичний
контроль над виборчим процесом. Лише під політичним тиском всередині країни, а
також за наполяганням наших міжнародних партнерів Виборчий кодекс було ухвалено
в редакції, що фактично унеможливлювала його реальне правозастосування. Тому
Президентом України Виборчий кодекс було ветовано і 11 вересня 2019 р. в
парламент подано пропозиції до нього. Президент звернув увагу, що Кодекс
містить положення, які не відповідають Конституції України, не враховують останні
позитивні зміни до виборчого законодавства, не узгоджується із законодавчими
актами, які є базовими у відповідній сфері, не забезпечує належної регламентації
та організації виборчого процесу, ефективного контролю за здійсненням виборчих
процедур.Голова Комітет також повідомив, що Президент України надіслав 17 предметних
пропозицій до Виборчого кодексу, які Комітет опрацьовував понад три місяці.
Робоча група, яка була створена у Комітеті провела три засідання, дві робочі
наради у Центральній виборчій комісії та Міністерстві юстиції, десять засідань
підкомітету з питань виборів та референдумів, та інших форм безпосередньої
демократії, п’ять засідань Комітету, за результатом яких підготовлено остаточний
текст Виборчого кодексу. «Але ми розуміємо. що положення даного кодексу потребують
суттєвого доопрацювання. Документ не є ідеальний. Тому ми зібрали цей круглий
стіл, щоб більш глибоко і предметно подискутувати його окремі положення», -
зазначив він.Під час дискусійних панелей учасники круглого столу обговорять найбільш
проблемні аспекти законодавчого регулювання виборчого процесу з місцевих
виборів, а також напрацюють спільне бачення політиків, експертного середовища
та міжнародної спільноти стосовно напрямів подальшого вдосконалення законодавства
про місцеві вибори та напрями його застосування.
Круглий стіл відбувається за сприяння та підтримки Офісу Координатора
проектів ОБСЄ в Україні, Всеукраїнської громадської організації «Громадянська
мережа «ОПОРА», Міжнародної фундації виборчих систем (IFES) в Україні та Офісу
Ради Європи в Україні.
Новости по теме
{related-news}