Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо посилення соціального захисту осіб, які здійснюють догляд дитини з інвалідністю
radagov 10-май, 22:14 193 ПолитикаНа своєму засіданні 10 травня 2023 року члени Комітету з питань гуманітарної та
інформаційної політики розглянули порівняльну
таблицю до законопроєкту про унормування конкурсної процедури призначення
керівників комунальних закладів культури та формування базової мережі закладів
культури (реєстр. №8216).
Законопроєктом
пропонується:
- визначити
право призначення керівників комунальних закладів культури в населених пунктах до
5 тисяч жителів без обов’язкового проведення конкурсного добору;
- уточнити норму
щодо центральних органів виконавчої влади, які мають погоджувати виключення
закладів культури з базової мережі, їхню реорганізацію чи ліквідацію, а також
центрального органу виконавчої влади, що підтримує в актуальному стані базу
даних щодо базової мережі закладів культури;
- удосконалити
норму щодо збирання та використання адміністративних даних про діяльність
театрів;
- скасувати
норму про проведення атестації в театрах.
За результатами
розгляду Комітет рекомендував Верховній Раді України ухвалити цей проєкт в
другому читанні та в цілому.
Крім того,
Комітет рекомендував Верховній Раді України не включати до порядку денного
сесії проєкт Закону про внесення змін до Кримінального та Кримінального
процесуального кодексів України щодо встановлення відповідальності за окремі
дії проти основ національної безпеки України (реєстр. №9223). Новели проєкту Закону №9223, як зазначає Комітет, необхідно узгодити із нормами
чинного Закону України «Про медіа» та з приписами Закону про цифрові послуги
(DSA) (набуває чинності 1 січня 2024 року). Це дозволить дотримуватися
комплексного підходу у питанні імплементації норм права ЄС у національне
законодавство та не створюватиме юридичних колізій.
Також Комітет з
питань гуманітарної та інформаційної політики ухвалив рішення щодо низки
законопроєктів у сфері захисту прав дітей, а саме рекомендував Українському
Парламенту:
1) прийняти за
основу з урахуванням пропозицій Комітету проєкт Закону про внесення змін до
Закону України «Про правовий режим воєнного стану» щодо засад обов’язкової евакуації дітей (реєстр. №9207). Актом пропонується врегулювати на законодавчому
рівні питання евакуації дітей, які опинилися чи можуть опинитися у зоні воєнних
дій чи збройних конфліктів. Комітет, загалом підтримуючи законодавчу ідею,
висловив свої зауваження до проєкту, які будуть надіслані Комітету з питань
національної безпеки, оборони та розвідки, головному із опрацювання документа.
Зокрема, Комітет наголошує, що потребує уточнення поняття «обов’язкова
евакуація», необхідно доопрацювати питання визначення органу, з яким обласні
військові адміністрації мають погоджувати обов’язкову евакуацію дітей,
законопроєкт не передбачає алгоритм дій органів влади в ситуації, коли батьки
дитини відмовляються від обов’язкової евакуації дітей.
2) Підтримати за
основу проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про державну
соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» щодо
посилення соціального захисту осіб, які здійснюють догляд дитини з інвалідністю
(реєстр. №9160). Законопроєктом пропонується підвищити вдвічі
розмір надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю (крім підгрупи А) з 50
відсотків до 100 відсотків прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку.
3) Відхилити проєкт
Закону про внесення змін до деяких законів України щодо надання статусу дитина
війни та пільг дітям, які проживали в районах проведення воєнних (бойових) дій
у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації або на лінії розмежування (реєстр.
№9042).
4) Прийняти за
основу з урахуванням позиції Комітету проєкт Закону про основи соціальної
захищеності дітей, які постраждали внаслідок повномасштабної збройної агресії
Російської Федерації проти України (реєстр. №9042-1). Щодо цього проєкту Комітет має вагомі
зауваження, які направить до Комітету з
питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, визначений головним з
опрацювання акта.
Запис засідання
інформаційної політики розглянули порівняльну
таблицю до законопроєкту про унормування конкурсної процедури призначення
керівників комунальних закладів культури та формування базової мережі закладів
культури (реєстр. №8216).
Законопроєктом
пропонується:
- визначити
право призначення керівників комунальних закладів культури в населених пунктах до
5 тисяч жителів без обов’язкового проведення конкурсного добору;
- уточнити норму
щодо центральних органів виконавчої влади, які мають погоджувати виключення
закладів культури з базової мережі, їхню реорганізацію чи ліквідацію, а також
центрального органу виконавчої влади, що підтримує в актуальному стані базу
даних щодо базової мережі закладів культури;
- удосконалити
норму щодо збирання та використання адміністративних даних про діяльність
театрів;
- скасувати
норму про проведення атестації в театрах.
За результатами
розгляду Комітет рекомендував Верховній Раді України ухвалити цей проєкт в
другому читанні та в цілому.
Крім того,
Комітет рекомендував Верховній Раді України не включати до порядку денного
сесії проєкт Закону про внесення змін до Кримінального та Кримінального
процесуального кодексів України щодо встановлення відповідальності за окремі
дії проти основ національної безпеки України (реєстр. №9223). Новели проєкту Закону №9223, як зазначає Комітет, необхідно узгодити із нормами
чинного Закону України «Про медіа» та з приписами Закону про цифрові послуги
(DSA) (набуває чинності 1 січня 2024 року). Це дозволить дотримуватися
комплексного підходу у питанні імплементації норм права ЄС у національне
законодавство та не створюватиме юридичних колізій.
Також Комітет з
питань гуманітарної та інформаційної політики ухвалив рішення щодо низки
законопроєктів у сфері захисту прав дітей, а саме рекомендував Українському
Парламенту:
1) прийняти за
основу з урахуванням пропозицій Комітету проєкт Закону про внесення змін до
Закону України «Про правовий режим воєнного стану» щодо засад обов’язкової евакуації дітей (реєстр. №9207). Актом пропонується врегулювати на законодавчому
рівні питання евакуації дітей, які опинилися чи можуть опинитися у зоні воєнних
дій чи збройних конфліктів. Комітет, загалом підтримуючи законодавчу ідею,
висловив свої зауваження до проєкту, які будуть надіслані Комітету з питань
національної безпеки, оборони та розвідки, головному із опрацювання документа.
Зокрема, Комітет наголошує, що потребує уточнення поняття «обов’язкова
евакуація», необхідно доопрацювати питання визначення органу, з яким обласні
військові адміністрації мають погоджувати обов’язкову евакуацію дітей,
законопроєкт не передбачає алгоритм дій органів влади в ситуації, коли батьки
дитини відмовляються від обов’язкової евакуації дітей.
2) Підтримати за
основу проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про державну
соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» щодо
посилення соціального захисту осіб, які здійснюють догляд дитини з інвалідністю
(реєстр. №9160). Законопроєктом пропонується підвищити вдвічі
розмір надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю (крім підгрупи А) з 50
відсотків до 100 відсотків прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку.
3) Відхилити проєкт
Закону про внесення змін до деяких законів України щодо надання статусу дитина
війни та пільг дітям, які проживали в районах проведення воєнних (бойових) дій
у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації або на лінії розмежування (реєстр.
№9042).
4) Прийняти за
основу з урахуванням позиції Комітету проєкт Закону про основи соціальної
захищеності дітей, які постраждали внаслідок повномасштабної збройної агресії
Російської Федерації проти України (реєстр. №9042-1). Щодо цього проєкту Комітет має вагомі
зауваження, які направить до Комітету з
питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, визначений головним з
опрацювання акта.
Запис засідання
Новости по теме
{related-news}