Комітет з питань антикорупційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо гарантій прав українських та іноземних інвесторів
radagov 08-июн, 15:00 193 Политика8 червня Комітет з питань антикорупційної політики
провів засідання у режимі відеоконференції, на якому розглянув проект Закону
«Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з
питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та
інших злочинів» щодо гарантій прав українських та іноземних інвесторів» (№ 5141).
Представляючи законопроект, одна із його авторів народний
депутат Галина Янченко наголосила: «Я послідовно виступаю за те, що, як
правило, АРМА не повинна одноосібно вирішувати, що робити з активами фізичних
або юридичних осіб щодо яких немає вироку суду – їх не визнано корупціонерами,
злочинцями і їхні активи не визнано злочинними. Однак, зараз є саме так». Окрім того, на думку народного депутата, чинне
законодавство порушує Конституції України і Конвенцію про захист прав людини і
основоположних свобод, оскільки жоден орган державної влади не може продавати
чуже майно без рішення суду.
За словами Галини Янченко, законопроектом пропонується
заборонити АРМА продавати майно без вироку суду, за винятком випадків, коли
наявні такі умови: якщо майно є таким, що швидко псується і якщо є згода
власника на продаж майна.
Альтернативний законопроект «Про внесення змін до
Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку
та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо
удосконалення діяльності з питань управління активами, одержаними від
корупційних та інших злочинів» (№ 5141-1) представила його автор,
голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна.
«Мій законопроект пропонує дати можливість продавати
активи за рішенням суду щодо їх продажу», - сказала Анастасія Радіна. Вона уточнила,
що суд, ухвалюючи рішення щодо передачі арештованих активів АРМА, після
консультацій з агентством, має вирішувати - майно передається в управління чи,
у разі неможливості ефективного управління і збереження, для примусової
реалізації. Також передбачається, що вичерпний перелік майна, яке може
підлягати примусовій реалізації, затверджує Кабінет Міністрів.
Голова Комітету також зауважила, що реформа управління
майном буде не повною, поки не буде вирішено питання: як в принципі ухвалюється
рішення щодо передачі чи не передачі АРМА майна. На її думку, для того, щоб до
АРМА не потрапляло майно, яким неможливо управляти, у Кримінальному
процесуальному кодексі має бути передбачений механізм обов’язкових консультацій
з АРМА на стадії ухвалення рішення про передачу/не передачу йому майна.
«Законопроекти з даного питання знаходяться на розгляді Комітету з питань
правоохоронної діяльності», - поінформувала Анастасія Радіна (законопроекти №5142 і № 5142-1).
Тимчасово виконуючий обов'язки Голови АРМА Віталій
Сигидин зауважив, що заборона агентству реалізовувати майно до вироку суду
«повністю заблокує роботу з реалізації активів, які можуть бути зіпсовані і
втрачають свою вартість».
Він підтримав наділення АРМА повноваженнями і
можливістю зберігати передані активи, однак реалізація такого рішення потребуватиме
додаткового фінансування і реалізації механізму в законі і підзаконних актах.
Також Віталій Сигидин висловився за участь АРМА у кримінальному процесі на
стадії прийняття рішення щодо арешту активів.
У питанні реалізації заарештованих активів очільник АРМА
підтримав підхід, запропонований в альтернативному законопроекті.
Представник Міністерства юстиції заявив про підтримку
обох законопроектів, оскільки вони обмежують дискрецію АРМА, але висловив ряд
зауважень до них. Водночас, він висловився проти пов’язаних законопроектів, які
перебувають не розгляді Комітету з питань правоохоронної діяльності (№5142 і № 5142-1), які, навпаки,
розширюють повноваження агентства.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді
прийняти за основу законопроект №5141, а альтернативний відхилити.
провів засідання у режимі відеоконференції, на якому розглянув проект Закону
«Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з
питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та
інших злочинів» щодо гарантій прав українських та іноземних інвесторів» (№ 5141).
Представляючи законопроект, одна із його авторів народний
депутат Галина Янченко наголосила: «Я послідовно виступаю за те, що, як
правило, АРМА не повинна одноосібно вирішувати, що робити з активами фізичних
або юридичних осіб щодо яких немає вироку суду – їх не визнано корупціонерами,
злочинцями і їхні активи не визнано злочинними. Однак, зараз є саме так». Окрім того, на думку народного депутата, чинне
законодавство порушує Конституції України і Конвенцію про захист прав людини і
основоположних свобод, оскільки жоден орган державної влади не може продавати
чуже майно без рішення суду.
За словами Галини Янченко, законопроектом пропонується
заборонити АРМА продавати майно без вироку суду, за винятком випадків, коли
наявні такі умови: якщо майно є таким, що швидко псується і якщо є згода
власника на продаж майна.
Альтернативний законопроект «Про внесення змін до
Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку
та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо
удосконалення діяльності з питань управління активами, одержаними від
корупційних та інших злочинів» (№ 5141-1) представила його автор,
голова Комітету з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна.
«Мій законопроект пропонує дати можливість продавати
активи за рішенням суду щодо їх продажу», - сказала Анастасія Радіна. Вона уточнила,
що суд, ухвалюючи рішення щодо передачі арештованих активів АРМА, після
консультацій з агентством, має вирішувати - майно передається в управління чи,
у разі неможливості ефективного управління і збереження, для примусової
реалізації. Також передбачається, що вичерпний перелік майна, яке може
підлягати примусовій реалізації, затверджує Кабінет Міністрів.
Голова Комітету також зауважила, що реформа управління
майном буде не повною, поки не буде вирішено питання: як в принципі ухвалюється
рішення щодо передачі чи не передачі АРМА майна. На її думку, для того, щоб до
АРМА не потрапляло майно, яким неможливо управляти, у Кримінальному
процесуальному кодексі має бути передбачений механізм обов’язкових консультацій
з АРМА на стадії ухвалення рішення про передачу/не передачу йому майна.
«Законопроекти з даного питання знаходяться на розгляді Комітету з питань
правоохоронної діяльності», - поінформувала Анастасія Радіна (законопроекти №5142 і № 5142-1).
Тимчасово виконуючий обов'язки Голови АРМА Віталій
Сигидин зауважив, що заборона агентству реалізовувати майно до вироку суду
«повністю заблокує роботу з реалізації активів, які можуть бути зіпсовані і
втрачають свою вартість».
Він підтримав наділення АРМА повноваженнями і
можливістю зберігати передані активи, однак реалізація такого рішення потребуватиме
додаткового фінансування і реалізації механізму в законі і підзаконних актах.
Також Віталій Сигидин висловився за участь АРМА у кримінальному процесі на
стадії прийняття рішення щодо арешту активів.
У питанні реалізації заарештованих активів очільник АРМА
підтримав підхід, запропонований в альтернативному законопроекті.
Представник Міністерства юстиції заявив про підтримку
обох законопроектів, оскільки вони обмежують дискрецію АРМА, але висловив ряд
зауважень до них. Водночас, він висловився проти пов’язаних законопроектів, які
перебувають не розгляді Комітету з питань правоохоронної діяльності (№5142 і № 5142-1), які, навпаки,
розширюють повноваження агентства.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді
прийняти за основу законопроект №5141, а альтернативний відхилити.
Новости по теме
{related-news}