Ефективні способи запам’ятовування інформації, які будуть корисними при підготовці до НМТ


Щоб якісно підготуватися до національного мультипредметного тесту, необхідно зрозуміти та запам’ятати значний обсяг інформації. Як правило, процес підготовки передбачає допомогу педагогів – репетиторів чи викладачів спеціалізованих курсів. Наприклад, навчальний центр «Грант» працює за сучасними методиками, завдяки яким учні ефективно засвоюють знання й розвивають навички. Проте з боку учня також потрібні значні зусилля, особливо для збереження вивченого матеріалу у пам’яті.

Під час національного мультипредметного тесту з деяких предметів (фізики, хімії, математики) дозволено користуватися довідковими даними, розміщеними у відповідній вкладці. Для інших дисциплін таких підказок не передбачено. Учень має самостійно запам’ятати дати історичних подій, зміст літературних творів, цитати та правила української й іноземної мов. Знання з фізики, хімії та математики також краще мати в пам’яті – це дозволить зекономити час на тесті.

Для кращого запам’ятовування не варто годинами перечитувати та заучувати інформацію, оскільки це може призвести до перевтоми. Перевантаження, своєю чергою, здатне спричинити втрату раніше засвоєних знань. Оптимально проявляти уважність під час занять, регулярно повторювати матеріал та застосовувати спеціальні техніки. При виборі методів варто враховувати індивідуальні особливості: дехто краще сприймає інформацію візуально, інші – на слух, або ж через записування у конспект.

Дієві методи, які допоможуть зафіксувати в пам’яті потрібну інформацію


Для глибокого запам’ятовування доцільно:

  • Не заучувати, а пригадувати. За даними досліджень, уже через годину після заучування забувається до 60% інформації, а за 10 годин залишається лише 35%. Підготовка до ЗНО буде ефективнішою, якщо замість заучування використовувати пригадування. Ця техніка передбачає аналіз того, що було прочитано або почуто на уроці, й пригадування змісту своїми словами. Повторення здійснюється з інтервалами – наприклад, після першого прочитання, потім – через 20 хвилин, далі – ввечері перед сном.
  • Застосовувати метод асоціацій. Це можна застосувати для будь-яких даних – формул, термінів, правил написання певних слів. Головне, щоб асоціація була достатньо яскравою.
  • Писати для себе конспекти від руки. У багатьох учнів таким способом інформація запам’ятовується буквально сама по собі. При цьому важливо не переписувати «слово в слово», а відбирати та стисло занотовувати найважливіше, опрацьовуючи матеріал. Ключові моменти виділяються кольоровими маркерами, час від часу ці конспекти перечитуються.
  • Повторювати вголос. Цей метод підходить для тих, у кого домінує слухова пам’ять. Можна читати посібник або конспект вголос, або ж переповідати прочитане. Якщо учень ходить на курси підготовки до НМТ, він легко знайде серед групи друга, який погодиться послухати, чи й сам таким чином повторюватиме матеріал – вийде ефективна робота в парі.

Важливо знати, що пам'ять – це хоча й потрібний, але не єдиний інструмент при підготовці до НМТ. Паралельно слід розвивати мислення, навички аналізу. Успіх буде гарантовано, якщо відповідально підходити до навчання на курсах, й сумлінно дотримуватися рекомендацій викладачів.


Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии