У Комітеті з питань економічного розвитку обговорили стан розвитку суднобудівної галузі
radagov 23-июл, 13:00 193 Политика21 липня у Комітеті з питань економічного розвитку
відбулася робоча зустріч на тему: «Щодо розвитку суднобудівної галузі».
У нараді взяли участь народні депутати, представники
ДК "Укроборонпром", "Укрсудпром", ТОВ "Марко
ЛТД", ТОВ "Суднобудівний завод "Океан", експерти.
Голова Комітету Дмитро Наталуха зазначив, що ситуацію
із суднобудівництвом можна охарактеризувати, як кризову, і ця криза, за його
словами, є довготривалою.
«Якщо з часів незалежності у світі тоннаж суден виріс
втричі, то в Україні він зменшився у 16 разів. Навіть якщо суднобудування в
країні демонструє тенденцію до поступового відновлення - наявні обсяги значно
нижчі за «найкращі роки»», - сказав Голова Комітету.
Серед причин такої ситуації Дмитро Наталуха назвав
несприятливу державну політику. «Ми розуміємо, що в низці інших держав програми
підтримки набагато більші. З точки зору судноплавства український прапор не
найвигідніший. Тому держава має бути передовим гравцем на цьому ринку», -
зауважив він.
Так, за словами очільника Комітету, оборонні
замовлення мають великий показник росту і пов’язані із розвитком технологій. «Зараз,
на скільки мені відомо, є контракт на 8 ракетних катерів із Британією, 20
патрульними із Францією, і 16 зі Штатами. З цього обсягу лише 9 планується
побудувати в Україні. Зрозуміло, що ці контракти обумовлені необхідністю
швидкого оновлення флоту для потреб безпеки. І це прийнятно», - сказав доповідач,
додавши, що паралельно варто стимулювати локальне виробництво іншими шляхами,
зокрема, через розвиток вільних економічних зон (ВЕЗ).
«У нас є досвід вільних економічних зон. Ми
використовували його для напрацювання окремих наших законопроектів. Наприклад існування
таких зон позитивно вплинуло на автомобільний сектор на Закарпатті. Так само
позитивним є досвід суднобудування на території Миколаївської області», -
сказав Дмитро Наталуха.
Водночас, через необхідність модернізації та оновлення
даного інструменту, відбувається перехід до секторального стимулювання. Як
приклад такого підходу він навів нещодавно прийнятий закон про стимулювання
електротранспорту.
Ще одним шляхом стимулювання локального виробництва
Голова Комітету вважає розвиток індустріальних парків. Зокрема, керівництво ДК
«Укроборонпром» підтримало ініціативу створення парку для Миколаївського
суднобудівного заводу. «Аналогічні стимули можуть існувати і для всієї галузі.
Це також актуально у контексті реформи транспортної системи», - підсумував він.
Дмитро Наталуха також зупинився на питаннях, які
виникли у зв’язку із прийняттям Закону «Про внутрішній водний транспорт».
«З однієї сторони, він може збільшити вантажообіг
українськими річками, що за різними оцінками принесе 13-16 мільярдів гривень на
рік. З іншої сторони, ми знаємо, що ринок завмер в очікуванні, бо
неконкурентним може стати будівництво у нас суден та їх експлуатація під
українським прапором (бо судна під іншим прапором не платитимуть акциз із
дизпалива, прибутковий податок тощо)», - сказав він.
Виходом із ситуації, що склалася Голова Комітету
вважає вирівнювання можливостей. «Ми не хочемо виняткових умов для себе. Ми
просто хочемо щоб наші виробники в Україні почували себе так само комфортно, як
іноземні у себе вдома. Українські виробники мають не тільки займатися ремонтом,
але й виробляти власні кораблі. І ми зробимо все необхідне для того, щоб все
більше пляшок шампанського розбивалося об борт нових українських кораблів», -
зазначив Дмитро Наталуха.
Учасники засідання обговорили законодавчі ініціативи
для створення конкурентноспроможної суднобудівної промисловості України та нову
Стратегію розвитку суднобудівної промисловості на період до 2030 року, яка
забезпечує реалізацію положень Стратегії національної безпеки України.
відбулася робоча зустріч на тему: «Щодо розвитку суднобудівної галузі».
У нараді взяли участь народні депутати, представники
ДК "Укроборонпром", "Укрсудпром", ТОВ "Марко
ЛТД", ТОВ "Суднобудівний завод "Океан", експерти.
Голова Комітету Дмитро Наталуха зазначив, що ситуацію
із суднобудівництвом можна охарактеризувати, як кризову, і ця криза, за його
словами, є довготривалою.
«Якщо з часів незалежності у світі тоннаж суден виріс
втричі, то в Україні він зменшився у 16 разів. Навіть якщо суднобудування в
країні демонструє тенденцію до поступового відновлення - наявні обсяги значно
нижчі за «найкращі роки»», - сказав Голова Комітету.
Серед причин такої ситуації Дмитро Наталуха назвав
несприятливу державну політику. «Ми розуміємо, що в низці інших держав програми
підтримки набагато більші. З точки зору судноплавства український прапор не
найвигідніший. Тому держава має бути передовим гравцем на цьому ринку», -
зауважив він.
Так, за словами очільника Комітету, оборонні
замовлення мають великий показник росту і пов’язані із розвитком технологій. «Зараз,
на скільки мені відомо, є контракт на 8 ракетних катерів із Британією, 20
патрульними із Францією, і 16 зі Штатами. З цього обсягу лише 9 планується
побудувати в Україні. Зрозуміло, що ці контракти обумовлені необхідністю
швидкого оновлення флоту для потреб безпеки. І це прийнятно», - сказав доповідач,
додавши, що паралельно варто стимулювати локальне виробництво іншими шляхами,
зокрема, через розвиток вільних економічних зон (ВЕЗ).
«У нас є досвід вільних економічних зон. Ми
використовували його для напрацювання окремих наших законопроектів. Наприклад існування
таких зон позитивно вплинуло на автомобільний сектор на Закарпатті. Так само
позитивним є досвід суднобудування на території Миколаївської області», -
сказав Дмитро Наталуха.
Водночас, через необхідність модернізації та оновлення
даного інструменту, відбувається перехід до секторального стимулювання. Як
приклад такого підходу він навів нещодавно прийнятий закон про стимулювання
електротранспорту.
Ще одним шляхом стимулювання локального виробництва
Голова Комітету вважає розвиток індустріальних парків. Зокрема, керівництво ДК
«Укроборонпром» підтримало ініціативу створення парку для Миколаївського
суднобудівного заводу. «Аналогічні стимули можуть існувати і для всієї галузі.
Це також актуально у контексті реформи транспортної системи», - підсумував він.
Дмитро Наталуха також зупинився на питаннях, які
виникли у зв’язку із прийняттям Закону «Про внутрішній водний транспорт».
«З однієї сторони, він може збільшити вантажообіг
українськими річками, що за різними оцінками принесе 13-16 мільярдів гривень на
рік. З іншої сторони, ми знаємо, що ринок завмер в очікуванні, бо
неконкурентним може стати будівництво у нас суден та їх експлуатація під
українським прапором (бо судна під іншим прапором не платитимуть акциз із
дизпалива, прибутковий податок тощо)», - сказав він.
Виходом із ситуації, що склалася Голова Комітету
вважає вирівнювання можливостей. «Ми не хочемо виняткових умов для себе. Ми
просто хочемо щоб наші виробники в Україні почували себе так само комфортно, як
іноземні у себе вдома. Українські виробники мають не тільки займатися ремонтом,
але й виробляти власні кораблі. І ми зробимо все необхідне для того, щоб все
більше пляшок шампанського розбивалося об борт нових українських кораблів», -
зазначив Дмитро Наталуха.
Учасники засідання обговорили законодавчі ініціативи
для створення конкурентноспроможної суднобудівної промисловості України та нову
Стратегію розвитку суднобудівної промисловості на період до 2030 року, яка
забезпечує реалізацію положень Стратегії національної безпеки України.
Новости по теме
{related-news}