Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому законопроекти «Про страхування», «Про кредитні спілки» і «Про фінансові послуги та фінансові компанії»
radagov 23-сен, 11:00 193 Политика22 вересня Комітет з питань фінансів, податкової та
митної політики в режимі відеоконференції розглянув ряд законопроектів у
другому читанні.
Відкриваючи засідання, голова Комітету з питань
фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зазначив, що
законопроекти, які планується розглянути, «є великими за своїм обсягом і
охоплюють своїм регулюванням досить велике коло суспільних відносин». Тому він
запропонував після розгляду і затвердження порівняльних таблиць спрямувати їх
до Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради і Редакційного управління
Апарату Верховної Ради та, у разі потреби, отримані висновки розглянути на
наступних засіданнях Комітету.
Комітет розглянув проект Закону «Про страхування» (№5315),
метою якого є регулювання відносини у сфері страхування, визначення загальних
правових засад здійснення діяльності зі страхування, надання посередницьких
послуг і спрямований на посилення захисту прав та законних інтересів клієнтів,
у тому числі споживачів, шляхом встановлення вимог до системи управління,
платоспроможності страховиків, філій страховиків-нерезидентів на території
України та розкриття ними інформації, встановлює вимоги до порядку укладання,
обслуговування та виконання договорів страхування та перестрахування,
врегульовує питання інформаційного забезпечення договорів страхування та
перестрахування та дій, що передують їх укладанню, а також державне регулювання
та нагляд у сфері страхування.
Голова профільного підкомітету Ірина Аллахвердієва повідомила,
що до законопроекту надійшло 1539 пропозицій та поправок народних депутатів, із
яких 783 пропонується врахувати. Також робочою групою напрацьовано 110
пропозицій, які пропонується внести від Комітету.
«Крім загального доопрацювання та узгодження тексту,
було значно вдосконалено положення, які стосуються корпоративного управління страховиком»,
- зазначила народний депутат, уточнивши, що «до законопроекту було внесено
додаткові норми щодо повноважень органів управління страховика із Закону «Про
акціонерні товариства», що дасть змогу зрівняти вимоги до страховиків різної
організаційної форми».
За словами Ірини Аллахвердієвої, також до
законопроекту внесено норму щодо обмеженого обсягу вхідного перестрахування,
яке може здійснюватись страховиком без ліцензії на перестрахування;
удосконалено положення щодо реалізації страхових продуктів; додатково узгоджено
із пропонованим законопроектом ряд
змін до законів, у яких зараз містяться норми щодо обов’язкового страхування.
В обговоренні проекту взяли участь представники
Національного банку України (НБУ), Незалежної асоціації банків України (НАБУ), страхових
компаній.
Комітет затвердив порівняльну таблицю і ухвалив
рішення рекомендувати Верховній Раді за підсумками розгляду законопроекту у
другому читанні прийняти законопроект в цілому.
Члени Комітету розглянули проект Закону «Про фінансові
послуги та фінансові компанії» (№5065),
яким передбачається оновлення редакції Закону «Про фінансові послуги та державне
регулювання ринків фінансових послуг» з метою закріплення нових підходів до
регулювання відповідних ринків фінансових послуг та діяльності відповідних
фінансових установ.
Зокрема, проектом пропонується визначити: відповідну
термінологію; види фінансових послуг; засади взаємодії надавача фінансових
послуг з клієнтами та захисту їх прав; основні засади діяльності з надання
фінансових послуг; засади державного регулювання та нагляду за діяльністю з
надання фінансових послуг тощо.
Голова Комітету поінформував, що, під час підготовки законопроекту
до другого читання від народних депутатів надійшло 1169 пропозицій та поправок, із яких пропонується врахувати повністю
та редакційно 555 і 614 відхилити.
До обговорення проекту долучились представники Українського
бюро кредитних історій, НБУ, НАБУ.
Члени Комітету вирішили рекомендувати Верховній Раді
за підсумками розгляду у другому читанні прийняти законопроект №5065 в цілому у
редакції, підтриманій Комітетом.
Також був розглянутий у другому читанні проект Закону «Про
кредитні спілки» (№ 5125),
яким пропонується визначити правовий статус, порядок створення, діяльності та
припинення кредитних спілок та їх об’єднань, основні засади захисту прав та
законних інтересів членів кредитних спілок, а також порядок здійснення
державного регулювання та нагляду за їх діяльністю тощо.
За інформацією Данила Гетманцева, до законопроекту
було подано 857 пропозицій та поправок народних депутатів, з яких 364
враховано, в тому числі частково та редакційно і 493 відхилено.
В обговоренні взяли участь представники ринку кредитних
спілок, на пропозицію яких було внесено зміни до норми щодо обов’язкового формування
резервного капіталу та ряд інших.
Комітет ухвалив рішення підтримати розглянуту на
засіданні редакцію проекту Закону №5125 і рекомендувати Верховній Раді прийняти
законопроект у другому читанні і в цілому.
Також народними
депутатами прийнято рішення про направлення законопроектів
№№ 5315, 5065 і 5125 на опрацювання до Головного юридичного управління Апарату
Верховної Ради та Редакційного управління Апарату Верховної Ради для отримання
висновків. Якщо висновки юридичної експертизи та редакційного опрацювання
будуть містити зауваження до законопроектів, що виходять за межі
техніко-юридичного доопрацювання, Комітет розгляне на своєму засіданні
пропозиції і поправки до проектів з урахуванням таких висновків.
Народні депутати розглянули на засіданні проект Закону
«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення обліку доходів
фізичних осіб-підприємців» (№ 3993)
і альтернативний до нього «Про внесення до Податкового кодексу України та
деяких інших законодавчих актів України щодо спрощення обліку доходів фізичних
осіб-підприємців» (№ 3993-1).
В основному законопроекті пропонується передбачити
ведення фізичними особами - підприємцями – платниками єдиного податку першої і
другої груп та платниками єдиного податку третьої групи, які не є платниками
податку на додану вартість, обліку у Книзі обліку доходів шляхом щоденного, за
підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів, або у довільній формі
шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
Альтернативним законопроектом пропонується зберегти
системи обліку доходів для фізичних осіб - підприємців, які є платниками
єдиного податку, через ведення обліку їх доходів за типовою формою шляхом
щоденного відображення отриманих доходів як в паперовому, так і в електронному
вигляді, в тому числі через електронний кабінет таких платників.
Окрім того, для фізичних осіб - підприємців, що будуть
вести облік доходів через електронний кабінет, пропонується запровадити можливість
автоматичного подання податкової декларації до контролюючого органу.
Народні депутати звернули увагу, що ці питання
частково врегульовуються у законопроекті «Про внесення змін до Податкового
кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення
збалансованості бюджетних надходжень» № 5600,
підготовленому Комітетом до розгляду у другому читанні.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді
розглянути законопроекти у першому читанні та визначитися щодо них шляхом
голосування.
митної політики в режимі відеоконференції розглянув ряд законопроектів у
другому читанні.
Відкриваючи засідання, голова Комітету з питань
фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зазначив, що
законопроекти, які планується розглянути, «є великими за своїм обсягом і
охоплюють своїм регулюванням досить велике коло суспільних відносин». Тому він
запропонував після розгляду і затвердження порівняльних таблиць спрямувати їх
до Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради і Редакційного управління
Апарату Верховної Ради та, у разі потреби, отримані висновки розглянути на
наступних засіданнях Комітету.
Комітет розглянув проект Закону «Про страхування» (№5315),
метою якого є регулювання відносини у сфері страхування, визначення загальних
правових засад здійснення діяльності зі страхування, надання посередницьких
послуг і спрямований на посилення захисту прав та законних інтересів клієнтів,
у тому числі споживачів, шляхом встановлення вимог до системи управління,
платоспроможності страховиків, філій страховиків-нерезидентів на території
України та розкриття ними інформації, встановлює вимоги до порядку укладання,
обслуговування та виконання договорів страхування та перестрахування,
врегульовує питання інформаційного забезпечення договорів страхування та
перестрахування та дій, що передують їх укладанню, а також державне регулювання
та нагляд у сфері страхування.
Голова профільного підкомітету Ірина Аллахвердієва повідомила,
що до законопроекту надійшло 1539 пропозицій та поправок народних депутатів, із
яких 783 пропонується врахувати. Також робочою групою напрацьовано 110
пропозицій, які пропонується внести від Комітету.
«Крім загального доопрацювання та узгодження тексту,
було значно вдосконалено положення, які стосуються корпоративного управління страховиком»,
- зазначила народний депутат, уточнивши, що «до законопроекту було внесено
додаткові норми щодо повноважень органів управління страховика із Закону «Про
акціонерні товариства», що дасть змогу зрівняти вимоги до страховиків різної
організаційної форми».
За словами Ірини Аллахвердієвої, також до
законопроекту внесено норму щодо обмеженого обсягу вхідного перестрахування,
яке може здійснюватись страховиком без ліцензії на перестрахування;
удосконалено положення щодо реалізації страхових продуктів; додатково узгоджено
із пропонованим законопроектом ряд
змін до законів, у яких зараз містяться норми щодо обов’язкового страхування.
В обговоренні проекту взяли участь представники
Національного банку України (НБУ), Незалежної асоціації банків України (НАБУ), страхових
компаній.
Комітет затвердив порівняльну таблицю і ухвалив
рішення рекомендувати Верховній Раді за підсумками розгляду законопроекту у
другому читанні прийняти законопроект в цілому.
Члени Комітету розглянули проект Закону «Про фінансові
послуги та фінансові компанії» (№5065),
яким передбачається оновлення редакції Закону «Про фінансові послуги та державне
регулювання ринків фінансових послуг» з метою закріплення нових підходів до
регулювання відповідних ринків фінансових послуг та діяльності відповідних
фінансових установ.
Зокрема, проектом пропонується визначити: відповідну
термінологію; види фінансових послуг; засади взаємодії надавача фінансових
послуг з клієнтами та захисту їх прав; основні засади діяльності з надання
фінансових послуг; засади державного регулювання та нагляду за діяльністю з
надання фінансових послуг тощо.
Голова Комітету поінформував, що, під час підготовки законопроекту
до другого читання від народних депутатів надійшло 1169 пропозицій та поправок, із яких пропонується врахувати повністю
та редакційно 555 і 614 відхилити.
До обговорення проекту долучились представники Українського
бюро кредитних історій, НБУ, НАБУ.
Члени Комітету вирішили рекомендувати Верховній Раді
за підсумками розгляду у другому читанні прийняти законопроект №5065 в цілому у
редакції, підтриманій Комітетом.
Також був розглянутий у другому читанні проект Закону «Про
кредитні спілки» (№ 5125),
яким пропонується визначити правовий статус, порядок створення, діяльності та
припинення кредитних спілок та їх об’єднань, основні засади захисту прав та
законних інтересів членів кредитних спілок, а також порядок здійснення
державного регулювання та нагляду за їх діяльністю тощо.
За інформацією Данила Гетманцева, до законопроекту
було подано 857 пропозицій та поправок народних депутатів, з яких 364
враховано, в тому числі частково та редакційно і 493 відхилено.
В обговоренні взяли участь представники ринку кредитних
спілок, на пропозицію яких було внесено зміни до норми щодо обов’язкового формування
резервного капіталу та ряд інших.
Комітет ухвалив рішення підтримати розглянуту на
засіданні редакцію проекту Закону №5125 і рекомендувати Верховній Раді прийняти
законопроект у другому читанні і в цілому.
Також народними
депутатами прийнято рішення про направлення законопроектів
№№ 5315, 5065 і 5125 на опрацювання до Головного юридичного управління Апарату
Верховної Ради та Редакційного управління Апарату Верховної Ради для отримання
висновків. Якщо висновки юридичної експертизи та редакційного опрацювання
будуть містити зауваження до законопроектів, що виходять за межі
техніко-юридичного доопрацювання, Комітет розгляне на своєму засіданні
пропозиції і поправки до проектів з урахуванням таких висновків.
Народні депутати розглянули на засіданні проект Закону
«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спрощення обліку доходів
фізичних осіб-підприємців» (№ 3993)
і альтернативний до нього «Про внесення до Податкового кодексу України та
деяких інших законодавчих актів України щодо спрощення обліку доходів фізичних
осіб-підприємців» (№ 3993-1).
В основному законопроекті пропонується передбачити
ведення фізичними особами - підприємцями – платниками єдиного податку першої і
другої груп та платниками єдиного податку третьої групи, які не є платниками
податку на додану вартість, обліку у Книзі обліку доходів шляхом щоденного, за
підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів, або у довільній формі
шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
Альтернативним законопроектом пропонується зберегти
системи обліку доходів для фізичних осіб - підприємців, які є платниками
єдиного податку, через ведення обліку їх доходів за типовою формою шляхом
щоденного відображення отриманих доходів як в паперовому, так і в електронному
вигляді, в тому числі через електронний кабінет таких платників.
Окрім того, для фізичних осіб - підприємців, що будуть
вести облік доходів через електронний кабінет, пропонується запровадити можливість
автоматичного подання податкової декларації до контролюючого органу.
Народні депутати звернули увагу, що ці питання
частково врегульовуються у законопроекті «Про внесення змін до Податкового
кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення
збалансованості бюджетних надходжень» № 5600,
підготовленому Комітетом до розгляду у другому читанні.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді
розглянути законопроекти у першому читанні та визначитися щодо них шляхом
голосування.
Новости по теме
{related-news}