Комітет з питань аграрної та земельної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо вдосконалення системи управління об’єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності

Комітет з питань аграрної та земельної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо вдосконалення системи управління об’єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності

10 березня 2023 року Комітет з питань
аграрної та земельної політики на своєму засіданні розглянув проект Закону про
внесення змін до деяких законодавчих актів(реєстр. №7577 від 21.07.2022),
поданий народними депутатами України Чорноморовим А.О., Гайду О.В., Тарасовим
О.С. та іншими народними депутатами України, та рекомендував Верховій Раді прийняти
його за основу.

Законопроект розроблено з метою
відновлення зрошувального землеробства в Україні та вдосконалення системи
управління об’єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем, які
залишаються у державній власності після створення організацій водокористувачів
та передачі їм у власність об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних
мереж відповідно до Закону України від 17 лютого 2022 р. №2079-ІХ «Про
організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель».

Законопроект передбачає впровадження
одного із принципів Стратегії зрошення та дренажу в Україні на період до 2030
року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р.
№688-р, що полягає в відокремленні функції управління водними ресурсами від
функції управління інфраструктурою водного господарства та надання послуг.

Законопроектом пропонується:

1. Створення операторів об’єктів
меліоративних систем державної власності, які утворюються як державні
некомерційні підприємства, що дає можливість:
забезпечити довгострокове планування
діяльності оператора на відміну від річного планування бюджетними
водогосподарськими організаціями;
отримувати кредити та закладати в тариф
інвестиції для модернізації державної меліоративної системи;

спрямовувати кошти, отримані в прибуток,
на розвиток державної меліоративної інфраструктури.

2. Утворення операторів з дотриманням
принципів:

один канал державного значення – один
оператор;

технологічно об'єднанні державні
меліоративні системи – один оператор.

3. Залучення до управління оператором всіх
зацікавлених водокористувачів з аграрного і промислового сектору, а також
комунальних підприємств та організацій, що користуються послугами меліоративної
системи, через включення їх представників до складу наглядових рад операторів.
Зазначене стимулює безпосередню зацікавленість водокористувачів в розвитку
меліорації та водопостачання, ефективну
роботу оператора, зниження втрат води та витрат електроенергії, запровадження
обґрунтованих тарифів та унеможливлення крадіжок води.
4. Запровадження прозорого тарифоутворення
на послуги оператора з забору (подачі), транспортування або відведення води
через двоставковий тариф, в якому:

постійна складова тарифу встановлюється
пропорційно ліміту в дозволі на спеціального водокористування (або площі
осушення) та покриває непрямі витрати на підтримку меліоративних систем та
інвестиції в їх модернізацію і розвиток;

змінна складова тарифу встановлюється
пропорційно обсягу спожитої води та покриває прямі витрати на поставку води водокористувачам.

5. Заборона на відчуження державних
меліоративних систем на користь третіх осіб. Законопроект встановлює заборону
операторові відчужувати передавати в користування, оренду, лізинг, управління,
заставу, безоплатне користування закріплені за ним державні об’єкти інженерної інфраструктури меліоративних
систем, а судам звертати на них стягнення та накладати арешт.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии