Комітет з питань антикорупційної політики заслухав Голову Національного агентства з питань запобігання корупції щодо реалізації засад антикорупційної політики у 2020 році

15 червня на своєму засіданні Комітет з питань
антикорупційної політики заслухав представлення Голови Національного агентства
з питань запобігання корупції (НАЗК) Олександра Новікова щорічної національної
доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики у 2020 році.

Олександр Новіков зауважив, що національна доповідь
місить статистичні дані і інформацію, надану органами влади, детальний аналіз
найголовніших викликів у сфері протидії корупції за минулий рік.

Він зазначив, що за минулий рік Україна піднялася на
дев’ять позицій у світовому рейтингу зниження рівня корупції, додавши три бали.
Олександр Новіков підкреслив, що Україна є одним із
лідерів у сфері запобігання корупції: у нас сформована повна система необхідних
органів, що є свідченням повної імплементації Конвенції ООН проти корупції;
сформована система ІТ інструментів запобігання корупції, частина з яких є
унікальними в світі. «Тепер наше з вами спільне завдання – стати лідерами з
використання цих інструментів і зниження рівня корупції», - сказав очільник
НАЗК.

Олександр Новіков також поінформував членів Комітету
про підсумки боротьби з корупцією у 2020 році.
Водночас, Голова НАЗК нагадав про рішення
Конституційного Суду, яке «певною мірою перекреслило усі досягнення».
Олександр Новіков зупинився на проблемних питаннях,
які мають бути вирішені для забезпечення невідворотності покарання за
корупційні дії як основного запобіжника скоєння таких злочинів.

Зокрема, на його думку, для досягнення кращих
результатів наступного року Парламент має найближчим часом затвердити Антикорупційну
стратегію.

На засіданні Комітет розглянув проекти
нормативно-правових актів на предмет відповідності вимогам антикорупційного
законодавства.

Визнано такими, що відповідають вимогам
антикорупційного законодавства і не містять корупційних ризиків законопроекти:
№3683, №5305 (із зауваженнями), №4365, №5267, №3783, №4554 (із зауваженням), №4388 (із зауваженнями), №5241 (із зауваженнями), №4323, №5266, №5266-1, №4324, №4185, №5250.

Під час розгляду законопроекту «Про внесення змін до
Закону України "Про політичні партії в Україні" щодо удосконалення
порядку зупинення та припинення державного фінансування статутної діяльності
політичної партії» №5253 народні депутати звернули
увагу на врахування роз’яснень Комітету і зменшення невизначеності. Водночас, Комітет
пропонує внести уточнення, поширивши обмеження щодо використання коштів
державної фінансової підтримки політичних партій на доходи, отримані від
перебування таких коштів на депозитному рахунку.
Також у рішенні відзначається, що формулювання статті
17 законопроекту може призвести до корупційних ризиків, а саме, втрати
потенційної можливості НАЗК виконувати свої функції в частині перевірки фінансових
звітів політичних партій.

Аналогічні зауваження члени Комітети висловили до
альтернативного законопроекту «Про внесення змін до Закону України "Про
політичні партії в Україні" щодо удосконалення правового регулювання
фінансування діяльності політичних партій» №5253-1.

Визнано таким, що не відповідає вимогам
антикорупційного законодавства проект Закону «Про внесення змін до Митного
кодексу України щодо урегулювання процедури складання митних декларацій на
товари, які підпадають під різні товарні підпозиції згідно з УКТЗЕД, відповідно
до Митного кодексу Європейського Союзу» №4517, оскільки він містить дискреційні
поняття - згідно із законопроектом, митні органи можуть вимагати невизначену «більш
детальну інформацію» про товари, які декларуються.
Згідно з висновком Комітету, проект Закону «Про
страхування» №5315 містить корупційні
ризики, оскільки має суперечності між окремими положеннями, невизначені
поняття, дискреційні положення тощо.

Члени Комітету затвердили рішення за підсумками
виїзного засідання, яке відбулося 11 червня у місті Одеса. Під час засідання, зокрема,
розглядалося питання створення штучних перешкод для переатестації моряків з
метою подальшого працевлаштування на суднах закордонного плавання.

Комітет, зокрема, звернеться до Голови Верховної Ради
України з проханням дати доручення Комітету з питань транспорту та
інфраструктури розглянути Проект Закону «Про внесення змін до статті 51 Кодексу
торговельного мореплавства України щодо вимог до кваліфікації членів екіпажу»
(№3944), який вирішує питання
ліквідації корупційної схеми шляхом відміни обов’язкової періодичної
переатестації моряків.

Також Комітет звернеться до Кабінету Міністрів, Міністерства
цифрової трансформації та Одеської обласній прокуратури щодо надання інформації
з питань, пов’язаних із ліквідацією зловживань при переатестації моряків.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии