Комітет з питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому законопроект щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку

Засідання Комітету з питань економічного розвитку у
режимі відеоконференції відбулося 12 квітня.

Комітет розглянув проект Закону «Про внесення змін до
розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України
"Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення дефіциту
брухту чорних металів на внутрішньому ринку"» (№5175),
яким пропонується продовжити на п’ять років дію мита на експорт з України брухту
чорних металів у розмірі 58 євро за тонну.
Було ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді включити
законопроект до порядку денного сесії та за результатами розгляду у першому
читанні прийняти його за основу і в цілому.

Члени Комітету розглянули проект Закону «Про внесення
зміни до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України
"Про публічні закупівлі" щодо забезпечення можливості закупівель
лікарських засобів за договорами керованого доступу» (№ 4662) і альтернативний до
нього - «Про внесення зміни до статті 3 Закону України "Про публічні
закупівлі"» (№ 4662-1).

Законопроектом №4662 пропонується доповнити «Прикінцеві
та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі» положенням, яке
передбачає, що до 31 грудня 2023 року дія цього Закону не поширюється на
випадки, коли предметом закупівлі є оригінальні (інноваційні) лікарські засоби,
що підлягають закупівлі за договорами керованого доступу (ДКД) та внести
відповідні зміни до Основ законодавства України про охорону здоров’я. Проектом
також пропонується передбачити обов’язок Кабінету Міністрів погоджувати з
профільним Комітетом перелік лікарських засобів, які закуповуються за ДКД.

Законопроектом №4662-1 пропонується запровадити
аналогічні зміни до Закону «Про публічні закупівлі» не на тимчасовій, а на
постійній основі, а також не передбачає погодження лікарських засобів, що
підлягають закупівлі за ДКД з Верховною Радою.
Один із авторів основного законопроекту народний
депутат Михайло Радуцький наголосив на важливості законопроекту і повідомив, що
обидва законопроекти були розглянуті на засіданні Комітету з питань здоров'я
нації, медичної допомоги та медичного страхування і було прийнято рішення про
підтримку за основу законопроекту №4662.

Під час обговорення народні депутати зазначали, що
встановлення чіткого терміну дії Закону дозволить проконтролювати його
ефективність.
Члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній
Раді включити законопроекти до порядку денного сесії та за результатами
розгляду у першому читанні прийняти за основу законопроект №4662 і відхилити
законопроект №4662-1.

Розглянувши проект Закону «Про внесення змін до статті
3 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо спрощення організації
та проведення процедур закупівель сільськими, селищними радами, міськими
територіальними громадами» (№ 5289),
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді включити його до порядку
денного сесії та за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.

Законопроектом пропонується доповнити Закон «Про
публічні закупівлі» положенням про надання права замовникам товарів, робіт і
послуг здійснювати спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи
закупівель або без її використання, але з обов’язковим оприлюдненням в
електронній системі закупівель звіту про укладений договір.
Також проектом пропонується передбачити, що порядок
проведення спрощених закупівель не застосовується, якщо сільською, селищною
радою, міською територіальною громадою здійснюється закупівля для задоволення
потреб громади: харчових продуктів, паливно-мастильних матеріалів, природного
газу та електричної енергії, малоцінних або швидкозношуваних товарів для
закладів охорони здоров’я або закладів освіти комунальної форми власності;
послуг з підвезення здобувачів освіти до закладу освіти і у зворотному
напрямку; проектно-кошторисної документації.

Окрім того, Комітет розглянув проект Закону «Про обчислення
часу в Україні» (№ 4201),
яким зокрема, передбачається скасувати перехід на літній час.
Під час розгляду законопроекту у сесійній залі у
другому читанні було висловлено зауваження щодо необхідності синхронізувати процес
відмови від сезонної зміни часу з діями країн Європейського Союзу, які
підтримують відмову від переведення годинника і дискутують на зимовому чи
літньому часі залишатися надалі. Наразі країни ЄС перейшли на літній час.

Під час підготовки законопроекту до повторного другого
читання надійшло додатково чотири поправки, з яких три пропонується відхилити,
а одну, якою передбачається скасувати перехід на літній час з 1 січня 2022 року,
- врахувати частково.
Під час обговорення була підтримана
пропозиція скасувати сезонний перехід часу. Водночас, прозвучала пропозиція залишитися
на зимовому часі для того, щоб забезпечити комфортніше використання світлого
часу.

Комітет не підтримав поправку 48, якою пропонується залишити
перехід часу до визначення країн ЄС, а також поправку 14, що пропонує скасувати
сезонний перехід і залишитися на літньому часі.

Ухвалення рішення щодо законопроекту №4201 перенесено
на наступні засідання Комітету з питань економічного розвитку.

Новости по теме

{related-news}

Комментарии (0)

добавить комментарий

Добавить комментарий

показать все комментарии