Комітет з питань енергетики та житлово-комунальних послуг провів публічні консультації щодо стимулювання розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Комітет з питань енергетики та житлово-комунальних послуг провів публічні консультації щодо стимулювання розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Комітет Верховної Ради
України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг спільно з Програмою
USAID «РАДА: наступне покоління», у межах ініціативи «Модельний комітет», 17
березня провів публічні консультації щодо стимулювання розвитку інфраструктури
зарядних станцій для електротранспорту.
На заході презентовано
нещодавно прийнятий Закон щодо подолання паливної залежності і розвитку
електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів (реєстр.
№8172), обговорено основні досягнення та проблеми в цій галузі і представлені
існуючі програми розвитку інфраструктури.

Участь у
консультаціях взяли народні депутати України, представники Міністерства
енергетики і Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України,
учасники ринку електрозарядних станцій та громадські організації.

За інформацією експертів
з електромобільності, 2022 рік є рекордним з точки зору продажів електрокарів у
світі, які досягнули 10% ринку автомобілів загалом. В Україні кількість електротранспорту
також збільшується: станом на 1 січня українці придбали майже 50 тис електромобілів
(без врахування гібридних авто). Кількість точок зарядки сягає близько 10 тис,
але при цьому левова частка інфраструктури зосереджена у містах-мільйонниках.
До ухвалення
нового Закону щодо розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних
транспортних засобів усі інвестиції здійснювалися бізнесом виключно з власної
ініціативи. А Закон є першим дієвим інструментом від держави, що стимулюватиме розвиток
такої інфраструктури. Серед іншого, документ містить визначення термінів в
галузі електромобільності, передбачає модернізацію громадського транспорту
шляхом заміни дизельних автобусів на електробуси, упорядковує розміщення
зарядних станцій та спрощує приєднання зарядних станцій до мережі.

Очільник Комітету
Андрій Герус переконаний, що Закон відображає збалансовану позицію всіх сторін
– зокрема, учасників ринку. Документ має підтримку Міністерства енергетики,
Міністерства інфраструктури, а також – міжнародних партнерів.

За словами
заступника міністра енергетики України з питань цифрового розвитку, цифрових
трансформацій і цифровізації Фаріда Сафарова, Закон максимально врахував
зауваження та пропозиції всіх зацікавлених сторін, зокрема учасників ринку.
Документ сприяє
вирішенню найбільших проблем інвесторів, пов’язаних із унормуванням приєднання
та розміщення станцій зарядки електромобілів:

- Тимчасово, до 1
січня 2025 року, розрахунок плати за нестандартне приєднання до електричних
мереж ОСР станцій зарядки електромобілів передбачає лише складову плати за
створення електричних мереж лінійної частини приєднання. Тарифи на розподіл
електричної енергії ОСР мають передбачати компенсацію вартості плати за
приєднану потужність для здійснення приєднання станцій зарядки електромобілів;

- Розміщення
електрозарядних станцій може здійснюватися на земельних ділянках будь-якої
категорії земель та/або виду цільового призначення;

- У технічних
умовах нового будівництва багатоповерхової житлової забудови передбачена
необхідність забезпечення не менше 50% місць для стоянки та зберігання
транспортних засобів, оснащених електричними двигунами, станціями зарядки
електромобілів;

- ОСББ отримують
право облаштовувати на прибудинковій території та/або в місцях загального
користування місця для стоянки та зберігання транспортних засобів, які
обладнані станціями зарядки електромобілів. Визначений порядок користування
такими станціями, обліку електроенергії та можливості відшкодування витрат на
встановлення станцій з місцевого бюджету.

«Нарешті ухвалено
Закон, який визначає напрямок розвитку електротранспорту в Україні та
електрозарядної інфраструктури протягом наступного десятиліття. Позиція
міністерства однозначна: ми готові максимально сприяти розвитку інфраструктури
зарядних станцій і врегульовувати всі бюрократичні перепони, які стоять на
заваді цьому, - наголосив заступник міністра, - деякі учасники ринку,
дочекавшись ухвалення Закону, одразу ж почали інвестувати у інфраструктуру. Це
показує дієвість документу».

Зі свого боку
Марина Кітіна додала, що для розвитку інфраструктури зарядних станцій, окрім
цього Закону, потребують змін державні будівельні норми «Планування та забудова
територій», в яких додатково розроблено нормативи, щодо розміщення та
встановлення електрозарядних станцій в інфраструктурі міст та на всіх дорогах
державного значення.

Також Закон дає
дієві стимули містам для розвитку публічного електротранспорту. Перехід на
такий транспорт передбачається, серед іншого, Національною транспортною
стратегією України до 2030 року та іншими нормативно-правовими актами.

«У лютому ми
схвалили Закон, яким спростили розбудову інфраструктури електрозарядок для
електротранспорту. Це, зокрема, дало поштовх для розвитку електротранспорту у
містах. Спілкуючись з мерами Львова, Житомира тощо, ми бачимо, що міста
підтримують напрямок руху та готові втілювати практичні проекти. Тож сподіваємося,
що у великих містах розвиватиметься електротранспорт. Це матиме позитивний
вплив на якість повітря та на життя містян», - зазначив голова Комітету Андрій
Герус.
Фотоматеріали за посиланням.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии