Прийнято Закон "Про адміністративну процедуру"

Закон регулює відносини органів виконавчої влади, органів влади Автономної
Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших
суб’єктів, які відповідно до закону уповноважені здійснювати функції публічної
адміністрації, з фізичними та юридичними особами щодо розгляду і вирішення
адміністративних справ у дусі визначеної Конституцією України демократичної та
правової держави та з метою забезпечення права і закону, а також зобов’язання
держави забезпечувати і захищати права, свободи чи законні інтереси людини і
громадянина.
Закон регулює відносини органів виконавчої влади, органів влади Автономної
Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших
суб’єктів, які відповідно до закону уповноважені здійснювати функції публічної
адміністрації, з фізичними та юридичними особами щодо розгляду і вирішення
адміністративних справ шляхом прийняття та виконання адміністративних актів.

Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час:

розгляду звернень осіб, що містять пропозиції, рекомендації щодо формування
державної політики, вирішення питань місцевого значення, а також щодо
врегулювання суспільних відносин;

конституційного провадження, кримінального провадження, судового
провадження, виконавчого провадження (крім виконання адміністративних актів),
оперативно-розшукової діяльності, розвідувальної діяльності,
контррозвідувальної діяльності, вчинення нотаріальних дій, виконання покарань,
застосування законодавства про захист економічної конкуренції (крім справ про
надання дозволів та висновків на узгоджені дії, концентрацію суб’єктів
господарювання);

державної служби, дипломатичної та військової служби, служби в органах
місцевого самоврядування, служби в поліції, а також іншої публічної служби;

реалізації конституційного права громадян брати участь у всеукраїнському та
місцевих референдумах, обирати і бути обраними до органів державної влади та
органів місцевого самоврядування;

оскарження процедур публічних закупівель.
Згідно із Законом, «Адміністративна процедура визначається Конституцією
України, цим Законом та іншими законами України, міжнародними договорами, згода
на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та з урахуванням
практики Європейського суду з прав людини».

Законом можуть бути встановлені особливості адміністративного провадження
для окремих категорій адміністративних справ. Такі особливості повинні
відповідати принципам адміністративної процедури, визначеним цим Законом.

Законом визначено принципи адміністративної процедури: верховенство права,
у тому числі законності та юридичної визначеності; рівність перед законом;
обґрунтованість; безсторонність (неупередженість) адміністративного органу;
добросовісність і розсудливість; пропорційність; відкритість; своєчасність і розумний
строк; ефективність; презумпція правомірності дій та вимог особи; офіційність;
гарантування права особи на участь в адміністративному провадженні;
гарантування ефективних засобів правового захисту.

Принципи адміністративної процедури, визначені цим Законом, поширюються
також на адміністративну діяльність адміністративних органів, що не вимагає
прийняття адміністративних актів.
Закон гарантує право особи на участь в
адміністративному провадженні і гарантує ефективні засоби правового захисту.
Закон передбачає, що «особа має право бути
заслуханою адміністративним органом, надавши пояснення та/або заперечення у
визначеній законом формі до прийняття адміністративного акта, який може
негативно вплинути на право, свободу чи законний інтерес особи.

Адміністративний орган
зобов’язаний здійснювати інформування та консультування учасників
адміністративного провадження з питань, що стосуються адміністративного
провадження, а також щодо змісту їхніх прав та обов’язків».

Прикінцевими та перехідними положеннями Закону внесено зміни до Закону України
"Про звернення громадян", які передбачають, що дія цього Закону не
поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений
кримінальним процесуальним, цивільним процесуальним, трудовим законодавством,
законодавством про захист економічної конкуренції, законами України "Про
судоустрій і статус суддів" та "Про доступ до судових рішень",
Кодексом адміністративного судочинства України, законами України "Про
запобігання корупції", "Про виконавче провадження", "Про
адміністративну процедуру".

Якщо вирішення питань, порушених у заявах (клопотаннях) і скаргах громадян,
належить до предмета регулювання Закону України "Про адміністративну
процедуру", вони розглядаються в порядку, встановленому зазначеним Законом
України".
Внесеними змінами у Законі України "Про адміністративні послуги"
передбачено, що «Надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до
Закону України "Про адміністративну процедуру" та цього Закону з
урахуванням особливостей, визначених законами, які регулюють суспільні
відносини у відповідних сферах, зокрема Законом України "Про ліцензування
видів господарської діяльності".
Законом також передбачено, що «Адміністративні послуги надаються суб’єктами
надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання
адміністративних послуг.

Адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням
Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через
інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого
самоврядування. Порядок та вимоги щодо інтеграції інформаційних систем
державних органів та органів місцевого самоврядування до Єдиного державного
вебпорталу електронних послуг затверджуються центральним органом виконавчої влади,
що забезпечує формування державної політики у сфері надання адміністративних
послуг».

Центри надання адміністративних послуг та суб’єкти надання адміністративних
послуг у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта
звернення забезпечують складання заяви в електронній формі, її друкування та
надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання.

Забороняється вимагати від суб’єкта звернення для надання адміністративної
послуги документи або інформацію, не передбачені законом.

Проект Закону зареєстровано за №3475.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии